Cum citeşti contorul la gaze ca să nu-ţi încarci factura

Ultima actualizare:
Contor mecanic
Contor mecanic

Nu toate apartamentele sunt dotate cu contor de gaze însă, dacă ai un astfel de dispozitiv, trebuie să ştii cum să citeşti corect indexul, care sunt modalităţile de transmitere a acestuia şi perioada în care trebuie să anunţi consumul. Cei doi furnizori mari de gaze pentru populaţie, E.ON şi GDF SUEZ, îţi spun care aîncărca inutil factura.

În fiecare lună, într-un anumit interval de timp, trebuie să transmiţi la E.ON şi GDF SUEZ indexul gazelor naturale pe care le-ai consumat. O dată la trei luni, furnizorul de gaze naturale va veni să facă regularizarea. Astfel, trimestrial vei plăti mai mult sau mai puţin în funcţie de consumul real, şi nu cel estimat. 

Cum citeşti indexul?

Contorul mecanic - Dacă ai contor mecanic, transmiţi cifrele care se regăsesc pe banda neagră a afişajului. Indexul contorului mecanic de gaze naturale este format din cifrele aflate înaintea virgulei. Acestea se află, de regulă, într-un cadran negru. Indexul trebuie să conţină între 4 şi 8 cifre (de regulă 5). Dacă ai convertor de volum conectat la contorul mecanic, trebuie să transmiţi cifrele poziţionate înaintea virgulei, afişate pe convertor atunci când săgeata indicatoare se afla la poziţia Vb=m3. 

Contor electronic
Contor electronic

Contor electronic - Dacă ai contor electronic, trebuie să transmiţi cifrele poziţionate înaintea virgulei, atunci când săgeata indicatoare se află la poziţia Vc=mn3. 


    Contor electronic
Contor electronic

Modalităţi de transmitere a consumului 

La Distrigaz Sud,  indexul se trimite telefonic, prin intermediul Robotului de Autocitire, la unul din numerele de telefon 0800800200 (număr gratuit în principalele reţele de telefonie fixă sau mobilă) sau 021.301.24.24 (număr cu tarif normal în reţeaua Romtelecom). 

De asemenea, poţi trimite indexul şi online, prin intermediul aplicaţiei de transmitere a indexului autocitit. 

La E.ON România poţi trimite indexul la numărul de telefon 0265.200.366 sau 0801000366 (număr apelabil doar în reţeaua Romtelecom) de luni până vineri între orele 8.00-20.00. De asemenea, poţi trimite indexul şi online prin utilizarea portalului E.ON Myline.

Când îl transmiţi?

Conform opţiunii pe care ţi-ai exprimat-o în contractul de furnizare pentru autocitirea contorului, ai obligaţia transmiterii acestuia către furnizorul de gaze naturale, lunar, în intervalul comunicat în prealabil de către furnizorii de utilităţi. 

Datele pe care le transmiţi vor constitui baza de calcul a emiterii facturii tale lunare. În cazul în care nu transmiţi indexul în intervalul stabilit, facturarea se va realiza în baza unor cantităţi estimate în programul de consum precizat în contract. 

Ce se întâmplă dacă trimiţi indexul greşit?

Există situaţii în care ai putea, din greşeală, să trimiţi un index eronat. Dacă indexul pe care l-ai transmis reprezentanţilor furnizorului de utilităţi este greşit, atunci facturarea se va calcula pe baza unui index estimat.  La regularizare, vei plăti ori o sumă mai mare de bani, ori, dimpotrivă, vei avea o factură mai mică decât în mod obişnuit. 

Ce reprezintă factura de regularizare?

Factura de regularizare conţine diferenţa dintre consumul real înregistrat în perioada de regularizare menţionată pe factură şi consumul estimat şi facturat în două luni. Astfel, pe factură vei găsi atât indexul citit înregistrat la începutul acestei perioade, cât şi cel citit la sfârşitul perioadei. Din acest consum real este scăzut consumul estimat facturat, valoarea facturii de regularizare reprezentând diferenţa dintre cele două, care poate fi negativă sau pozitivă, în funcţie de cele două consumuri. 

Clienţii GDF SUEZ primesc facturi detaliate pe 3 luni 

Pentru clienţii casnici GDF SUEZ Energy România, clienţi cu consumuri mici, care utilizează gazele naturale pentru prepararea alimentelor şi mâncărurilor la aragaz, începând cu luna iunie 2014 pe facturile de gaze sunt detaliate sumele ce urmează a fi plătite pe parcursul următoarelor trei luni. Facturile sunt însoţite de trei avize: aviz de plată regularizare, aviz de plată estimare I şi aviz de plată estimare II. 

Prin această modalitate de facturare clienţii au posibilitatea de a cunoaşte în avans valorile de plată pentru următoarele două luni, ulterioare perioadei de regularizare. O dată la trei luni, GDF SUEZ îţi va transmite documentele cu sumele care trebuie plătite în perioadele imediat următoare. Sunele sunt aferente perioadelor de facturare, cu scadenţe şi consumuri distincte, iar acestea pot fi achitate utilizând avizele de plată conţinute de factură. Astfel, noul mod de prezentare va conţine: 

- Regularizarea consumului de gaze naturale pentru perioada anterioară regăsită în avizul de plată regularizare;

- Consumul estimat pentru următoarele două luni, pe baza estimărilor stabilite prin contractul de furnizare, pe baza indexului trimis de către client sau ţinând cont de istoricul de consum, regăsite în Aviz de plată estimare I, respectiv Aviz de plată estimare II. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Mitsuko Tottori Japan Airlines FOTO EPA EFE jpg
image
image
image
image
image
image
Tokyo FOTO Shutterstock
euro valuta bani pixabay jpg
batrana flori getty jpeg
supa oase1 jpg
pod pixabay jpg
piatra neamt jpg
4325ad6e 8121 4bcc a4cc efe2d686fa2c jpeg
smoothie ovaz1 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net