Tu ştii ce şi cât să bei în această vară?

Citeste tot despre: 

Nu uita să te hidratezi corespunzător în această vară! Dacă la mâncare se impune, de obicei, o limită maximă (nu mai mult de...), la băut trebuie să avem o limită minimă. Ne referim, evident, la consumul băuturilor fără alcool, fără calorii.

Nu strică să bem mai multe lichide, în special pe caniculă. Ba chiar este indicat, însă doar dacă alegi apă plată şi ceaiuri neîndulcite. Restul trebuie consumate cu moderaţie (sucurile naturale, laptele, berea etc.) sau chiar deloc (băuturi carbogazoase, alcool).

Berea nu poate fi considerată o sursă reală de hidratare. Ba mai mult, tăria creşte senzaţia de sete, alcoolul dilată vasele de sânge şi dă stări de rău. Nu trebuie băută pe caniculă, ci doar seara. Nici băuturile carbozagoase nu hidratează ca apa şi, în plus, conţin coloranţi, E-uri. Apa minerală carbogazoasă este şi ea inclusă pe lista cu atenţionări, pentru că poate creşte aciditatea gastrică. Freshurile de fructe sunt bune pentru că hidratează şi vitaminizează, însă nu trebuie consumate mai mult de două pahare pe zi deoarece conţin multe calorii.

Un adult trebuie să bea între 2,5 şi 6 litri de lichid pe zi. Cantitatea variază în funcţie de vârstă, de sex, de activitatea fizică desfăşurată şi de temperatura mediului înconjurător. Temperatura ideală a lichidelor e de 14-18 grade Celsius. În felul acesta, nu te alegi cu dureri de gât.

Loading...