Le-au pus lacăt pe uşi, dar schimbă încă roţi

Ultima actualizare:

    Cei de la RAR recomandă şoferilor să folosească numai  vulcanizări autorizateFotografii: Dorin Constanda/Registrul Auto Român
Cei de la RAR recomandă şoferilor să folosească numai vulcanizări autorizateFotografii: Dorin Constanda/Registrul Auto Român

Şoferi, mare atenţie unde schimbaţi cauciucurile maşinilor! Mai mult de jumătate dintre vulcanizări sunt în neregulă, iar lucările de mântuială vă pot pune viaţa în pericol.

Registrul Auto Român (RAR) a efectuat controale la atelierele de vulcanizare din Bucureşti şi judeţul Ilfov, iar concluziile sunt înfricoşătoare. Două treimi dintre service-urile luate la puricat funcţioneză ilegal sau au probleme la utilaje care pot pune în pericol siguranţa maşinilor. Din 131 de vulcanizări, la 90 au fost găsite abateri:

  • Nu se întocmeau acte de garanţie pentru lucrările efectuate;
  • Nu se efectuau inspecţiile finale;
  • Nu aveau verificări metrologice la sculele şi dispozitivele din dotare.

Inspectorii au aplicat amenzi în valoare de 162.000 de lei şi au pus lacăte pe porţile a nu mai puţin de 42 de unităţi. Teoretic! Potrivit unor surse RAR, multe dintre vulcanizările închise funcţionau pe Şoseaua Chitila din Capitală, însă reporterii Click! abia au reuşit să găsească un service de roţi închis.

Toate celelalte îşi desfăşurau activitatea fără nici o apăsare. „Pe noi nu ne-a verificat nimeni. Suntem în regulă cu tot. Ce să ne facă?”, spune un patron de vulcanizare din zona Chitila. Singurii mulţumiţi de „raziile” RAR sunt patronii oneşti, care au scăpat de concurenţa neloială a celor care funcţionau ilegal. „În vară, am stat pe bară o lună de zile că nu am avut rampă de frânare ca să verificăm maşinile cărora le schimbam plăcuţele. Ne-am conformat şi am mers mai departe. Asta este, legea e bună. Nu poţi să pui în pericol viaţa oamenilor că vrei tu să faci bani”, mărturiseşte Mihai Culea (38 de ani), de la service-ul „Depozitul de baterii”, de pe Şoseaua Chitilei. 

O singură vulcanizare de pe şoseaua Chitilei avea ieri lacătul pe uşă
O singură vulcanizare de pe şoseaua Chitilei avea ieri lacătul pe uşă

Imediat după „vizita” inspectorilor, angajaţii vulcanizărilor cu probleme au început să strângă utilajele în vederea închiderii
Imediat după „vizita” inspectorilor, angajaţii vulcanizărilor cu probleme au început să strângă utilajele în vederea închiderii

Iată ce poţi păţi din cauza vulcanizărilor neautorizate!

Inspectorii RAR recomandă şoferilor să apeleze numai la vulcanizările autorizate, pentru a avea siguranţa că acestea îndeplinesc condiţiile necesare. Lipsa unui lucrător calificat sau a unor scule adecvate pot duce la defecţiuni care să afecteze siguranţa circulaţiei. RAR dă şi câteva exemple:

  • Strângerea insuficientă a prezoanelor duce la ovalizarea găurilor şi la pierderea roţii în mers;
  • Strângerea prea puternică poate duce la întinderea materialului şurubului şi la ruperea acestuia;
  • O presiune prea scăzută în anvelope duce la uzura neuniformă a acestora şi la creşterea rezistenţiei la rulare (ceea ce se traduce în creşterea consumului de combustibil);
  • Deteriorarea filetului prezonului datorită utilizării pistolului cu aer încă de la începutul strângerii (prezonul trebuie înfiletat la început cu mâna, pentru a nu intra strâmb);
  • Echilibrarea roţii pe maşina de echilibrat roţi este obligatorie. Lipsa unei bune echilibrări duce, în mers, la anumite viteze, la vibraţii sau bătăi.
image
image
image
image
image
image
termometru freepik jpg
image png
criminalisti politia nu treceti jpg
buget facturi energie jpg
Baie sare wuhaus com jpg
Eliminarea palmierilor plantați de Primăria Sectorului 3 în Piața Unirii din București. FOTO Inquam Photos / Sabin Cîrstoveanu
Captură de ecran din 2024 03 28 la 19 59 14 png
Gorj 1 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net