Fetele de la «Vorbește lumea» au trecut la dietă. Ce mănâncă Adela Popescu și Viviana Sposub

Nu doar persoanele supraponderale se chinuie cu diete. Şi fetele slăbuţe trec prin aşa ceva. De ce? Pentru tonifiere, pentru că ţin la sănătatea lor. Este cazul Adelei Popescu şi a colegei sale de la „Vorbeşte Lumea” (PRO TV), Viviana, reporter special și prezentatoarea rubricii Meteo. Cele două au luat decizia să îşi revizuiască stilul alimentar după excesele făcute în decembrie, iar acum au trecut pe fructe şi pe salate.

La începutul acestui an, Adela şi Cove, prezentatorii emisiunii, au declarat război kilogramelor în plus acumulate după sărbătorile de iarnă. Au decis că e cazul să ia măsuri. Zis şi făcut. S-au cântărit în direct, pentru a vedea de unde pornesc, apoi au trecut la treabă. Adela începe lupta de la 56 kg, iar Cove de la 94 kg.

Celor doi li s-a alăturat reporterul special Viviana Sposub, reporter special și prezentatoarea rubricii Meteo din cadrul emisiunii. Fetele nu o fac doar pentru siluetă. „Am luat câteva kilograme în vacanţă, dar nu asta e marea mea problemă. Vreau să îmi recapăt energia şi uşurinţa cu care mă mişcam înainte. Cel mai important e să învăţ să combin corect alimentele. Pur şi simplu vreau să duc un mod de viaţă sănătos”, a explicat Adela Popescu. Nu e prima dată când ţine diete. Îşi aminteşte că s-a simţit extraordinar de bine după o cură de detoxifiere de 7 zile, pe parcursul căreia a consumat doar lichide: supe, fresh-uri, smoothie-uri. „Atunci am slăbit cel mai mult din viaţa mea. De regulă am 53 kg, iar atunci am ajuns la 48 kg”. 

11_2.-2col-.jpg

Adela Popescu, la o gustare după filmare

Adela Popescu a apelat la un nutriționist

Acum a apelat la un nutriţionist care i-a ordonat puţin stilul alimentar. Îşi începe ziua cu fructe, la prânz mănâncă salată cu carne (peşte, pui), iar seara, tot o salată sănătoasă, cu de toate.

„Încerc să evit cât pot de mult carbohidraţii, în loc de prăjit îmi prepar alimentele la cuptor sau la aburi. Uneori savurez un pahar de prosecco cu câteva tablete de ciocolată, iar în weekenduri mănânc absolut tot ce am poftă. Tot atunci, pentru că avem timp, mă mobilizez cu Radu să facem un mic dejun cu omletă, brânză, avocado şi pâine proaspătă”, povesteşte Adela. În plus, s-a apucat serios de pilates. Uneori ajunge la sală chiar şi de trei ori pe săptămână. E drept că o „ajută” şi copiii, care „scot untul din ea”.

Viviana Sposub s-a apucat de sală

Şi Viviana demontează mitul că doar supraponderalii ţin diete. „Anul 2020 a venit cu o schimbare majoră în viaţa mea. Mi-am luat inima în dinţi şi echipamentul de sală la spinare şi am pornit pe o cale care începe să-mi placă din ce în ce mai mult. Nu e vorba despre o dietă minune, ci de o realitate care se află fix sub nasul nostru: dacă mănânci sănătos şi faci sport, arăţi şi te simţi de milioane. Recunosc că e pentru prima dată când fac astfel de schimbări în stilul meu de viaţă. Mereu am mâncat absolut tot ce am vrut, iar de sport nici nu s-a pus vreodată problema. Aşa că eram conştientă că am neapărată nevoie de ajutor. Am apelat la un antrenor personal şi la un nutriţionist, iar primele rezultate au început să se vadă după două săptămâni”, mărturiseşte frumoasa Viviana.

11_3.-2col-.jpg

Viviana Sposub a trecut pe fructe şi legume

 

Ce face mai exact? Merge la sală de 3 ori pe săptămână, fără excepţie. Nu se abate de la meniul de 1.200 de calorii, recomandat de nutriţionist. Mănâncă variat, de 5 ori pe zi, la ore fixe. De bază sunt fructele, legumele şi alimentele bogate în proteine. „Am noroc că îmi plac foarte mult salatele”, râde ea. Apoi, mai toată viaţa Viviana a băut doar 1-2 pahare de apă pe zi. Acum şi-a impus să bea cel puţin 2 litri pe zi, dintre care un pahar cu apă călduţă cu lămâie dimineaţa, pe stomacul gol. „Nu e deloc uşor, ba dimpotrivă, mi se pare teribil de greu. În fiecare zi mă lupt cu poftele, căci sunt gurmandă. În fiecare zi mă lupt şi cu lenea şi comoditatea. Dar sunt tânără, în putere şi ştiu că alegerile pe care le fac acum doar îmi prelungesc tinereţea”. 

Cum arată farfuria ideală

 

Când vine vorba despre slăbit, e bine să limitaţi consumul de carbohidraţi, amidon şi făinoase. Deşi au doar 4 calorii/gram (faţă de grăsime, care are 9 calorii/gram), carbohidraţii cresc glicemia şi stimulează secreţia de insulină, principalul hormon de îngrăşare al organismului. Însă nu e sănătos să eliminăm complet făinoasele din viaţa noastră, recomandă medicul nutriţionist Mihaela Bilic. Ele sunt sursă de glucoză, carburantul cu care funcţionează toate celulele, inclusiv creierul.

„Ce ne rămâne de făcut? Să învăţăm să consumăm carbohidraţi cu măsură. O porţie înseamnă o felie cât palma de pâine sau de mămăligă, trei linguri de paste sau de orez (cât pumnul), o ceaşcă de cereale sau 3 linguri de leguminoase (fasole, mazăre...). Cum arată farfuria ideală? 50% legume, 25% proteine (carne/peşte/ou) şi 25% făinoase/amidon. La slăbit, făinoasele dispar cu desăvârşire”, spune Mihaela Bilic. 

Loading...
 
 

Citește și

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1