«Comisia de tăiat hârtii» a pus gând rău certificatului de naştere

Ultima actualizare:

    Guvernul Cioloş vrea să elimine birocraţia de care se lovesc oamenii zi de zi
Guvernul Cioloş vrea să elimine birocraţia de care se lovesc oamenii zi de zi

Mai puţină birocraţie, mai simplu, mai eficient – pare a fi deviza proaspăt înfiinţatei comisii “de tăiat hârtii”, organism care a declarat război maculaturii inutile. Primele vizate: timbrele fiscale şi certificatele de naştere!

“Comisia de tăiat hârtii” a fost înfiinţată de premierul Dacian Cioloş cu scopul declarat de a elimina birocraţia din România şi de a eficientiza instituţiile statului în relaţia cu cetăţeanul. Cristian Ghinea, unul dintre consilierii de stat implicaţi în acest proiect, arată că primele documente care ar putea să dispară sunt dosarul cu şină, timbrul fiscal de 2 lei care se plăteşte la Poştă, dar şi certificatele de naştere.

“De ce ţi se mai cere certificat de naştere aproape peste tot? Din moment ce ai buletin, la un moment dat ai avut certificat de naştere. Ce mai demonstrează acest act? Sau copia legalizată a certificatului de naştere, că avem şi o industrie a notarilor care trebuie să trăiască şi ea. Aş vrea să văd şi eu răspunsul simplu şi logic la această întrebare”, spune Ghinea într-un interviu pentru republica.ro.

Celebrul dosar cu şină ar putea dispărea
Celebrul dosar cu şină ar putea dispărea

La fel stau lucrurile şi în cazul timbrului fiscal: oamenii stau la cozi ore în şir şi scot din buzunar bani grei pe benzină sau taxi, ca să ajungă la Poştă, unde sunt nevoiţi să achite “exorbitanta” sumă de… 2 lei.

“Eu, personal, m-am dus cu taxiul, am dat 10 lei, ca să cumpăr de la Poştă un timbru de 2 lei. Este evident că sunt chestiuni inutile şi frustrante. E acest fatalism: «Asta este, avem un ordin de ministru». Şi? Schimbă-l sau propune să fie schimbat!”, spune consilierul de stat.

Oamenii salută ideea înfiinţării “comisiei de tăiat hârtii”, mai ales că documentele aberante care îi plimbă de la un ghişeu la altul sunt mult mai numeroase. Cele mai problematice din punct de vedere birocratic sunt cazierul, apoi relaţia cu ANAF, autorizaţiile de construcţie, înmatriculările sau radierile de autovehicule, dar şi amenzile.

«Din cauza birocraţiei, plec din ţară»

Gabriel Ene (28 de ani): “Se miră ce să mai facă. Sunt curios cum ne va ajuta această comisie. Ei zic că centralizează ofurile cetăţenilor şi le trimit mai departe, dar asta nu înseamnă o muncă în plus? Ar trebui ca cetăţeanul să aibă acces mult mai facil în instituţiile statului, să nu mai fie cocoşat cu atâta hârţogăraie.”

Sorin Ciulu (48 de ani): “Birocraţia este unul dintre motivele pentru care m-am decis să părăsesc definitiv această ţară. Am fost plecat în Spania o perioadă şi m-am întors, că lăsasem familia acasă. Mare greşeală: acum o să plec în Marea Britanie şi mă dau peste cap să iau şi familia cu mine. Nu e de trăit aici.”

Cristian Tudorache (27 de ani): “Este de lăudat această iniţiativă. Sper să vedem şi rezultatele, că sunt multe nereguli în România. Când avem de plătit taxe stăm la cozi cu orele ca să o înregistrăm în nu-ştiu-câte locuri, amenzile nu ajung dacă sunt plătite în alte localităţi… Cred că nicăieri în lume nu mai e ca la noi.”

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
furtuna nori jpg
image
image
image
image
image
image
Bronz - arsuri solare FOTO Shutterstock
62137595 jpg
fructe pexels jpg
biserica de la ersig adevarul ro jpg
avion pexels jpg
protest studenti gaza 2 768x576 jpeg
statie de metrou pixabay jpg
fabrica pexels jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net