Au modificat peroanele ca să treacă trenurile

Ultima actualizare:

    Metrourile CAF  sunt mai late  decât cele vechi
Metrourile CAF sunt mai late decât cele vechi

Amuzant, dar adevărat! Garniturile de metrou construite de spanioli sunt mai late decât calea de rulare, astfel că, atunci când intră în staţie, acestea ating peroanele. Pentru a rezolva problema, cei de la Meterorex au fost nevoiţi să cioplească un centimetru din platformă.

Distanţa dintre peron şi platforma de urcare în metrou nu trebuie să fie mai mare de 7 cm, altfel e posibil ca un călător să-şi scape piciorul în gaură. Cel puţin, aşa spun normele europene. În cazul de faţă, însă, noile trenuri construite de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) abia reuşesc să se strecore. În anumite staţii trenurile ating marginile peroanelor. Specialiştii şi-au dat seama de acest lucru în momentul în care s-a făcut proba de gabarit.

simeon stalpnicul png

"Într-adevăr sunt probleme pentru că, atunci când s-a construit metroul, începând cu anul 1975, nu s-a luat în calcul raza de curbură, iar în anumite staţii trenurile noi ating, foarte puţin, marginile peroanelor, dar se ajustează. Apoi se tencuieşte şi se reface totul. Am înţeles că printre peroanele staţiilor ajustate se numără cele de la Piaţa Romană şi Piaţa Unirii", a explicat Aurel Radu, directorul general al Metrorex.

Acelaşi lucru a fost confirmat şi de către Daniel Tudorache, şeful Materialului Rulant. „Trenurile Bombardier sunt mai mici în lăţime cu 3,5 cm pe fiecare latură, decât CAF. Oricum, ajustarea este una minoră, de cel mult un centimetru. Pe magistralele construite după 1990 nu sunt probleme, pentru că atunci existau norme pentru peroane, pe timpul lui Ceuşeascu totul s-a făcut după ureche", ne-a declarat Tudorache.

Pe 29 noiembrie 2011, Metrorex a semnat cu CAF un contract de achiziţie pentru 16 trenuri noi de metrou, contra sumei de 123 de milioane de euro. Patru dintre ele au fost deja livrate, iar primele două vor fi puse în circulaţie în mai. Până atunci, ele sunt în probe şi circulă în subteran doar noaptea.

Vechile metrouri, scoase din circulaţie în 2015

Metrorex vrea să renunţe la trenurile vechi de metrou IVA Astra, care au numeroase defecţiuni tehnice şi un consum ridicat de energie electrică. De la sfârşitul anului 2015, în subteranul bucureştean nu vor mai circula trenuri vechi, anunţă B365.ro. Acestea vor fi casate şi vândute la fier vechi. În locul lor vor circula 37 de trenuri noi de metrou, care vor apărea pe traseu în următorii trei ani.

Vechile metrouri, scoase din circulaţie în 2015

Metrorex vrea să renunţe la trenurile vechi de metrou IVA Astra, care au numeroase defecţiuni tehnice şi un consum ridicat de energie electrică. De la sfârşitul anului 2015, în subteranul bucureştean nu vor mai circula trenuri vechi, anunţă B365.ro. Acestea vor fi casate şi vândute la fier vechi.  În locul lor vor circula 37 de trenuri noi de metrou, care vor apărea pe traseu în următorii trei ani.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Accident limitator inteligent FOTO Info Trafic Romania png
image
image
image
image
image
image
casa la curte jpeg
furtuni ploi jpeg
zodii pixabay jpg
blocuri bucuresti 1024x580 jpg
autostrada Moldovei A7 FOTO Sorin Grindeanu 1
colaj dacia jpg
Dr  Bogdan Martian Sanador 1 jpg
hotel adobestock jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net