Uite ce planuri măreţe au cu metroul până în 2030!

Ultima actualizare:

    Dacă planurile de pe hârtie vor fi puse în aplicare, capacitatea transportului pe sub pământ se va dubla
Dacă planurile de pe hârtie vor fi puse în aplicare, capacitatea transportului pe sub pământ se va dubla

Bucureştiul ar putea deveni o adevărată capitală europeană din punctul de vedere al transportului public. Evident, asta dacă se vor pune în aplicare planurile de pe hârtie. Printre acestea, dezvoltarea reţelelor de metrou, de tramvai şi a benzilor unice pentru autobuze şi troleibuze.

Până în anul 2030 ar trebui să avem staţii de metrou în fiecare colţişor din Bucureşti, plus legături „pe sub pământ” până la aeroporturi şi gări. Cel puţin aşa prevede Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pentru Regiunea Bucureşti – Ilfov, care a fost lansat în dezbatere publică de Primăria Municipiului Bucureşti. Documentul propune dezvoltarea transportului public - extinderea metroului şi a liniilor de tramvai, culoare rapide de la est la vest şi de la nord la sud pentru tramvai şi autobuz, benzi unice pentru transportul public, realizarea unei reţele de 250 km piste pentru biciclete şi eliberarea trotuarelor de maşini, conform Hotnews.Metroului i-a fost rezervat un capitol special


    Bucureștenii au putut să viziteze staţia “Favorit”
Bucureștenii au putut să viziteze staţia “Favorit”

Dacă totul va merge conform planului, peste 13 ani vom avea 123 km de linii de metrou (faţă de 73 km în prezent), iar numărul călătorilor va ajunge la 1,6 milioane pe zi (de la 850.000 în prezent). Concret, reţeaua „trenului galben fără cai” va fi dezvoltată astfel:- construirea şi punerea în funcţiune a  liniei M6 - legătură cu Aeroporturile - Băneasa (naţional) şi Otopeni (internaţional), cu linia M4 şi gara centrală (Gara de Nord) - posibilitate pentru extindere până la Gara Progresul (Magistrala Nord-Sud) - 14 km, 12 sta­­ţii. Valoarea proiectului este 1 miliard de euro plus TVA;- construirea şi punerea în funcţiune a  liniei M5  - Drumul Taberei până în Pantelimon, după cum urmează: Eroilor -Iancului - Orizont (anul 2023); Iancului - Pantelimon - Orizont (anul 2030). Valoarea proiectului este de 970 milioane de euro plus TVA;- construirea şi punerea în funcţiune a  liniei M4 spre Bucureştii Noi - faza a doua. Metroul va ajunge la Străuleşti în primul trimestru al acestui an, conform graficelor. Valoare proiect - 950 milioane euro plus TVA;- extinderea magistralei M2 în Pipera cu două staţii. Valoare proiect - 200 milioane euro plus TVA;- extinderea magistralei M3 din Păcii cu 4 staţii - 3,7 km. Valoare proiect - 300 milioane de euro plus TVA;- îmbunătăţirea sistemului de ventilaţie în staţiile existente - 45 de staţii. Valoare proiect - 40 milioane de euro plus TVA;- reabilitare 51 de staţii de metrou dintre care: 25 staţii pentru orizont 2023 şi 26 staţii pentru orizont 2030. Valoare proiect - 510 milioane euro plus TVA;- proiect de rezervă: dezvoltarea magistralei M7 Rahova - Colentina. Valoare proiect - 2,7 miliarde euro plus TVA.

În total, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016 - 2030 propune investiţii de circa 7 miliarde de euro. Din această sumă, 3,5 miliarde de euro ar urma să fie investiţi în extinderea metroului.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Homo erectus – primii hominini care au depășit „rubiconul cerebral” jpeg
image
image
image
image
image
image
image png
Ce este asigurarea profesională IT și cine este obligat să o aibă în România jpg
rhubarb 3399627 1280 jpg
port ovidiu jpg
tomatoes 1561565 1280 jpg
camera de aur pelisor jpg
maria vacarescu  jpg
bebelus bona imagini jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net