Şeful de la Dacia Renault vrea să se dubleze taxa auto la maşinile Euro 3 şi Euro 4

Ultima actualizare:

Ministerul Mediului a organizat vineri, la sediul instituţiei, o dezbatere publică privind proiectul de ordonanţă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Jerome Olive tună şi fulgeră

Directorul general al Dacia Renault, Jerome Olive, a cerut, în cadrul dezbaterii, dublarea valorii timbrelor de mediu prevăzute în ordonanţă pentru autovehiculele Euro 3 şi Euro 4."Cererea noastră este de a multiplica cu doi valoarea care este propusă acum în lege pentru maşinile cu Euro 3 şi Euro 4. Proiectul nu respectă aceste principii Euro 3 şi Euro 4. Aceste vehicule sunt foarte poluante nu numai din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, ci şi pentru celelalte noxe" a declarat, vineri, Jerome Olive la dezbaterea publică organizată de Ministerul Mediului.Potrivit directorului general al Dacia Renault, cererea are în vedere şi descurajarea importurilor masive de maşini second-hand din alte ţări ale Europei, care, pe lângă faptul că poluează mediul, au impact negativ asupra industriei autohtone auto, precizând că, în acest fel, România nu va ajunge "coşul de gunoi al Europei", prin importul tuturor autovehiculelor second-hand din Europa.

ACR: „Ar putea creşte corupţia“

La aceeaşi dezbatere, preşedintele Automobil Club Român (ACR), Constantin Niculescu, a precizat că, deşi organizaţia pe care o reprezintă nu este împotriva măsurilor de reducere a poluării, noul proiect de lege duce consumatorul la încă trei ghişee, respectiv la Finanţe, Înmatriculări şi RAR, lucru care, în final, va favoriza creşterea corupţiei, pentru că "cetăţeanul nu va pierde vremea la alte trei ghişee şi va prefera să plătească pentru a scăpa mai repede".Niculescu a reclamat şi faptul că autovehiculele hibride şi electrice nu sunt trecute "în clar" în actuala propunere legislativă, problemă care, în opinia lui, trebuie rezolvată."Vreau ca statul român să ajute mediul de afaceri, dar aş vrea ca acest proiect de lege să impună taxe şi mediului de afaceri, astfel încât consumatorii să nu fie singurii impozitaţi", a mai spus preşedintele ACR.

Maşinile noi, tot mai greu de vândut

Reprezentanţii societăţii civile au cerut, pe de o parte, creşterea taxelor prevăzute prin actualul proiect de act normativ pentru maşinile cu Euro 0, Euro 1 şi Euro 2, faţă de cuantumul celor din 2012, în caz contrar. Altfel, piaţa auto din România are urma să devină, în opinia lor, o piaţă de maşini poluante, second-hand aduse de români din celelalte state UEPe de altă parte, opinenţii cer scăderea taxelor prevăzute pentru autovehiculele cu Euro 3 şi Euro 4. Aceştia au arătat că dacă taxele pentru autovehiculele cu Euro 3 şi Euro 4 rămân la cuantumul prevăzut de actualul proiect legislativ, maşinile autohtone din perioada 2005-2007 nu vor mai putea fi vândute, deoarece taxa este prea mare şi, adăugată sumei pe care o cere cel care vrea să vândă maşina, duce la un preţ foarte mare, împiedicând astfel, vânzarea.

CONTINUAREA PE ADEVARUL.RO

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
fabrica DeLonghi jpg
image
image
image
image
image
image
pansies 7210851 1280 jpg
Imperiul Roman, hunii şi goana după aur jpeg
image png
turista vulcan jpg
image png
Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă FOTO Mediafax jpg
Marcel Ciolacu fb jpg
elicoptere prabusite jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net