Sylvia a început schimbarea stilului de viaţă

Nu a ţinut niciodată diete şi nu a avut probleme cu silueta, ba chiar toată viaţa a fost o mofturoasă la mâncare. Cu toate acestea, Sylvia a decis să-şi schimbe stilul de viaţă. S-a apucat de sport şi de cursuri de nutriţie, iar rezultatele au început deja să se vadă.

Până acum, la 33 de ani, tot ce a putut face Sylvia în materie de sport a fost yoga. Mânca haotic, nesănătos şi ajunsese să se simtă mereu obosită, fără energie. În urmă cu aproape două luni, şi-a spus că e timpul să ia măsuri şi să se apuce serios de sport. 

“Treaba cu fitness-ul a fost o provocare personală, pentru că eu sunt foarte leneşă. Am avut mai multe tentative de a merge la sală până acum, dar am abandonat pentru că nu-mi place nici cardio, nici să trag de fiare. Acum am vrut să-mi demonstrez că pot. După prima şedinţă mi s-a făcut rău de oboseală, fără să fi făcut ceva senzaţional. Atunci mi-am dat seama ce rezistenţă slabă la efort am. I-am cerut antrenorului meu, Iulian Dinu, să nu mă lase să renunţ”, povesteşte artista. Situaţia s-a mai îmbunătăţit pe parcurs, lucru care i-a dat încredere.

s211-bucatarie-3.-1col-.jpg

Cântăreaţa s-a apucat de sport şi de cursuri de nutriţie
Foto: Florin Şuler

Mai mult decât atât, s-a gândit că, dacă tot face acest efort, să nu-şi bată joc de el mâncând dezorganizat, ca până acum, ci să schimbe ceva şi la acest capitol. Astfel, s-a apucat recent de cursuri de nutriţie.

“Le fac sâmbăta şi duminica, de la 10.00 la 15.00. Până acum am învăţat mai mult noţiuni de anatomie. M-am apucat de sport şi de nutriţie nu pentru a slăbi, că nu am nevoie, de foarte mulţi ani am o greutate constantă. Ci doar pentru tonifiere şi pentru starea de bine de care aveam nevoie. Dacă pot să arăt şi să mă simt mai bine, de ce nu?! Vreau să văd rapid rezultatele de la sală. Mă interesează să am abdomenul şi picioarele tonifiate”, spune ea. 

s311-bucatarie-2.-2col-.jpg

Cântăreaţa s-a apucat de sport şi de cursuri de nutriţie
Foto: Florin Şuler

Mănâncă mult mai sănătos şi mai organizat, fără a duce totul la extremă. Dacă are poftă de o îngheţată, şi-o oferă. Dacă îi stă gândul la cartofi prăjiţi, îşi prepară unii la cuptor, condimentaţi şi puşi pe hârtie de copt, fără ulei. 

“Îmi satisfac poftele, nu mă abţin, însă unde se poate, optez pentru alternativa mai sănătoasă”. Se pricepe şi la gătit. A descoperit acest lucru abia în urmă cu 4 ani, când s-a mutat cu iubitul în casa lor, “fără alte rubedenii” prin preajmă, care să-i gătească. 

“Sunt expertă în ciorbe, paste, salate... eu ţin mesele festive pentru prieteni şi chiar mă pricep să fac de toate. Am un simţ al gustului, potrivesc perfect mâncarea. Şi nu-mi place să mă ajute nimeni în bucătărie sau să mă grăbească. Gătitul e o relaxare pentru mine”. 

Acum încearcă să se organizeze mai bine inclusiv în bucătărie, îşi face un plan de mese şi găteşte o dată pentru 2-3 zile. Şi-a cumpărat nişte caserole compartimentate unde pune mâncare variată, pe zile. “Când mă grăbesc, doar iau o caserolă din frigider. De multe ori, când plec dimineaţa,  îmi iau cu mine o caserolă decât să-mi cumpăr din oraş mai ştiu eu ce prostii”, mai spune Sylvia. 

Ce mănâncă într-o zi

Dimineaţa îşi face fie două ouă (fierte, în tigaie fără ulei sau omletă) cu brânză şi legume proaspete, ori o budincă de ovăz, nuci, banane şi lapte vegetal. Dacă se grăbeşte, îşi prepară un smoothie cu fructe, seminţe şi lapte vegetal.

Masa de prânz e mai consistentă şi e compusă din carbohidraţi (pizza vegetală, orez, paste, cartofi), cu un peşte la grătar sau o supă/ciorbă. Cina nu o ia mai târziu de ora 20.00 şi e compusă din salate cu toate legumele pe care le are în casă. Dacă până noaptea târziu, când merge la culcare, o mai roade stomacul de foame, ia câteva linguriţe de iaurt grecesc sau de brânzică de casă.  

Desertul sănătos al dimineţii

Sylvia a descoperit o reţetă delicioasă, ideală pentru micul dejun. 

A pus în brender două banane, două albuşuri de ou, nuci măcinate şi o cană de lapte vegetal, scoţişoară din belşug şi miere (sau sirop de agave). 

s611-bucatarie-5.-2col-.jpg

Foto: Florin Şuler

Se blenduieşte bine, se răstoarnă într-un vas şi se adaugă fulgi de ovăz până devine o pastă consistentă.

 Se pune într-un vas termorezistent, se decorează cu mure congelate, nuci pisate şi scorţişoară şi să dă la cuptor (180 de grade) pentru 25 de minute.

s811-bucatarie-7.-2col-.jpg

Foto: Florin Şuler

Când o scoţi, poţi să mai presari afine proaspete şi scorţişoară.

Loading...