Scandal uriaș pe accidentul aviatic de la Cluj

Ultima actualizare:

    Aeronava Blue Air a ratat aterizarea din cauza polieului de pe pistă și a ieșit în decor
Aeronava Blue Air a ratat aterizarea din cauza polieului de pe pistă și a ieșit în decor

Ratarea aterizării și împotmolirea în zăpadă a avionului Boeing 737 de la Blue Air a iscat un adevărat scandal. Directorul aeroportului din Cluj susține că s-au asigurat condițiile optime, în timp ce reprezentanții companiei aeriene spun contrariul.

La puțin timp după incident, care a avut loc, ieri în jurul orei 8.00, directorul Aeroportul Internațional „Avram Iancu”, David Ciceo a declarat că pistam care măsoară 2.100 m, se prezenta în condiţii bune, fără zăpadă sau gheaţă.

Același lucru l-a susținut și azi dimineață în fața jurnaliștilor.

”Condițiile de aterizare au fost bune. Șapte aeronave au decolat înaintea aeronavei Blue Air fără probleme”, a dat asigurări Ciceo.

Oficialii companiei aeriene sunt, însă, de altă părere și spun că pista aeroportului era plină de gheaţă şi zăpadă, iar utilajele de deszăpezire au intervenit abia după incident.

Deszăpezire făcută cu lopețile

Ba chiar, deszăpezirea s-a făcut cu lopețile în jurul avionului, după cum a recunoscut și directorul aeroportului.

Și pasagerii, care au cobârât cu bagajele în câmp, au susținut faptul că pista era plină de omăt, stratul măsurând în jur de 10 cm.

Aeroportul n-are contract de curățare a zăpezii

Tot astăzi s-a aflat faptul că aeroportul nu are încheiat un contract de deszăpezire cu vreo firmă și că se curăță pistele cu proprii angajați.

”Aeronava Boeing 737 a decolat din Bucureşti la ora 07.05 cu destinaţia Barcelona via Cluj. La bord se aflau 110 pasageri şi 6 membri ai echipajului, urmând ca de la Cluj să fie îmbarcaţi alţi 45 de pasageri.

Ajuns în apropierea aeroportului Cluj, comandantul avionului a intrat în contact cu serviciul de dirijare a traficului al aeroportului Cluj, primind informaţia că pista este în curs de dezapezire, fiind instruiţi să între în procedura de aşteptare până la redeschiderea pistei estimată la ora 07.50. Echipajul a urmat aceste instrucţiuni şi a început procedura de aşteptare, urmând să primească noi informaţii de la controlorii de trafic ai aeroportului Cluj.

Pe parcursul procedurii de aşteptare, comandantul a evaluat inclusiv posibilitatea aterizării pe unul din cele două  aeroporturi de rezervă, informându-se asupra condiţiilor meteorologice.

La ora 07.51, în conformitate cu instrucţiunile primite anterior, echipajul a recontactat organul de dirijare a traficului de la care a primit autorizarea de apropiere şi aterizare pe aeroportul Cluj. Avionul a luat contact cu solul la ora 08.00.

Comandantul a sesizat pe parcursul procedurii de decelerare că aderenţa la sol nu este în conformitate cu informarea primită înaintea aprobării de aterizare, avionul derapând şi părăsind suprafaţă pistei cu circa 10 metri”, au explicat oficialii Blue Air.

Simularea unei aterizări pe o pistă cu polei

Nici un pasager nu a fost rănit, însă,  Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţă Aviaţiei Civile din subordinea Ministerul Transporturilor a demarat o anchetă în acest sens.

Jurnaliștii de la Digi 24 au arătat faptul că în urma unei simulări de aterizare pe o pistă acoperită cu zăpadă sau polei distanța de frânare este de două ori mai mare decât pe un sol curat.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
crocodil australian shutterstock 105185141 jpg
image
image
image
image
image
image
O lucrare rar cântată în România:  monumentala Simfonie nr  2 de Sibelius, la Sala Radio jpeg
image png
image png
conductor metrorex  jpeg
Universitatea din Bucureşti  foto unibuc
turisti blocati png
plata impozit 2020 2 jpeg
GORGHIU jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net