Trenuri vechi, staţii noi

Ultima actualizare:

    Pe magistrala a IV-a vor circula  doar trenuri vechi de metrou,  realizate la Arad în urmă cu 40 de aniFotografii: Florin Şuler
Pe magistrala a IV-a vor circula doar trenuri vechi de metrou, realizate la Arad în urmă cu 40 de aniFotografii: Florin Şuler

La şase ani de la inaugurarea ultimelor două staţii de metrou, compania care administrează transportul în subteran în Capitală deschide alte două. Laminorului şi Străuleşti sunt ultimele staţii de pe magistrala a IV-a, care permit locuitorilor din nord să ajungă mult mai uşor în centrul oraşului.

Staţiile care au fost deschise ieri circulaţiei bat cu uşurinţă orice record în domeniul infrastructurii de transport. Au fost puse în funcţiune după aproape şase ani de lucrări, iar magistrala din care fac parte a avut nevoie de 27 de ani pentru a fi întregită. Vestea proastă e că pe toată magistrala a IV-a vor circula, deocamdată, doar trenuri vechi, de tip IVA, fabricate la Arad în urmă cu aproape 40 de ani. Pentru menţinerea lor pe linia de plutire, Metrorex le-a trecut printr-un proces de modernizare şi de adaptare la calea de rulare. 


    Laminorului: Staţia are patru guri de acces/ieşire  dotate cu scări fixe, scări rulante şi lifturi
Laminorului: Staţia are patru guri de acces/ieşire dotate cu scări fixe, scări rulante şi lifturi

Călătorii vor avea la dispoziţie şase garnituri, care vor sosi în staţii la interval de opt minute. Pentru a acoperi urmele lăsate de trecerea timpului, oficialii Metrorex le-au permis artiştilor să le „înnobileze” cu graffiti. 


    Sistemul de taxare  şi acces este de  ultimă generaţie
Sistemul de taxare şi acces este de ultimă generaţie

În ciuda acestui impediment, Laminorului şi Străuleşti sunt acum cele mai moderne staţii pe care le deţine metroul din Bucureşti şi sunt dotate cu sisteme de acces de ultimă generaţie. Faţă de alte construcţii de acest fel, cele două popasuri din subteran au toalete, rampe de acces pentru persoanele cu handicap şi covoare tactile pentru nevăzători. Staţia Străuleşti este prima din „portofoliul” Metrorex care e luminată natural, graţie celor şase guri din plafon care permit soarelui să coboare în tunel. Anul viitor, staţia Eroilor 2 va deveni a doua care va beneficia de această facilitate. 


    Străuleşti: Tunel  luminat  natural
Străuleşti: Tunel luminat natural

Click! spune

Construirea celor două staţii a costat 1,115 miliarde de lei. Lungimea totală a racordului Laminorului-Străuleşti este de 2,1 km, iar la capătul lui se construieşte acum un depou şi o parcare de tip park&ride (parchează şi călătoreşte). La finalizarea lor, staţia Străuleşti va intra în alcătuirea primului nod intermodal de transport urban din Capitală (metrou, transport de suprafaţă, transport auto). 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
image png
tiktik chelnerita png
fabrica freepik jpeg
dieta peste somon cu legume   shutterstock 2255828609 jpg
 Dietă- post intermitent FOTO Shutterstock
banner pensii png
cutie cu legume din sera Foto Shutterstock
Teren agricol tractor FOTO Shutterstock
image
actualitate.net
image
actualitate.net