Ai urmat un tratament în străinătate? Aşa decontezi banii!

Ultima actualizare:
simeon stalpnicul png

Dacă ai urmat un tratament medical în străinătate, într-o ţară a Uniunii Europene, află că decontarea cheltuielilor de către Casa de Asigurări de Sănătate s-a simplificat, potrivit unei hotărâri de guvern publicate recent în Monitorul Oficial. Iată noutăţile!

  • Nu trebuie să mai prezinţi documentele traduse - Ca primă noutate, asiguraţii nu mai sunt obligaţi să-şi procure singuri traducerile pentru documentaţia pe care trebuie să o depună pentru rambursare. Potrivit hotărârii recent adoptate, de aceste traduceri se va ocupa Casa de asigurări de sănătate. Astfel, persoanele care au urmat tratamente în străinătate nu mai trebuie să scoată bani din buzunare pentru serviciile de traducere a documentelor. 
  • Fără bilet de internare - Noile norme mai prevăd şi faptul că, pentru persoanele care au fost spitalizate mai mult de 24 de ore pentru implant sau înlocuire de defibrilator cardiac, pentru endoprotezare articulară tumorală, implant segmentar de coloană, bypass coronarian cu/fără investigaţii cardiace invazive, naştere nu mai este necesară depunerea biletului de internare eliberat de un cadru medical din România. În mod similar, pentru medicamentele primite în sistem ambulatoriu, nu mai este necesară depunerea prescripţiei medicale.

Documente obligatorii care trebuie depuse 

  • Concret, pentru a obţine efectiv banii, asiguratul sau un membru al familiei (părinte, soţ, soţie, fiu, fiică) sau o persoană împuternicită de acesta trebuie să depună o solicitare scrisă la Casa de asigurări  de sănătate însoţită de documente justificative, indiferent de limba în care sunt redactate şi care constau în următoarele: 
  • Orice document medical în copie din care rezultă că asiguratul  a beneficiat de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, act datat şi asumat de cadrul medical care le-a acordat; 
  • Documente de plată din care să rezulte că serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale au fost achitate integral de către asigurat, de un membru al familiei sale (părinte, soţ, soţie, fiu, fiică) sau de către o persoană împuternicită de acesta, nivelul tarifelor pentru fiecare serviciu medical în parte, medicamente, dispozitive medicale, inclusiv data achitării acestora. 

Condiţii pentru rambursarea banilor 

Legea solicită îndeplinirea următoarelor condiţii pentru ca solicitantul să poată cere rambursarea banilor:

  • asistenţa medicală pe care asiguratul a primit-o trebuie să se regăsească printre prestaţiile la care acesta are dreptul conform legislaţiei asigurărilor sociale de sănătate din România şi care sunt decontate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, cu anumite excepţii (spre exemplu, sunt exceptate tratamentele bolnavilor care necesită izolare sau internare obligatorie);
  • serviciile, dispozitivele sau medicamentele trebuie să fi fost acordate într-un alt stat UE, ca urmare a unei evaluări medicale efectuate de către un medic din România, finalizată prin emiterea unui bilet de internare, respectiv a unei prescripţii medicale (şi care nu va mai fi necesară, după intrarea în vigoare a proiectului).
image
image
image
image
image
image
explozie petromidia jpg
Gratar FOTO Shutterstock
aeroport cluj pixabay jpg
termometru freepik jpg
image png
criminalisti politia nu treceti jpg
buget facturi energie jpg
Baie sare wuhaus com jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net