UberX, moartea taximetriei?

Ultima actualizare:
Peste 7 100 de tone de  armtur de fier beton  vor intra în pereii i  pilonii de susinere jpeg

Şoc pe piaţa transportului de persoane din România. Bucureştenii au acces, de ieri, la o aplicaţie pe telefoanele inteligente care le permite să facă bani ca taximetrişti. UberX e un serviciu care a stârnit revolte de masă în multe capitale ale lumii pe motiv că încalcă legislaţia şi că falimentează firmele de taximetrie. Iată care sunt plusurile şi minusurile sistemului.

11 iunie 2014. Taximetriştii londonezi au tras maşinile pe dreapta şi au blocat străzile, în semn de protest faţă de aplicaţia-minune care le ia pâinea de la gură. Uber Cab, noul serviciu intrat pe piaţa britanică, a venit cu tarife sub cele practicate de firmele de taxi şi a permis englezilor posesori de autoturisme să facă pe taximetriştii. Noua problemă socială creată a obligat autorităţile locale să caute un temei juridic pentru acceptarea acestui serviciu taxi neconvenţional. 

UberX. Călătoriile costă 1,39 lei pe kilometru

25 februarie 2015. Americanii de la Uber au lansat aplicaţia şi în capitala României. De ieri, orice posesor de autoturism care vrea să facă bani transportând persoane în regim de taxi poate descărca, gratuit, aplicaţia UberX din Google Play sau App Store. Pentru a deveni colaborator Uber trebuie să ai cel puţin 21 de ani şi să nu ai cazier, dar şi o maşină sub zece ani vechime. După ce îţi faci cont pe site-ul uber.com, administratorii îşi analizează profilul şi decid dacă te califici pentru un post de „şofer Uber”. Ca şi clienţi ai noului serviciu trebuie să faceţi acelaşi lucru, cu deosebirea că vi se mai cere să introduceţi datele cardului bancar, căci călătoriile nu se achită cash. Reprezentanţii companiei care a lansat serviciul la nivel mondial spun că scopul acestei aplicaţii este să-i determine pe oameni să împartă o maşină când se deplasează în oraşe. „Peste un milion de maşini sunt folosite doar câte o oră pe zi. Utilizând mai eficient maşinile, acelaşi număr de drumuri zilnice ar putea fi realizat folosind doar 250.000 de autovehicule”, susţin aceştia. “UberX nu e un serviciu de taximetrie. Este un serviciu care conectează oamenii cu şoferii personali. UberX îţi permite, prin apăsarea unui buton, să te conectezi cu un prieten, cu un coleg, cu o rudă şi să fii luat cu maşina. Serviciul ţine de împărţirea automobilelor şi a costurilor”, a declarat Rob Khazzam, responsabil cu lansarea aplicaţiei la Bucureşti, pentru playtech.ro. Autorităţile locale nu văd cu ochi buni noul serviciu. “Pentru a pune la dispoziţie un serviciu în condiţii de siguranţă pentru cetăţeni este necesar ca acesta să fie licenţiat de o autoritate cu responsabilităţi în domeniul transportului de persoane. Primaria Bucureşti nu a avizat această aplicaţie”, ne-au spus reprezentanţii Municipalităţii.

UberX. Ce spun taximetriştii

„Această aplicaţie nu e o formă de taximetrie, ci mai degrabă o închiriere a autoturismului cu şofer. Şoferii încasează nişte bani pentru transportul clientului la destinaţie. Vor emite ei bon fiscal pentru aceasta? Oare aceşti bani încasaţi şi nedeclaraţi nu reprezintă bani negri?”, ne-a spus directorul general al Speed Taxi, Andrei Gafiţa (foto). Acesta e de părere că bucureştenii se expun unor riscuri mari, căci nu ştiu cu cine aleg să împartă maşina. „Ei pot cădea pradă tâlharilor sau, în cazul femeilor, abuzurilor sexuale. Cine va răspunde în acest caz?”, întreabă Gafiţa, precizând că autorităţile abilitaet ale statului trebuie să veirifice şi să autorizeze acest tip de autoritate de transport.

UberX. Avantaje şi dezavantaje

  • Serviciul e util ca alternativă la metodele clasice de apelare a unui taxi.
  • Încurajează transportul în grup sau, mai bine zis, împărţirea maşinilor şi costurilor de transport.
  • Nu trebuie să laşi bacşiş. Plata călătoriei se face în momentul plasării comezii, iar acceptarea ei presupune acordul explicit pentru blocarea banilor din cont.
  • Nu sunt acceptate maşini vechi, deci, cel puţin teoretic, confortul călătoriei creşte.
  • Nu ştii în maşina cui te urci. Uber mai are de lucru la verificarea temeinică a aplicanţilor.
  • Tarifele, deşi sunt cele minime, pot oricând depăşi bunul simţ. De exemplu, Uber percepe o taxă de siguranţă în numele şoferilor, pentru dezvoltarea sistemului şi pentru acoperirea cheltuielilor aferente verificării şoferilor. 
  • Sistemul nu este compatibil cu legislaţia română în domeniul autorizării transportului de persoane în regim de taxi. Legea a interzis şoferilor care nu au atestat pentru transport de persoane să pretindă bani autostopiştilor.

UberX. Cum devii client

1. Descarci aplicaţia şi îţi faci cont la https://get.uber.com/

2. Înregistrezi cardul bancar (doar aşa se pot plăti călătoriile) şi telefonul mobil

3. Deschizi aplicaţia din telefon, alegi locul de plecare şi introduci adresa sau destinaţia ta. Urmăreşti pe hartă şoferul care vine la comandă

4. Cobori din maşină când ajungi la destinaţie (plata s-a făcut în momentul comenzii)

UberX. Cum devii şofer

1. Descarci aplicaţia şi îţi faci cont la https://get.uber.com/

2. Datele tale sunt analizate de administratorii site-ului. Trebuie să ai 21 de ani, permis auto, cazier fără pată şi o maşină mai tânără de zece ani, asigurată conform legii

3. Eşti acceptat şi liber să-ţi creezi un profil pe site

4. Preiei comenzi de la cei care au nevoie de transport

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Poliție Belgia jpg
image
image
image
image
image
image
norvegia studii colaj pixabay jpg
image png
elevi scoli politie si pompieri e1641193237723 webp
kumarasamy navaneethan jpg
baie pixabay jpg
plaja dunraven bay captura video 2 jpg
CEDO - Curtea Europeană a Drepturlor Omului FOTO Shutterstock
farmacie medicamente pastile shutterstock 717437125 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net