Uite ce să mănânci ca să ai energie toată ziua!

Citeste tot despre: 

A venit weekenedul şi după o săptămână de muncă resimţi oboseala. Pentru a te reface, poţi apela cu încredere la câteva alimente din frigider. Iată ce îţi dă energie.

De cele mai multe ori, dimineaţa, când simţi că de abia îţi poţi ţine ochii deschişi ai tendinţa să îţi faci repede o cafea. Dar ea nu te energizează cum ar face-o de exemplu:

O porţie de fructe. Cele mai eficiente sunt portocalele, kiwi, ananasul şi grepfrutul deoarece conţin vitamina C. Aceasta are efect similar cofeinei, activând însă şi sistemul imunitar, apoi pentru că vin la pachet cu magneziu, care este un energizant natural.

Un amestec de legume. Pe lista celor care combat oboseala sunt ardeiul gras şi cel iute, conopida, spanacul şi frunzele de năsturel. Aceste legume aduc combinaţia ideală de vitamina C şi acid folic, cei doi nutrienţi care activează sistemul vascular şi luptă cu senzaţia de oboseală.

O bucată de brânză fermentată sau un pahar de iaurt integral. Lactatele, în general, combat senzaţia de oboseală deoarece furnizează organismului calciu şi magneziu. Deficitul de calciu se resimte mai tare atunci când consumi multă energie fizică sau intelectuală.

Un mic-dejun format din fulgi de ovăz, ciocolată neagră şi fructe uscate. Oligoelementele şi magneziul sunt cele care te energizează şi susţin efortul intelectual şi fizic. Specialiştii susţin că deficitul de magneziu este una din cauzele senzaţiei de oboseală, iar doza zilnică recomandată este de 360 mg pentru femei şi 420 mg pentru bărbaţi.

O sticlă cu apă. Când te simţi epuizat nu uita de apă. De fapt de lichide în general.   Dacă te deshidratezi, starea de oboseală va fi mai accentuată. Astfel, pe lângă apă, e indicat să bei suc de portocale, lapte cu cacao şi ceaiuri. 

loading...
Loading...