Care e cea mai potrivită mașină pentru traficul din București

test-drive-58270.jpg

Autolatest.ro

Bucureștiul a fost desemnat orașul cu cel mai aglomerat trafic din Europa. Nouă zile pe an - este timpul pe care îl petrec şoferii blocaţi în trafic aici, așa că e bine să ții cont de asta atunci când îți alegi mașina. Care e cea mai potrivită mașină pentru haosul bucureștean?

Potrivit potrivit agenției spaniole EFE, dintre toate orașele europene, Bucureștiul este cel mai aglomerat, din pricina infrastucturii deficitare şi a numărului uriaş de maşini. Este rezultatul unui studiu realizat de fabricantul de dispozitive de navigaţie GPS Tom Tom, care plasează capitala României pe primul loc al celor mai aglomerate oraşe din Europa şi pe locul cinci la nivel mondial.

Clasificarea realizată cu ajutorul datelor culese de dispozitivele GPS arată că în orele de vârf este nevoie de 50 de minute în plus pentru a parcurge aceeaşi distanţă în condiţiile unui trafic fluid.

În general bucureştenii petrec în medie 57 de minute pe zi blocaţi în trafic. Ţinând cont de o utilizare în medie a maşinii de 229 de zile pe an, locuitorii capitalei petrec echivalentul a 9 zile pe an blocaţi în ambuteiaje.

Recomandat ar fi să lăsăm mașinile acasă și să utilizăm mai des mijloacele de transport în comun, dar dacă nu este posibil, măcar să alegem o mașină care să nu ne ”îngroape” mai rău. O mașină de mici dimensiuni, cu un consum decent de carburant, este, bineînțeles, de preferat uneia de clasă mare, cu motor puternic. Una dintre cele mai bune mașini dedicate marilor aglomerații urbane este noul Yaris Hybrid al celor de la Toyota. Potrivit autolatest.ro, mașinuța este atât de economică încât bate la consum orice autoturism diesel. Mașinuța are deja mai mulți fani care au decis să cumpere acest model pentru că este mai ieftin în comparație cu un VW Polo TDI, consumă mai puțin decât un Clio dCI și merge mai bine ca ambele, în orice plajă de turație.

Yaris Hybrid are un motor pe benzină clasic, fără turbo, care dispune de o distribuție pe lanț, și un motor electric recunoscut ca având o rezistență în timp extrem de mare.

Potrivit specialiștilor, într-un trafic aglomerat precum cel din București, trebuie să ne așteptăm la un consum mediu de 5.4 litri de benzină, adică o autonomie reală de 580 km cu doar 36 litri de benzină. Când ieșim în afara orașului, într-un trafic normal de drum european, consumul scade până la 3,5 - 4 litri de benzină/100 km, iar când mergem pe autostradă, cu o viteză constantă de 140 km/h, consumul real este de 5.8 litri benzină. Potrivit celor de la Toyota, media consumului este de 3,6 litri, iar cifra este foarte apropiată de cea din realitate.