Ţi-ai pierdut cardul de sănătate? Aşa îl recuperezi! Ce trebuie să faci

Ultima actualizare:

    Click! îţi spune ce să faci dacă ţi-ai pierdut cardul de sănătateFoto: 123rf
Click! îţi spune ce să faci dacă ţi-ai pierdut cardul de sănătateFoto: 123rf

Au rămas mai puţin de zece zile până când cardul naţional de sănătate va deveni obligatoriu pentru toţi cei care se vor prezenta la medicul de familie, policlinicile şi spitalele de stat.

Foarte mulţi dintre noi am intrat deja în posesia lui, însă, în cazul în care îl pierdem sau ne este furat, va trebui să ştim exact ce avem de făcut. Iată mai jos cum obţii un duplicat al acestuia!

În ce situaţii poţi cere un duplicat? 

  • Pierdere, furt sau deteriorare; 
  • Modificarea datelor personale ale titularului cardului;
  • Cardul are defecţiuni tehnice, erori în informaţiile înscrise ori nu poate fi folosit din motive tehnice de funcţionare; 
  • În situaţii justificate rezultate în procesul de distribuire a cardului; 
  • Alte cazuri justificate.

Cine plăteşte cheltuielile?

  • Cheltuielile de producere şi distribuire vor fi suportate de asigurat atunci când se va cere eliberarea duplicatului pentru pierderea, furtul, deteriorarea cardului, modificarea datelor personale sau alte situaţii justificate. 
  • Cheltuielile vor fi suportate de Imprimeria Naţională atunci când eliberarea duplicatului are ca motiv o defecţiune tehnică, o informaţie eronată înscrisă sau nu poţi folosi cardul din motive tehnice de funcţionare. 
  • Totodată, costurile pentru eliberarea duplicatului în situaţiile justificate rezultate în procesul de distribuire vor fi acoperite de operatorul de servicii poştale. 

De ce acte ai nevoie?

Ordinul CNAS nr. 98/2015 prevede ca, pentru eliberarea duplicatului, solicitanţii să depună o cerere la casa de asigurări de sănătate în a cărei evidenţă se află, împreună cu anumite documente: 

  • Pentru pierdere, furt sau deteriorare: copia actului de identitate, dovada plăţii contravalorii duplicatului cardului şi distribuirii acestuia; 
  • Pentru modificarea datelor personale: copia actului de identitate sau alte acte doveditoare privind modificarea datelor personale, cardul de sănătate emis iniţial, dovada plăţii contravalorii duplicatului cardului şi distribuirii acestuia; 
  • Pentru alte situaţii justificate: copia actului de identitate, dovada plăţii contravalorii duplicatului cardului şi a distribuirii acestuia;
  • Pentru defecţiuni tehnice, erori în informaţiile înscrise sau imposibilitatea de a fi folosit din motive tehnice de funcţionare: copia actului de identitate, cardul de sănătate (înainte de a se depune solicitarea, casa de asigurări de sănătate trebuie să verifice cardul şi să confirme problema).

Primeşti noul card de sănătate în 30 de zile

  • Plata contravalorii duplicatului se face la casa de sănătate la care asiguratul este luat în evidenţă sau în contul bancar al acesteia, iar transmiterea cererii şi a documentelor se poate face şi prin poştă. 
  • Duplicatul este emis în cel mult 30 de zile de la depunerea cererii, iar până la momentul primirii acestuia solicitantul dovedeşte calitatea de asigurat cu ajutorul unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate. 
  • Adeverinţa de înlocuire se emite odată cu depunerea cererii de eliberare a duplicatului cardului şi este valabilă 60 de zile. 

Aproximativ 13,5 milioane de asiguraţi au primit deja cardul 

Începând cu data de 1 Mai 2015, cardul naţional de sănătate va deveni unicul instrument de decontare şi validare a serviciilor medicale. Până în prezent, circa 13,5 milioane de asiguraţi au intrat în posesia cardului de sănătate şi au fost activate în sistem aproximativ 4,5 milioane de carduri. Cei peste 500.000 de asiguraţi care nu au primit cardul de sănătate sunt aşteptaţi la sediile caselor de asigurări sau la medicii de familie pentru a-şi ridica acest card. Până în momentul de faţă, prin cereri scrise s-au cerut 43.000 de carduri, iar pe platforma online în jur de 27.500 de solicitări.

Cum intri în posesia lui

Nu ai intrat încă în posesia cardului de sănătate? Uite ce să faci ca să-l primeşti! 

Pasul 1: Accesează site-ul www.casmb.ro. Pe pagina care ţi se deschide vei găsi, în partea stângă, la secţiunea „Informaţii pentru Asiguraţi”, subsecţiunea „Cerere Eliberare Card Naţional de Sănătate”. Trebuie să dai click pe această subsecţiune.

Pasul 2: Verifică existenţa cardului în retururile aduse de poştaş la CASMB. Pentru asta, trebuie să introduci în caseta existentă codul numeric personal şi un cod de securitate care este afişat pe ecran. Apoi, apasă butonul „Verifică”. 

Pasul 3: Ţi se va deschide o nouă pagină web. Aici, vei vedea dacă documentul tău a fost recepţionat la CASMB, dacă a fost deja expediat spre eliberare sau dacă a fost deja eliberat.

În cazul în care cardul naţional de sănătate se află în posesia CASMB, ca să-l ridici, trebuie să completezi cererea de eliberare. Aici, va trebui să treci codul numeric personal, numele tău, adresa de e-mail la care vei primi un formular al cererii şi un număr de telefon la care vei primi un SMS în vederea prezentării pentru eliberare. Apoi, apasă butonul „Trimite Cererea”.

Pasul 4: Imprimă şi semnează documentul pe care îl primeşti automat prin e-mail;

Pasul 5: Aşteaptă un SMS de confirmare privind ridicarea cardului;

Pasul 6: După primirea SMS-ului de confirmare, trebuie să te prezinţi cu cererea la sediul CASMB din strada Vasile Lascăr, nr. 27, Bucureşti. Mai poţi intra în posesia cardului şi dacă depui o solicitare prin poştă. La aceasta, după ce o completezi, trebuie să anexezi o copie după actul de identitate. Apoi, o trimiţi la oricare dintre sediile CASMB sau o depui direct la oricare dintre registraturile CASMB. 

image
image
image
image
image
image
contor curent jpg
Ultimele bătălii ale lui Mihai Viteazul jpeg
elvira godeanu vila jpg
levi strauss captura video jpg
respiratia jpg
Alimente nocive pentru ficat FOTO Shutterstock jpg
rsz delta dunarii jpg
vize jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net