La Paris, Roma și Madrid se circulă ca în Bucureștiul lui Ceaușescu!

Ultima actualizare:

    În București, fie iarnă, fie vară toate mașinile circulă bară la bară! Dar orice modă vine și dispare într-o bună zifoto: Sever Gheorghe/Click!
În București, fie iarnă, fie vară toate mașinile circulă bară la bară! Dar orice modă vine și dispare într-o bună zifoto: Sever Gheorghe/Click!

Traficul rutier bucureștean a devenit în ultimii doi, trei ani o veritabilă pedeapsă apocaliptică. Toată lumea strigă că nu se mai poate, că s-a atins limita, că totul este sufocat, de la străzi, străduțe, rigole până la locurile de parcare, dar soluțiile întârzie să apară. În cele din urmă buba se va sparge, chiar și fără voia noastră, și atunci se va apela - în disperare de cauză – la orice variantă devenită credibilă chiar și peste noapte.

Bucureștiul nu e însă singura capitală europeană care se confruntă cu această problemă. Parisul, Roma și Madridul au luat însă, toate trei, aceeași măsură, în această ultimă lună a anului 2016.

Știți care e soluția găsită de municipalitățile numite mai sus? Una extrem de cunoscută majorității bucureștenilor: circulația alternativă a autoturismelor proprietate personală!

La ei din cauza poluării, nu din lipsă de benzină

Chiar de Moș Nicolae, anul acesta, Prefectura poliției pariziene anunța demararea proiectului care altădată făcea „furori” și pe la noi. Desigur, din alte motive, căci pe vremea răposatului Nicolae Ceaușescu, atunci când un weekend aparținea mașinilor cu număr par, pentru ca săptămâna viitoare să vină rândul celor cu număr de înmatriculare impar, penuria de benzină era cauza circulației selective.

Pentru parizieni, romani sau madrilenii s-a ajuns aici din cauza depășirii normelor de poluare stabilite prin lege. Iar cum chestiunea a devenit extrem de sensibilă, s-a pus déjà în aplicare soluția ca deplasarea mașinilor să se facă prin rotație. Parisul și 22 de suburbii au aplicat déjà soluția și nimeni nu s-a plâns.

Transportul cu bicicletele sau cel în comun au ținut capul de afiș al ultimelor trei săptămâni. De asemenea, trebuie spus, și că șoferilor parizieni li se cere insistent să nu se mai deplaseze cu propria mașină dacă nu o utilizează la capacitatea maximă, adică să aibă minim trei ocupanți, din cinci, semn că unora chiar le pasă. Romanii au trecut și ei la treabă, în timp ce madrilenii s-au trezit, în săptămâna dintre Crăciun și Anul Nou, că nu au altă opțiune. A, ba da! Nici măcar cei care vor putea circula în zilele cu restricții nu o vor putea face decât cu maxim 70 de kilometri per oră.

O nebunie, vor spune șoferii bucureștenii. Care se vor trezi însă foarte curând că vor trebui să respecte aceleași reguli. Fiindcă nici România nu va mai putea prea multă vreme să închidă ochii în fața respectării angajamentelor pe tema evitării poluării pe care și le-a asumat, și individual, și împreună cu restul blocului comunitar! Să vezi atunci trai neneacă, dar și bătaie pe bietele noastre piste de bicicliști!

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Ebrahim Raisi FOTO EPA EFE jpg
image
image
image
image
image
image
image png
motanul max universitate vermont facebook jpg
dunare budapesta jpeg
giurgiu 1 jpg
Palatul Normanzilor, Sicilia (@Shutterstock) jpg
insula capri jpeg
pomi fructiferi jpg
4 front carburanti caseta jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net