Cele mai cunoscute mașini din perioada comunistă! Cu ce se plimbau pe atunci milionarii

Ultima actualizare:

    Nicolae Ceaușescu avea 11 mașini cu care era văzut pe străzi. Aici se afla într-un ARO
Nicolae Ceaușescu avea 11 mașini cu care era văzut pe străzi. Aici se afla într-un ARO

Cine apuca să-și cumpere o Dacie se putea considera norocos, în timp ce românii care conduceau mașini străine erau considerați spuma societății. Iată care erau cele mai cunoscute mașini din perioada comunistă și cu ce se plimbau pe atunci milionarii.

Șoselele din zilele noastre au ajuns un mare salon auto. Cei cu dare de mână se întrec în ultimele modele de bolizi care costă cât o vilă. De la Porsche, la Range Rover, Mercedes, Bentley, Lamborghini sau Ferrari, există întreaga paletă de firme.

Pe vremuri le vedeam doar în surprizele de la guma Turbo, iar pe timpul comunismului nici măcar nu știam cum arată.

Dar și atunci existau automobile la modă, în marea majoritate provenite din Rusia, care erau conduse de milionarii vremii.

Dacia 1300

Românii de rând abia își puteau comanda o Dacia 1300, pentru care aștepau și cinci ani. În 1986, prețul ei era de 70.000 de lei.

Atât modelul 1300, cât și 1310 erau automobilele cel mai des întâlnite pe străzile patriei.

Dacia 1300 era cea mai populară mașină în perioada comunistă
Dacia 1300 era cea mai populară mașină în perioada comunistă

Aveau diferite variante de echipare, precum Standard, Super, Super Lux sau ediții speciale dedicate elitei din partidul comunist.

Trabant

Cel mai cunoscut model s-a numit 601 și a fost vândut în milioane de exemplare. Motorul era în 2 timpi, cu 26 cai putere, iar panourile caroseriei erau fabricate din carton presat și lemn.

Prindea până la 112 km/h.

A fost cea mai ieftină mașină aflată pe piață. Și acum mai poate fi văzută în trafic.

Trabantul era fabricat din carton
Trabantul era fabricat din carton

ARO

ARO 304 a fost un model special al constructorului din Câmpulung-Muscel, reprodus după modelul ARO 244, creat pentru Nicolae Ceauşescu.

Caroseria era uşor prelungită faţă de modelul de la care s-a pornit. Diferenţa era şi în ceea ce priveşte motorizarea, ARO 304 fiind echipat cu un motor pe benzină de 2500cmc.

Printre dotările sale se aflau trapa electrică şi tapiţeria din piele.

ARO era singura mașină de teren pe care o aveam pe timpul comunismului
ARO era singura mașină de teren pe care o aveam pe timpul comunismului

ARO a ieşit din fabricaţie în 2003, când fabrica de la Câmpulung a fost desființată. Dar pe străzile din România ea încă mai poate fi văzută.

Volkswagen Beetle

Broscuța, așa cum se numea Volkswagen-ul Beetle cu diferite motorizari, a fost și ea o prezență des întâlnită în România.

Cele mai multe erau cumpărate la mâna a doua, rămase pe teritoriul țării noastre de mulți ani. Statisticile arata că în 1982, erau înmatriculate 265 modele Volkswagen 1200.

Volkswagen Beetle, mașina care făcea furori în anul 1970
Volkswagen Beetle, mașina care făcea furori în anul 1970

Renault 16

Modelul era popular pe vremea comunismului. Era o mașină de familie, dar nu putea fi cumpărată de oricine, fiind scumpă.

Pe 4 ianuarie s-au împlinit 53 de ani de când constructorul francez Renault a prezentat noul și revolutionarul model Renault 16- considerat primul automobil de serie care dispunea de o caroserie de tip hatchback.

Datorită numeroaselor sale calități recunoscute și apreciate, Renault-ul 16 a obținut titlul  “Mașina Anului 1966” în Europa, înregistrând încă de la debut un mare succes comercial.  

Renault 16 era popular pe vremea comunismului
Renault 16 era popular pe vremea comunismului

Wartburg 353

Mașinile din Germania de Est puteau fi cumpărate în România. Wartburg 353 se vindea atât cu caroserie sedan, cât și break, dar era văzută ca o mașină extrem de modernă.

Unele versiuni de top aveau în anii '80 cutie cu cinci viteze. Modelul a fost produs între 1966 și 1988 și a fost masina cu cea mai lungă durată de producție.

Wartburg 353 era adusă din Germania de Est
Wartburg 353 era adusă din Germania de Est

Moskvich

În România, au ajuns modelele 408 și 2140, fabricate de ruși, și erau vândute atât în varianta sedan, cât și break.

Aveau un design considerat modern pentru acea perioadă.

Moskvich, mașina rusească, era considerată modernă
Moskvich, mașina rusească, era considerată modernă

Lada

Era considerată una dintre cele mai robuste, spațioase și populare apariții din anii '80.  Deși în URSS, se numea Vaz, pe piața de export a primit numele de Lada.

Avea mult crom, interior de piele artificială și portbagaj uriaș. Modelul a fost inspirat de Fiat 124.

Lada, o mașină spațioasă, populară în anii '80
Lada, o mașină spațioasă, populară în anii '80

Oltcit

Mașina a fost lansată în 1981 după o colaborare cu Citroen și era asamblată la Craiova.

Se găsea la vânzare în varianta Oltcit Special și Oltcit Club și beneficia de inovații interesante: discurile de frâna erau lângă cutie, nu lângă roată, volanul era cu o singură spiță, iar interiorul, cu ale sale controale și butoane părea desprins dintr-un film SF.

Olcit a fost asamblată la Craiova
Olcit a fost asamblată la Craiova

Volga Gaz 21

Aici vorbim despre despre o marcă exclusivistă, la care aveau acces doar membrii securității și de partid. Volga era o limuzina mare, de lux.

Mașina ruseasca purta numele celebrului fluviu, fiind de fapt o rebranduire a marcii GAZ.

Limuzina era folosită  în Miliție și pentru escorta lui Nicoale Ceaușescu. Aveau un motor puternic, în 4 cilindri pe carburator.

Cu Volga se plimbau doar securiștii
Cu Volga se plimbau doar securiștii

Mercedes-Benz 600

Mercedes-Benz 600 a fost printre preferatele lui Nicolae Ceauşescu. Maşina era dotată cu trei seifuri şi cu un monitor pentru ca dicatorul să poată vedea înregistrări video în timp ce se deplasa.

În anul 1978, costa aproximativ 165.000 de mărci germane. Modelul este, în present, expus în Castelul Montjalin din regiunea franceză Burgundia, alături de alte 30 de automobile ale marilor șefi de stat de la acea vreme, americani, ruși, francezi.

Mercedes Benz 600 costa 165.000 de mărci germane
Mercedes Benz 600 costa 165.000 de mărci germane

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cirese piata slatina olt   foto alina mitran (6) jpeg
image
image
image
image
image
image
where is the snowman in the picture jpg
trandafiri, freepik jpg
stefan cel mare GettyImages 878490466 jpeg
carte veche jpg
branza jpg
sebastian si roberta jpg
aeroport brasov jpg
foisorul de foc jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net