S-a stabilit! Iată ce a dus la prăbușirea porții de intrare în Timișoara peste bietul șofer

Ultima actualizare:

    Poarta a căzut peste mașina care staționa chiar sub ea
Poarta a căzut peste mașina care staționa chiar sub ea

A trecut un an de la moartea tragică a unui tânăr care aștepta în mașină ca furtuna să se potolească. Poarta de intrare în Timișoara s-a prăbușit peste el și l-a făcut praf. În tot acest timp, doi ingineri au făcut o expertiză și au stabilit ce adus la căderea mastodontului.

Raportul de expertiză a fost întocmit de doi doctori ingineri, experți tehnici judiciari în construcții civile, industriale, materiale de construcții, rezistență și stabilitate pentru construcții cu structuri diverse.

Documentul stabilește faptul că încălcările legii în serie au dus la producerea tragediei, scrie pressalert.ro.

Mai exact, s-a stabilit că poarta de intrare în Timișoara a fost reabilitată în mod greșit și n-a rezistat în timpul furtunii care a pus-o la pământ.

Poarta din Timișoara a fost reabilitată greșit

”Prin placarea cu plăci de fibrociment a grinzii cu zăbrele s-a mărit suprafața expusă acțiunii vântului din structura parțial acoperită la structură total acoperită. Acțiunea vântului a exercitat o presiune pe suprafața expusă care a condus la un moment înconvoietor la baza stâlpilor mai mare decât momentul capabil al secțiunii de beton armat”, se arată în expertiză.

De asemenea, experții au stabilit faptul că documentația tehnică pentru autorizarea lucrărilor nu îndeplinește condițiile minimale pentru obținerea autorizației de construire, nu respectă conținutul cadru al documentației tehnice pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții. Din piesele scrise lipsesc: lista și semnăturile proiectanților, memoriul cu date generale, memoriile pe specialități (arhitectură și structură), date și indicii care caracterizează investiția proiectată, cuprinși în anexa la cererea pentru autorizare, anexa la memoriu (studiul geotehnic și avizele și acordurile necesare.

Experții:”Nu există proiectant de rezistență”

Specialiștii au mai constatat faptul că „proiectul autorizat este de fapt compus doar din planul de situație și planurile de arhitectură și că lipsește partea de rezistență structurală. Nu există un proiectant de rezistență care să fie efectuat calculele structurale necesare, să fi întocmit memoriul de rezistență și să fi transpus în cadrul proiectului prevederile expertizei realizate de prof.dr.ing. Stoian Valeriu”.

Lucrările la poarta de intrare în oraș de pe Calea Lugojului au fost făcute în vara anului 2015 și au costat, potrivit primarului Nicolae Robu, 56.000 de euro. Nu s-a organizat licitaţie publică, ci lucrarea a fost încredinţare directă firmei Stareto SRL din Timișoara, care a avut și alte contracte cu municipalitatea.. Pe poartă stătea scris „Timișoara, orașul declanșării revoluției române din Decembrie 1989”.

Vlad Baici avea doar 24 de ani
Vlad Baici avea doar 24 de ani

Bătaia de joc în care s-a reabilitat lucrarea a dus la moartea lui Vlad Baici, un tânăr de 24 de ani, student la Medicină.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
crocodil australian shutterstock 105185141 jpg
image
image
image
image
image
image
plata impozit 2020 2 jpeg
GORGHIU jpg
doctorul mircea beuran jpeg
cladiri  jpg
limitator viteza jpg
bloc pexels jpg
test bețe de chibrit jpeg
stema Romaniei  jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net