Angajații RATB, protest la Parlament de 8 martie

Ultima actualizare:

    Nu e prima dată când angajații se plâng de condițiile de muncă. Până acum, conducerea Regiei nu a luat măsuri pentru rezolvarea situației
Nu e prima dată când angajații se plâng de condițiile de muncă. Până acum, conducerea Regiei nu a luat măsuri pentru rezolvarea situației

Salariații Regiei de transport din Capitală ies în stradă marți, de Ziua Femeii, pentru a protesta față de condițiile în care sunt obligați să muncească. Sindicaliștii deplâng starea jalnică a vehiculelor cu care transportă călători. Protestul, la care vor participa câteva zeci de angajați, are loc în Parcul Izvor, la doi pași de Parlament, începând cu ora 10.00.

Sindicaliștii spun că transportul public din Capitală are de suferit din cauza proastei gestionări a parcului auto, în prezent subdimensionat în comparație cu nevoile publicului călător. Potrivit șoferilor care participă la protest, bucureștenii circulă zilnic în vehicule depășite tehnologic și care nu oferă siguranță. Cele mai multe autobuze, tramvaie  și troleibuze sunt trase pe dreapta din cauza lipsei pieselor de schimb, iar cele care sunt scoase pe traseu au durata de viață depășită. RATB se folosește în prezent de 690 de autobuze din cele 1.000 aflate în posesie. Alte 214 autobuze au defecte tehnice sau tamponări (urmări ale accidentelor de circulaţie) și se află în diverse stadii de reparaţie.

Din parcul existent, 500 de autobuze sunt încadrate în norma de poluare Euro 3 şi au grad de uzură de 10 ani (400 – marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 – Mercedes), cu o medie de utlizare de 450.644 km. Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzură de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) şi 7 ani (150) şi cu o medie de utilizare de 371.151 km. Costurile de întreţinere pentru aceste autobuze au crecut foarte mult, având în vedere că acestea au ieşit din perioada de garanţie.

În privinţa tramvaielor, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de tramvaie (54%), în timp ce numărul celor nefuncţionale este de 219. Din numărul total de tramvaie, 297 au gradul de uzură de peste 100%, 82 au un grad de uzură între 75-100%, 54 – un grad de uzură între 50-75%, 32 între 25-50% şi numai 10 tramvaie sunt aproape noi, (cu un grad de uzură între 0 şi 25%). Şi tramvaiele au un program periodic de verificări, revizii şi controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000km şi 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee.

Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numărul vehiculelor nefuncţionale ridicându-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzură de peste 100%, adică peste 89%, celelalte 32 de troleibuze având un grad de uzură între 75-100%.

„Situaţia actuală a parcului de vehicule se datorează ultimilor trei ani de criză economico-financiară care au afectat bugetul RATB şi au îngreunat menţinerea în exploatare a vehiculelor. Conducerea Regiei face eforturi ca în acest an să readucă parcul circulant la un nivel normal, conform cererii, în funcţie de alocările financiare municipale”, spun reprezentanții RATB, răspunzând criticilor aduse de salariați.

image
image
image
image
image
image
image png
Fontana di Trevi FOTO Shutterstock jpg
image 2020 10 8 24339294 0 carte identitate jpg
naufragiu grecia jpg
bani euro pixabay jpg
Canicula in Romania FOTO Profimedia jpg
Waldspirale darmstadt jpg
scortisoara jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net