Fluence ZE, senzaţii inedite la volanul unei maşini 100% electrică - VIDEO

Ultima actualizare:

Diferenţa dintre modelul full electric şi cel cu motor cu ardere internă este dramatică. Fluence ZE este echipat cu motor electric de curent alternativ, regulator şi inversor de tensiune, nu are cutie de viteze şi are ampatamentul mai mare cu 13 cm faţă de maşina convenţională.

În plus, motorul electric poate porni în sarcină, lucru pe care motorul cu ardere internă nu îl poate face, iar cuplul este furnizat instantaneu la pornire şi este constant pe toată plaja de turaţie de la 0 la 10.500 de rotaţii/minut. Nu în ultimul rând, ridicarea piciorului de pe acceleraţie are ca efect o frână de motor destul de consistentă.

Caroseria maşinii a fost modificată din două motive. În primul rând amplasarea bateriei de 250 kg în spatele banchetei ar fi creat probleme uriaşe în ceea ce priveşte distribuţia maselor.

De asemenea, s-ar fi răpit mult din volumul util al portbagajului. Astfel Fluence ZE are ampatamentul majorat, iar bateria stă practic între cele două punţi, portbagajul având şi el o valoare rezonabilă.

Cum se conduce?

La prima vedere, interiorul nu ascunde nicio surpriză. Ai volan, aparent o cutie de viteze automată şi cheie de contact. Un studiu mai amănunţit al planşei de bord îţi dezvăluie absenţa turometrului, şi două indicatoare complet noi: rezerva de putere a motorului şi un indicator al stării de încărcare a bateriei.

image

Învârţi cheia în contact şi nu auzi absolut nici un fel de zgomot, doar un indicator verde apare la bord, indicând că maşina este gata de pornire. Pui comutatorul dintre scaune în poziţia D şi apeşi acceleraţia. La viteze reduse, realmente trebuie să te concentrezi să auzi vreun zgomot. Cel puţin la manevre de parcare, senzaţia este aproape ireală. Maşina se mişcă precum un OZN. Abia de la 30 km/h încolo începi să percepi huruitul anvelopelor pe asfalt sau foşnetul aerului ce curge pe lângă caroserie.

Creşterea vitezei este perfect liniară la acţionarea acceleraţiei, motorul electric crescând puterea şi viteza fără nici un fel de întrerupere, aşa cum întâlnim la motorul cu ardere internă. Dată fiind caracteristica de funcţionare a motorului electric, cuplul este disponibil instantaneu şi la valoare constantă, astfel că la viteze mici, de până la 50 de km/h, acceleraţiile sunt neaşteptat de viguroase. Fluence ZE are o autonomie de 160 km, iar încărcarea se poate face de la priza clasică sau de la o staţie de încărcare rapidă.

La priză încărcarea durează circa şapte-opt ore, iar la staţia rapidă în 30 de minute bateria ajunge la 80% din capacitate. Mai mult, în viitor vor exista staţii de tip „quick drop" în care utilizatorul va intra cu maşina şi în trei minute va schimba bateria descărcată cu una încărcată.

Cât costă?

Fluence ZE va fi pus în vânzare mai întâi în Franţa şi Israel. Clienţii vor achiziţiona maşina, iar bateria va fi practic „închiriată" de la producător, utilizatorii urmând să plătească o taxă lunară de 79 de euro în cadrul unui contract de custodie cu durată de trei ani.Maşina va costa în Franţa 21.300 de euro, acest preţ incluzând şi subvenţia guvernamentală de 5.000 de euro.

Date tehnice

-Putere maximă: 95 CP/11.000 rot/min;-Cuplu maxim: 226 Nm;-Autonomie: 160 km;-Viteză maximă: 135 km/h limitat;-Masă proprie totală: 1.543 kg;-Baterie:Li-Ion, 250 kg, amplasată în spatele banchetei.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Ruși pe aeroportul Vnukovo din Moscova după anunțul mobilizării FOTO Twitter
image
image
image
image
image
image
Balamuc jpeg 2 jpeg
index (1) webp
old man 1147288 1920 jpg
SpotPolarBearHiddenAmongPandasOpticalIllusionIQTest jpg
loto jpeg
YXNoPTM0MmQ5ZWI3MGQ5YThkYTRlNjk2MmZjMjYxMTU2ZDQ1 thumb jpg
castraveti png
lumina sfanta de paste jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net