Vitaminele rezolvă problemele de sănătate. Iată ce rol au cele mai importante

legume.jpg

legume
O dietă bogată în legume ajută la asimilarea celor mai importante vitamine de care are nevoie organismul
foto: pixabay.com

În “farmacia casei”, remediile naturiste trebuie să ocupe un loc important. Pentru rezolvarea problemelor de sănătate, terapeuții ne recomandă ca în locuință să avem diverse remedii din natură, care să contribuie la vindecarea unei largi categorii de afecțiuni.

O dietă bogată în fibre, vitamine și minerale, dar săracă în grăsimi are un rol important în prevenirea unor boli carediovasculare și a diverselor forme de cancer.

Ce trebuie să știm despre vitamine

Vitaminele A, B1, B2, B3, B6, B12, precum și mineralele (bor, calciu, crom, cupru, iod, fier, magneziu, mangan, seleniu, fosfor, sodiu, zinc) nu trebuie să lipsească din “farmacia casei”.

Vitamina A

caise.jpg

caise
Vitamina A se găsește și în caise
foto: pixabay.com

Vitamina A este esențială pentru o viață sănătoasă, întrucât ajută organismul să lupte împotriva infecțiilor. Se combină cu o proteină și formează “visual purple”, o substanță care ne permite să vedem pe timpul nopții.

Surse de vitamina A

Caise, conopidă, broccoli, morcovi, piersici, spanac, dovleac galben, dovlecei, cartofi dulci, varza de Bruxelles.

Vitamina B1

Vitamina B1, cunoscută sub numele de tiamină, are un rol important în transformarea carbohidraților din alimente în glucoză, o zaharidă necesară pentru buna funcționare a creierului și a sistemului nervos. Specialiștii precizează că o deficiență gravă de vitamina B1 duce la apariția bolii beri-beri, care poate afecta funcționarea sistemului nervos.

Vitamina B6

Vitamina B6 este importantă în metabolizarea acizilor nucleici și a lipidelor. De asemenea, ajută la producerea de anticorpi și de celule roșii.

O cantitate insuficientă de B6 și acid folic creează probleme de sănătate. Specialiștii susțin că B6 întărește sistemul imunitar, mai ales la vârstnici. Consumul alimentelor bogate în B6 și acid folic scade riscul producerii unui atac cerebral. De asemenea, cei care au deficiențe de vitamina B6 nu reușesc să lupte împotriva infecțiilor.

Surse de vitamina B6

Această vitamină poate fi obținută prin consumul unor alimente precum: cereale, pui, ficat de vită. Există în cantități mai mici în: carne de vită, pepene galben, varză, lapte.

Vitamina B12

Vitamina B12 este singura vitamină care conține și elemente minerale importante. De asemenea, contribuie la formarea celulelor roșii din sânge și la buna funcționare a sistemului nervos. În ultima vreme, suplimentele de B12 au fost recomandate pentru a combate oboseala și pentru a reduce problemele neurologice, mai ales la vârstnici: lipsa de vigoare, pierderea memoriei și prezența anemiei pernicioase.

Vitamina C

fructe-de-padure.jpg

fructe de padure
Fructele de pădure sunt o sursă importantă de vitamina C
foto: pixabay.com

Vitamina C este importantă pentru formarea colagenului necesar pentru producerea de celule și țesuturi noi. Este un puternic antioxidant care ajută în procesul de vindecare a diverselor afecțiuni.

S-a constat că la populațiile la care aportul de vitamina C este mic tensiunea arterială tinde să crească.

Surse de vitamina C

Banane, gogoșari, mazăre, portocale, ananas, mere, gulii, mandarine, fructe de pădure, roșii.

Vitamina D

Vitamina D ajută organismul să valorifice calciul și să avem astfel dinți și oase puternice. Carența de vitamina D duce la rahitism și la înmuierea gradată a oaselor. Vitamina D și calciul previn osteoporoza.

Vitamina E

Vitamina E este esențială pentru buna funcționare a organismului, în special a sistemului nervos. Protejează și împotriva efectelor neplăcute ale îmbătrânirii. Când în dieta unor pacienți dintr-un azil din Polonia au fost administrate suplimente de vitamina E și seleniu, personalul medical a constat o îmbunătățire semnificativă a condiției psihice și a stării generale. Terapeuții cred că vitamina E previne și formarea cheagurilor de sânge care pot produce un infarct sau un atac cerebral. Totodată, această vitamină ajută la îmbunătățirea circulației sângelui în extremitățile corpului și elimină crampele musculare nocturne din mâini și picioare, dar și alte probleme care se datorează proastei circulații.

Surse de vitamina E

Uleiuri vegetale, cereale, cartofi dulci, unt și ulei de arahide, migdale, germeni de grâu, castane, nuci, orez, ovăz.

Vitamina K

spanac.jpg

spanac
Spanacul este o sursă de vitamina K
foto: pixabay.com

Vitamina K îndeplinește mai multe roluri în organism, dar cel mai important este faptul că asigură coagularea sângelui. Este administrată nou-născuților pentru a preveni sângerările. De asemenea, studiile recente susțin că vitamina K ar contribui și la absorbția calciului în organism.

Surse de vitamina K

Spanac, ficat, lucerna, broccoli.

Loading...

Citește și

  • Bogată în vitamine şi minerale, salata verde revigorează organismul, elimină stresul, întăreşte sistemului imunitar şi luptă cu succes împotriva anemiei şi asteniei. Se consumă, de obicei, în stare proaspătă, alături de alte legume sau în sandvişuri. Uite ce beneficii oferă sănătăţii noastre!

  • Sunt zile în care nu găseşti timp să mănânci cu calm şi în linişte. Pentru că alimentaţia joacă un rol important pentru un stil de viaţă sănătos, îţi propunem câteva gustări rapide.

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1