Termitele, antibiotice naturale

Aborigenii se tratează cu termite

Temutele termite, cunoscute pentru apetitul lor feroce pentru lemn şi hărnicia devastatoare prin care pun casele la pământ, pot fi de folos pentru om. Ele sunt utilizate ca medicamente în lume.

Insectele sunt folosite ca remedii medicinale încă din cele mai vechi timpuri. Printre speciile de termite cele mai utilizate în acest scop se numără Nasutitermes corniger.

Aceste insecte sunt cunoscute ca antibiotic de către locuitorii din nord-estul Braziliei. Termitele Nasutitermes corniger trăiesc în zone extinse din America de Sud, din Mexic până Argentina şi Brazilia.

Ele se găsesc în colonii de circa 400.000 de indivizi pe cuib în pădurile tropicale. Populaţiile indigene din aceste zone cunosc beneficiile termitelor ca remediu medicinal de dinainte de sosirea coloniştilor europeni.

Regina termită, care depune circa 30.000 de ouă pe zi, este folosită îndeosebi în scopuri curative. În India, reginele termite sunt folosite pentru prepararea unui fel de mâncare destinat noilor cupluri căsătorite, ca să le asigure sănătatea sexuală şi energia.

Studii ştiinţifice au atestat că, într-adevăr, termitele posedă în compoziţia lor minerale şi vitamine. De asemenea s-a dovedit că unii din compuşii lor posedă proprietăţi antibiotice.

Aceste substanţe, numite aminoglicozide, au puternice însuşiri bactericide, reuşind să anihileze bacterii deosebit de periculoase pentru om, cum ar fi Escherichia coli (responsabilă de infecţii digestive şi urinare).

Ştiaţi că...

Termitele sunt unele din cele mai enigmatice insecte cunoscute de ştiinţă. Chiar dacă trăiesc pe toate continentele, cu excepţia regiunilor polare, ştim încă foarte puţine lucruri despre ele.

Se hrănesc cu gândaci care mănâncă lemnul şi trăiesc în comunităţi cu structură de castă, incluzând o regină, un rege, muncitori, soldaţi.

Există 2300 de specii de termite în întreaga lume. Unele atacă anumite tipuri de lemn, altele nu mănâncă lemn deloc.

Termitele menţin echilibrul ecologic, jucând un rol important în menţinerea sănătăţii pădurilor tropicale. Ajută recoltele, datorită tunelurilor pe care le sapă care ajută la oxigenarea şi fixarea azotului în sol.

Termitele sunt unii dintre cei mai tari arhitecţi din lume, construcţiile lor fiind studiate drept modele pentru viitorul oraşelor din lume.

În America de Sud trăiesc în aceleaşi comunităţi cu liliecii şi le apără puii de infecţii şi alte boli, ajută la menţinerea unui mediu curat prin dezintegrarea cadavrelor.

Aborigenii se tratează cu termite

Dacă termitele europene şi nord-americane sunt mari duşmani ai omului, care nu poate avea nici un beneficiu de la ele, în alte colţuri de pe glob ele servesc drept medicamente. Este cazul celor din America de Sud, India, Africa şi Australia.

Termitele trăiesc în  pădurile tropicale în  colonii  de 400.000 de indivizi
Termitele trăiesc în pădurile tropicale în colonii de 400.000 de indivizi

În Republica Centrafricană, din termite este preparat un leac tradiţional care are proprietăţi bactericide. Şi aborigenii australieni cunosc virtuţile medicinale ale acestor insecte. Ei prepară alifii din termite care opresc sângerarea şi cicatrizează rănile. De asemenea prepară licori din termite care combat infecţiile.

Mai hrănitoare decât carnea

Oamenii de ştiinţă au experimentat în laborator puterile vindecătoare ale componentelor chimice din trupul termitelor. Aşa s-a descoperit că acestea sunt într-adevăr o valoroasă sursă de vitamine, minerale, proteine şi grăsimi.

Termitele trăiesc în  pădurile tropicale în  colonii  de 400.000 de indivizi
Termitele trăiesc în pădurile tropicale în colonii de 400.000 de indivizi

100 de grame de insecte furnizează cu 75% mai multe calorii decât o cantitate echivalentă de friptură de vită. În timp ce bucătăriile europene nu admit termitele în compoziţia felurilor de mâncare, termitele sunt delicatese în bucătăriile altor populaţii de pe glob.

cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg