Au făcut pistă pentru maşinuţe «de jucărie»

Ultima actualizare:
Complexul Hobby Arena a costat  peste 100 de mii de euro, bani  proveniţi din fonduri private,  iar construcţia a durat 3 ani.  (Fotografii: Roberto Sălceanu)
Complexul Hobby Arena a costat peste 100 de mii de euro, bani proveniţi din fonduri private, iar construcţia a durat 3 ani. (Fotografii: Roberto Sălceanu)

În comuna Frumuşani, din judeţul Ilfov, a fost inaugurată, ieri, prima pistă pentru automodele din România şi cea mai mare din Europa de Est. „Automodelismul este mai mult decât o pasiune, este un sport. În nici un caz o joacă pentru bărbaţi cu fiţe. Vorbim aici despre nişte mici maşini infernale care ajung şi până la 180 de kilometri la oră”, ne-a spus Shahin Ciobotea, unul dintre iniţiatorii proiectului.

Din şoseaua care traversează localitatea Frumuşani, mergând înspre Olteniţa, chiar la ieşire, o iei pe un drum şerpuit pe câmp. În zare se vede complexul Hobby Arena, construit special pentru iubitorii de automodelism. „În România, comunitatea modelistică nu prea există, iar sportul, în sine, este şi el aproape inexistent. Noi, dacă vrem să participăm la concursuri, trebuie să ne ducem în străinătate.

Pentru că în România nu există piste, nu există dotări şi, practic, nu se pot organiza astfel de evenimente", continuă Shahin, care este şi membru în Federaţia Română de Modelism.

Nu sunt jucării, sunt nişte maşini de curse în miniatură şi teleghidate care pot atinge în linie dreaptă şi 180 de kilometri pe oră. Virajele sunt luate şi cu 70 de kilometri la oră, iar suta este atinsă în 1,2 secunde.

Au în jur de 3-4 cai putere, o greutate minimă de 2,8 kg şi tracţiune integrală. În concurs intră câte zece maşini, dar trebuie să corespundă aceleiaşi clase: maşini electrice, pe benzină sau care funcţionează cu un combustibil special.

Un copil pasionat de automodele a dat omână de ajutor atunci când maşinuţele ieşeau în decor

Complexul Hobby Arena a costat  peste 100 de mii de euro, bani  proveniţi din fonduri private,  iar construcţia a durat 3 ani.  (Fotografii: Roberto Sălceanu)
Complexul Hobby Arena a costat peste 100 de mii de euro, bani proveniţi din fonduri private, iar construcţia a durat 3 ani. (Fotografii: Roberto Sălceanu)

Înainte de concurs, automodelele sunt verificate de un arbitru. Dacă nu corespund normelor, sunt scoase din cursă. Se verifică înălţimea minimă, caroseria, dimensiunile eleronului, garda la sol, etc. În calificări şi finală, o cursă durează 5 minute pentru maşinile electrice.

În concurs nu pot intra decât zece piloţi. Aceştia ocupă locurile special amenajate în standul lor

Complexul Hobby Arena a costat  peste 100 de mii de euro, bani  proveniţi din fonduri private,  iar construcţia a durat 3 ani.  (Fotografii: Roberto Sălceanu)
Complexul Hobby Arena a costat peste 100 de mii de euro, bani proveniţi din fonduri private, iar construcţia a durat 3 ani. (Fotografii: Roberto Sălceanu)

Cele care merg cu benzină au un timp de 10 minute în calificări şi 45 de minute în finală. Un automodel costă, cel mai ieftin, 1000 de lei, iar cel mai scump poate ajunge până la câteva mii de euro. Depinde de dotări.

În cadrul complexului există un mini atelier unde se fac ultimele pregătiri pentru cursă


    Complexul Hobby Arena a costat  peste 100 de mii de euro, bani  proveniţi din fonduri private,  iar construcţia a durat 3 ani.  (Fotografii: Roberto Sălceanu)
Complexul Hobby Arena a costat peste 100 de mii de euro, bani proveniţi din fonduri private, iar construcţia a durat 3 ani. (Fotografii: Roberto Sălceanu)

În ceea ce priveşte pista, aceasta are o lungime de 300 de metri, o lăţime de cinci, iar ca şi complexitate, pe o scară de la 0 la10 se situează pe locul 7. Complexul Hobby Arena cuprinde pista de curse, standul piloţilor şi un miniatelier unde concurenţii îşi pregătesc maşinile.

„Avem sistem de sonorizare şi plasme unde aceştia îşi pot vedea poziţia în concurs, rezultatele şi timpul înregistrat", continuă Shahin Ciobotea. La inaugurarea pistei au venit în jur de 80-100 de piloţi care au făcut o demonstraţie. Au fost români dar şi bulgari, elveţieni, italieni, austrieci şi maghiari. "Acum, vor veni şi străinii la noi în ţară, nu numai noi la ei", mai glumeşte Shahin. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Ebrahim Raisi FOTO EPA EFE jpg
image
image
image
image
image
image
alergii  jpg
protest INQUAM Photos  jpg
khamenei alegeri tw1 jpg
florentina jpg
Magazin FOTO  Unsplash jpg
bucharest jpg
ploaie  foto   Shutterstock jpg
edesia ro 202207 miedul bautura straveche din miere de albine 02 1024x684 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net