Uite ce să faci dacă ai rămas fără card

Ultima actualizare:

    Dacă ţi-a expirat cardul, ţi-a fost furat, ori l-ai pierdut, nu trebuie să te îngrijorezi, deoarece toate băncile au proceduri standard cu privire aceste situaţii
Dacă ţi-a expirat cardul, ţi-a fost furat, ori l-ai pierdut, nu trebuie să te îngrijorezi, deoarece toate băncile au proceduri standard cu privire aceste situaţii

Cardul bancar a devenit indispensabil în zilele noastre. Foarte multe persoane îşi primesc salariul pe card. Totuşi, acesta are dezavantajele lui, având în vedere faptul că oricând se poate întâmpla să îl pierdem sau să ni se fure. Specialistul Click!, Alexandra Popa, ne spune azi ce trebuie să facem pentru obţinerea unui nou card.

Dacă ţi-a expirat cardul, ţi-a fost furat, ori l-ai pierdut, nu trebuie să te îngrijorezi, deoarece toate băncile au proceduri standard cu privire aceste situaţii.

Expirarea cardului bancar

La eliberarea unui card bancar, perioada de valabilitate, sau mai precis luna şi anul în care expiră cardul, sunt înscrise pe faţa acestuia, chiar deasupra numelui şi prenumelui posesorului.

Cardul este valabil şi poate fi utilizt până în ultima zi a acelei luni, indicate pe card.

De obicei, majoritatea băncilor trimit în această perioadă o scrisoare de înştiinţare pentru a reaminti utilizatorului faptul că va trebui să se prezinte la sucursală pentru a-şi ridica noul card.

Pentru ridicarea noului card nu este nevoie de întocmirea şi completarea altor documente, ci doar de prezentarea persoanei respective la sucursala băncii emitente, cea care eliberase şi vechiul card.

Trebuie să ai asupra ta cardul de identitate şi vechiul card pe care îl vei preda şi îl vei ridica pe cel nou.

În acest moment pot exista unele probleme pentru că este posibil ca unii clienţi ai băncilor să îşi fi schimbat domiciliul sau pur şi simplu ca programul să nu le permită să se prezinte exact la acea sucursală.

În general, băncile au proceduri ce prevăd şi aceste situaţii, existând posibilitatea de trimitere a cardului la o altă agenţie menţionată de tine.

Cu toate acestea, procedura fiind mai greoaie pentru bancă, puţine sucursale acceptă şi această variantă.

Numărul şi PIN-ul cardului rămân aceleaşi, nu se schimbă.

Citeşte şi:

9 ponturi ca să nu rămâi lefter la magazinCum să-ţi micşorezi rata la credit prin refinanţare

Furtul sau pierderea cardului

Etapele sunt în mare aceleaşi, aşa că le vom prezenta împreună:

De cum îţi dai seama de pierderea sau furtul cardului bancar, anunţă cât mai repede banca respectivă şi asta pentru că, în cazul în care vei aştepta prea mult, poţi fi acuzat de neglijenţă iar banca nu va mai fi răspunzătoare pentru eventualele fraude.

Este indicat să ştii numărul de urgenţă al acelei bănci şi să nu suni la diversele numere de telefon afişate pe lângă bancomate pentru că acestea ar putea fi false.

Operatorul va urma o procedură standard de blocare a cardului, cerându-ţi mai întâi unele date personale cum ar fi CNP-ul, seria şi numărul buletinului, adresa, parola (atenţie nu PIN-ul) etc.

PIN-ul în schimb nu trebuie să îţi fie cerut de nimeni pentru că aceasta este o informaţie secretă, pe care trebuie să o ştii doar tu.

Tot telefonic se va completa o cerere de emitere a altui card în termen de 15 zile lucrătoare. Există opţiunea de a merge la o sucursală a băncii pentru a completa în scris această cerere.

Prezintă-te după acea perioadă la sucursala de care aparţii pentru a-ţi ridica cardul.

În caz de pierdere sau furt, codul PIN nu va rămâne acelaşi.

Sună aici 021.227.38.74

O altă variantă în caz de furt sau pierdere a cardului este apelarea numărului de telefon unic. 

Linia de urgenţă pentru carduri este funcţionabilă, având parteneriate cu băncile BCR, BRD, Banca Transilvania, ING Bank, Bancpost şi CEC Bank. 

Aşadar, dacă ai card la una din aceste bănci, poţi suna în caz de urgenţă la numărul 021. 227. 38. 74.

Drepturile şi obligaţiile băncii şi deţinătorului de card

Specialistul Click!, Alexandra Popa, ne spune azi care sunt drepturile şi obigaţiile atât deţinătorilor de carduri, cât şi ale băncii.

simeon stalpnicul png

Obligaţiile deţinătorului

Deţinătorii de carduri trebuie să ştie că există anumite reguli pe care trebuie să le îndeplinească, pentru a nu suporta pagubele generate de fraude.

Spre exemplu, cardul trebuie păstrat în siguranţă pentru a-l proteja împotriva furtului, pierderii sau deteriorării. În contractele de card există anumite prevederi specifice enumerate, referitoare la acest aspect.

În cazul în care se constată pierderea cardului sau o tranzacţie suspectă, clientul trebuie să anunţe imediat banca pentru a bloca cardul.

Drepturile şi obligaţiile băncii

Chiar în condţiile în care cardul este în permanenţă în posesia clientului, banca nu este absolvită în totalitate de ceea ce se poate întâmpla cu acesta.

Obligaţiile băncii decurg în principal din demersurile pe care aceasta trebuie să le facă pentru a asigura confidenţialitatea datelor.

De asemenea, banca nu are voie să emită carduri dacă acest lucru nu a fost solicitat de către client, cu excepţia cazului în care se reînnoieşte un card emis anterior.

Banca emitentă a cardului sau o altă instituţie indicată de aceasta va trebui să pună la dispoziţia clienţilor un număr de urgenţă, sau un alt mijloc, prin care pierderea sau furtul cardului să poată fi anunţate imediat.

La primirea unui anunţ, banca este obligată să ia toate măsurile necesare pentru a opri imediat executarea oricărei tranzacţii ulterioare prin intermediul cardului.

image
image
image
image
image
image
image png
petre roman mineriada jpg
Ce s a aflat despre Elena Ceausescu la 33 de ani de la Revolutie  Obiectul pe care il avea la ea in ultima zi de viata 1 jpg
extensii gene pexels jpg
saptamana patimilor jpeg
Prințesa Diana și William  foto   GettyImages jpg
Alejandra Marisa Rodríguez jpg
lisa pisano transplant rinichi porc afp jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net