Desert de Post, de la Horia Vîrlan. Cu asta Săptămâna Mare trece mai repede

horia_virlan.jpg

Horia Virlan retete post paste
Horia Vîrlan respectă cu strictețe Postul Paștelui și are în cărțile sale de bucate multe preparate indicate pentru această perioadă
foto: Prima TV
Citeste tot despre: 

Postul Paştelui este pe sfârșite, dar ultimele zile sunt cele mai lungi. De aceea, maestrul Horia Vîrlan (51 de ani) vă oferă o rețetă care poate face această perioadă să treacă mai repede și mai plăcut. Pentru că este vorba despre un desert... de post.

Horia Vîrlan: „Postul e un angajament în fața Domnului”

Horia Vîrlan, prezentatorul emisiunii „Cireaşa de pe tort” de la Prima TV și juratul show-ului „Mama mea gătește mai bine”, lasnat luni (6 aprilie), tot la Prima TV, a spus ce înseamnă postul pentru el. „Este un angajament în faţa Domnului. În perioada postului, creştinul trebuie să se abţină de la cele lumeşti cum, la fel, trebuie să nu se înfrupte din bucatele de dulce, care sunt mai gustoase decât celelate. Prin această renunţare, creştinul demonstrează apropierea spirituală de Creator atât prin penitenţă, cât şi prin rugăciuni”, este de părere Horia Vîrlan.

Horia Vîrlan: „Fructele de mare sunt permise”

Cu toate astea, maestrul Horia Vîrlan crede că omul modern nu poate respecta postul în totalitate, din cauza activiţăţilor de zi cu zi, mult diferite de cele din vechime. Pentru mine postul este, în primul rând renunţarea la mâncărurile bogate în proteine animale, apoi autoimpunerea unui comportament lipsit de păcat”, mai spune prezentatorul emisiunii „Cireaşa de pe tort” de la Prima TV. 

Dacă pentru unii creştini, în perioada postului, fasolea şi cartofii sunt de bază, Horia Vîrlan le vine în ajutor cu alternative. Sunt o mulţime de legume şi fructe care pot fi adăugate celor de mai sus. Varza nouă şi cea murată, spanacul, broccoli, mazărea şi fasolea verde, care se găsesc congelate în magazinele de tip hypermarket, apoi lintea, năutul, pastele făinoase fără oua, cous-cous-ul şi multe altele. Pe de altă parte, clerul a decis că, fructele de mare sunt în aceiaşi măsura permise, deoarece nu conţin sânge. Salatele verzi cu măsline, brânza Tofu sau orezul sunt hrănitoare şi pot înlocui consistenţa unei mese de prânz sau seară. Cerelale cu lapte de soia, fructele de tot felul sau chiar fructele uscate de genul nucilor sau alunelor, sunt suficiente pentru un mic dejun sănătos”, spune Horia Vîrlan.

Horia Vîrlan recomandă prăjitură cu stafide şi scorţişoară

Şi cum puţini sunt cei care se pot abţine de la dulciuri în perioada postului, maestrul bucătar Horia Vîrlan le recomandă o prăjitură cu stafide şi scorţişoară, un desert de post delicios şi foarte gustos. Iar dacă nu mai ştiţi ce să gătiţi pentru cină, Horia vă propune să preparaţi găluşte de orez în foi de ştevie şi vă dă şi reţeta.

  • Ingrediente: 3 căni cu făină, o cană cu ulei, o cană cu sifon sau apă minerală, o cană cu zahăr tos, 2-3 linguriţe cu stafide, 1/2 esenţă de rom, coajă de la 1/2 portocală, 2 linguri cu zeamă de portocală, un praf de copt, o linguriţă cu scorţişoară și 1/2 linguriţă pentru pudrat, 1/2 linguriţă cu sare, 3 linguri cu zahăr pudră.
  • Mod de preparare: Puneţi stafidele la înmuiat, pentru 25 de minute, într-un pahar cu apă călduţă cu esenţa de rom. Tapetaţi o tavă cu o foaie de copt unsă cu ulei. Încingeţi cuptorul la 165-170°C. Amestecaţi sifonul cu uleiul, scorţişoara, sarea, zahărul şi apoi adăugaţi făina amestecată cu coaja de portocală, stafidele şi cu praful de copt stins în zeamă de portocală. Omogenizaţi bine compoziţia, apoi turnaţi-o în tavă şi coaceţi-o în cuptor timp de 35-40 de minute. După ce s-a copt scoateţi-o afară şi lăsaţi-o să se răcească, apoi tăiaţi-o romburi şi pudraţi-o cu zahăr praf şi scorţişoară.

Horia Vîrlan vă oferă încă o delicatesă de post

Găluşte de orez în foi de ştevie

  • Ingrediente pentru 4 persoane: 20-25 foi de ştevie tânără, un pahar de orez cu bob rotund, o legătură de ceapă verde, curăţată şi spălată, un morcov curăţat, 3 linguri de ulei de floarea soarelui, 4-5 linguri de roşii cuburi în bulion, o lingură de mărar tocat, o lingură de pătrujel tocat, 2 linguri de pesmet de casă, 3 pahare de borş, 1/2 linguriţă de piper negru măcinat, o linguriţă de sare.
  • Mod de preparare: Spălaţi foile de ştevie sub jet de apă fierbinte, apoi rupeţi-le codiţele. Tocaţi mărunt ceapa şi morcovul sau răzuiţi-le pe răzătoarea cu ochiuri mari. Încingeţi 2 linguri cu ulei într-o cratiţă şi căliţi uşor legumele, apoi adăugaţi orezul, continuând până începe să pocnească. Adăugaţi 2 linguri de roşii tocate, sarea şi o cană de apă caldă, continuând până orezul a încorporat toată apa. Lăsaţi compoziţia să se răcească uşor şi adăugaţi piperul şi verdeaţa tocată, apoi pesmetul, omogenizând bine compoziţia. Încingeţi cuptorul pana la temperatura de 180°C. Aşezaţi câte puţină compoziţie pe fiecare foaie de ştevie şi apoi rulati-le ca pe sarmalele obişnuite. Aşezaţi găluştele într-un vas de Jena sau într-o tăviţă, amestecaţi uleiul cu roşiile cuburi şi borşul, apoi turnaţi compoziţia obţinută peste găluşte. Acoperiţi vasul cu folie de aluminu şi introduceţi-l în cuptor pentru 25-30 de minute.
Loading...