Uite câţi paşi trebuie să faci zilnic!

22-23-san-shutterstock_485746873.jpg

Plimbarea animalului de companie este una dintre activitățile care te pot ajuta să faci mișcare

Se spune că, pentru o sănătate de fier, trebuie să facem zilnic 10.000 de paşi. Chinuitor pentru un om obişnuit, pentru care mişcarea nu reprezintă un punct forte. Iată că studiile recente au demonstrat că ne putem menţine în formă chiar şi cu 5.000 de paşi zilnic.

Un studiu recent a analizat aproape 17.000 de femei mai în vârstă (vârsta medie de 72 de ani). S-a constatat faptul că femeile şi-au redus riscul decesului cu până la 41% atunci când au făcut doar 4.400 de paşi pe zi, comparativ cu femeile care au efectuat doar 2.700 de paşi. ”Mesajul nostru nu este un mesaj nou: activitatea fizică este bună pentru toată lumea. Ce este nou şi izbitor este legat de cât de puţin efort trebuie să facem pentru a face o diferenţă”, spune autorul principal al studiului, dr. Lee, profesor de medicină la Harvard.

Ce activităţi poţi face

Studiul sugerează activităţi precum parcarea cât mai departe a maşinii, alegerea scărilor în locul liftului, mişcarea în timpul pauzelor publicitare la televizor, joaca cu nepoţii sau plimbarea animalului de companie. Cercetătorii susţin că paşii sunt uşor de măsurat, cu ajutorul unui tracker de activitate sau chiar cu ajutorul unei aplicaţii direct din telefonul smartphone, fapt des întâlnit acum la majoritatea telefoanelor inteligente. În plus faţă de acest lucru, medicii ar putea scrie o prescripţie de activitate pentru adăugarea a 1.000 de paşi pe zi în fiecare săptămână sau lună, pentru că etapele sunt uşor de cuantificat.

Un om obişnuit face în jur de 5.000 de paşi pe zi

Pentru a avea o idee mai bună despre cât de multă activitate fizică ar putea face o diferenţă în durata vieţii, cercetătorii au privit înapoi la un studiu amplu asupra femeilor în vârstă. Toate participantele purtau un dispozitiv care le-a măsurat activitatea timp de şapte zile în timpul orelor de veghe. Aparatul a numărat paşii şi a măsurat ritmul fiecărei activităţi fizice în parte. Cercetătorii au constatat de asemenea faptul că intensitatea activităţii nu a făcut o diferenţă statistic semnificativă. Iniţiatorii studiului au ajuns la concluzia că nu contează dacă mergem mai repede sau mai încet. Studiul nu a urmărit în mod specific modul în care activitatea fizică suplimentară ar putea reduce riscul de deces, deoarece a găsit doar o simplă asociere, însă Dr. Lee afirmă cu tărie faptul că activitatea fizică zilnică poate îmbunătăţi tensiunea arterială, procesarea zahărului din sânge şi nivelurile de colesterol. Activitatea fizică regulată a fost de asemenea legată de o mai bună gândire şi abilităţi de memorie şi o îmbunătăţire a calităţii vieţii, conform www.csid.ro.

 

Loading...