11.000.000 de maşini, «mânărite» ca să dea bine la testele de consum?

Ultima actualizare:

    Grupul Volkswagen se confruntă cu cel mai mare scandal din istoria autoFoto: AP
Grupul Volkswagen se confruntă cu cel mai mare scandal din istoria autoFoto: AP

Maşină germană, modernă, frumoasă, fiabilă, puternică şi, mai presus de toate, cu un consum mic, mic de tot. Cine nu şi-ar dori un astfel de autoturism? Milioane de oameni din întreaga lume au cumpărat numai în ultimii ani modele Volkswagen şi Audi. Acum au aflat cu stupoare că tot ce se ştia oficial despre consumul şi emisiile poluante reduse erau poveşti de adormit copiii. Sau de minţit clienţii şi autorităţile.

Compania germană Volkswagen Group, din care fac parte mărcile Volkswagen şi Audi, se află în centrul unui uriaş scandal şi riscă amenzi de peste 18 miliarde de dolari şi chiar consecinţe penale. Totul a pornit din SUA, unde autorităţile în domeniu au descoperit că VW Group ar fi utilizat setări speciale ale calculatoarelor maşinilor produse după 2009 pentru a detecta când funcţionează în regim de testare a emisiilor şi consumului, astfel încât să consume mai puţin şi să aibă emisii mai reduse.Grupul Volkswagen a anunţat marţi că, la nivel global, a vândut circa 11 milioane de automobile diesel care prezintă deviaţii ale emisiilor şi ale consumului. Toate acestea sunt echipate cu motorul turbo diesel EA189 (2 litri TDI), potrivit companiei germane. Aceasta precizează că modelele actuale cu motoare Euro 6 comercializate în UE sunt conforme cu toate standardele şi cerinţele legale. Compania nu a menţionat însă nimic despre modelele mai vechi, cu motoare Euro 5 şi Euro 4.Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel vândute în SUA au încălcat standardele federale privind emisiile de dioxid de carbon: modelul Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3.„Compania noastră a minţit autorităţile din SUA şi în opinia mea... am dat-o în bară! Trebuie să reparăm autoturismele, să evităm pe viitor o asemenea problemă. Un asemenea comportament nu se potriveşte cu principiul nostru legat de calitatea produselor. Vom plăti consecinţele”, a declarat marţi Michael Horn, directorul VW în SUA. Volkswagen a anunţat totodată că va aloca 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule, la nivel mondial. Marţi, şi Coreea de Sud a anunţat că va investiga emisiile poluante pentru modelele VW Jetta şi Golf, dar şi Audi A3, produse în 2014 şi 2015. Investigaţii similare au cerut Germania şi Franţa. Luni, după izbucnirea scandalului, acţiunile Volkswagen au scăzut cu aproape 20%. Scăderea a continuat şi marţi, în acelaşi ritm. O acţiune a ajuns să valoreze, în doar 2 zile, 112 dolari, faţă de 165, cât era vineri.

Cum se trişează la testele de fabrică

Producătorii de autoturisme folosesc tot felul de trucuri pentru a obţine un consum de carburant şi emisii de dioxid de carbon cât mai mici la testele de fabrică, pe care le declară apoi drept oficiale. În condiţii reale de trafic, şoferii obişnuiţi obţin consumuri mult mai mari, în medie cu 25%, arată un raport din 2012 al organizaţiei Transport&Environment, cu sediul la Bruxelles, una dintre cele mai importante ONG-uri de mediu care lucrează cu UE. „Toţi şoferii ştiu că, de obicei, este imposibil să atingi eficienţa de consum oficială a producătorilor, iar pentru unele modele de maşină emisiile reale sunt acum cu 50% mai mari decât rezultatele din teste. Diferenţa dintre testele oficiale şi performanţele din lumea reală creşte. În Germania, diferenţa a crescut de la o medie de 7% în 2001 la 23% în 2011, astfel că a fost atinsă doar jumătate din eficientizarea anticipată a consumului de carburant”, arată raportul citat de gandul.info.

Click! spune

În România nu a intrat nici un autovehicul din SUA marca Volkswagen, produs în perioada 2008-2015, au declarat, marţi, reprezentanţii Registrului Auto Român (RAR), care verifică toate maşinile provenite de pe pieţele externe. „În România, constructorul nu poate să zică că îndeplineşte standardele de noxe, pentru că trebuie să vină la autoritate să îi confirme că le îndeplineşte”, au precizat reprezentanții RAR.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Ianis Hagi Captura TV jpg
image
image
image
image
image
image
gradina bloc pexels jpg
extrageri loto
aeroport cluj pixabay jpg
drum pixabay jpg
Magazin FOTO  Unsplash jpg
Mănăstirea Voroneț foto Maria Alexandra Mortu jpeg
ciocan judecator
caragiale eminescu micle jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net