Din cauza acestui "petic" de asfalt au murit 7 oameni

Ultima actualizare:

    Asfaltul a fost decopertat  şi înlocuit pe o lungime de  circa 200 m. Săpăturile  au ajuns până la 8 m adâncime
Asfaltul a fost decopertat şi înlocuit pe o lungime de circa 200 m. Săpăturile au ajuns până la 8 m adâncime

La mai bine de un an de când a fost închis pentru reparaţii, tronsonul de asfalt Sălişte-Cunţa, de pe Autostrada 1 Sibiu-Orăştie, a fost redeschis circulaţiei. În acest lung timp de aducere la normalitate a unei şosele de mare viteză, şapte oameni au murit şi 37 au fost răniţi în accidente din cauza aglomerării traficului pe ruta ocolitoare.

Corupţia, impostura, dezinteresul şi deciziile proaste lasă răni adânci. Nicicând „lucrul slab”, cum se zice în Ardeal, nu a ştirbit mai mult din autoritatea unei instituţii de interes public, cum este Compania Naţională de Drumuri. Duminică seară, puţinii şoferi care au aflat vestea au fost martorii redeschiderii şoselei blestemate dintre Sălişte şi Cunţa, parte a Autostrăzii 1 între Sibiu şi Orăştie (Alba). 

În noiembrie 2014, la o  săptămână de la inaugurare,  au apărut primele fisuri în  asfalt, în zona viaductului Aciliu
În noiembrie 2014, la o săptămână de la inaugurare, au apărut primele fisuri în asfalt, în zona viaductului Aciliu

În septembrie 2015, întreg tronsonul 3 al autostrăzii (22 km) a fost închis, la zece luni de la darea lui în folosinţă. Motivul, unul halucinant, i-a determinat pe procurorii anticorupţie să deschidă o anchetă penală pentru deturnare de fonduri. Actele de corupţie au avut ca rezultat efectuarea unor lucrări sub standardele cerute de autorităţi. Şoseaua a fost decopertată, în ambele sensuri, pe o lungime de circa 200 de metri, din cauza fisurilor apărute în asfalt imediat după inaugurare.

Reparaţiile vor fi plătite de firma vinovată

Lucrările efective de  decopertare au început  în aprilie 2016
Lucrările efective de decopertare au început în aprilie 2016

În urma acestui scandal, contractul cu firma constructoare a fost reziliat, iar directorul Companiei de Drumuri, Narcis Neaga, a fost demis şi cercetat penal pentru abuz în serviciu. Traficul a fost suspendat şi direcţionat pe DN1, pe raza judeţului Sibiu, până la remedierea deficienţelor. Decizia, necesară având în vedere consecinţele lucrărilor de proastă factură, a dus la supraaglomerarea principalului drum naţional. De aici şi până la o adevărată „epidemie” de accidente nu a fost decât un pas. Poliţiştii sibieni au fost chemaţi să intervină în nu mai puţin de 17 incidente grave. Acestea au răpit viaţa a 7 persoane şi au dus la rănirea gravă sau minoră a 37. Cifrele sunt impresionante, având în vedere că între anii 2011-2014, pe DN1, în judeţul Sibiu, au fost semnalate doar patru accidente, soldate cu şase răniţi şi nici o persoană decedată.

Click! spune

  • 200 de metri de şosea au fost refăcuţi în 13 luni
  • 22 km este lungimea tronsonului Sălişte (Sibiu) - Cunţa (Alba) de pe Autostrada Sibiu-Orăştie
  • 3 milioane de euro au costat reparaţiile pe tronsonul Sălişte-Cunţa
  • 750 de milioane  de euro au fost alocate pentru realizarea Autostrăzii Sibiu-Orăştie (82,07 km)
  • 510 milioane de euro sunt bani europeni.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
ghiseu
image
image
image
image
image
image
supermarket 5202138 1280 jpg
banner pensii png
piata gorjului jpg
poarta spre lumea de dincolo siberia jpg
629aef51e4e9b pelerinaj șumuleu ciuc jpg
pelerinaj sfantul dimitrie cel nou bucuresti program liturgic 864962 jpg
ulei de masline jpg
medic operatie pixabay
image
actualitate.net
image
actualitate.net