Ţii post şi slăbeşti câteva kilograme!

Citeste tot despre: 

Vrei să ţii tot postul şi, dacă se poate, să slăbeşti şi vreo 2-3 kilograme? Consumă alimente care ard grăsimile şi intensifică arderile. Medicul nutriţionist Horaţiu Albu dă câteva sfaturi despre cum să mâncăm dacă vrem să slăbim în perioada de dinaintea Paştelui, în „Click! Sănătate" de aprilie!

Asociem postul cu renunţarea la carne, lactate, ouă şi la grăsimi animale şi cu un consum aproape... în exces de fructe şi de legume. Teoretic, postul înseamnă o cură de sănătate. Practic, lucrurile stau altfel. De cele mai multe ori, înlocuim carnea şi brânzeturile cu alimente nesănătoase, cum sunt cartofii prăjiţi, mezelurile vegetale, pâinea şi cu pastele făinoase rafinate. Toate aduc multe kilograme în plus! Pentru a evita consumul lor în exces, specialiştii în nutriţie ne sfătuiesc ca în perioada postului să nu lipsească din case: seminţele, nucile, ciupercile, leguminoasele, cum sunt lintea, fasolea, năutul şi mazărea.

4 sfaturi de urmat

Încearcă să nu cazi în capcana alimentelor care au o cantitate mare de glucide cu indice glicemic peste medie, de exemplu pâine normală, paste de grâu, produse de patiserie şi de cofetărie, cartofi. Optează pentru pastele şi pâinea bogate în fibre şi fără gluten. Le poţi găsi la magazinele cu produse bio/organice.

Când găteşti, foloseşte cât mai puţin îndulcitorii cu indice glicemic crescut precum: zahărul, mierea, glucoza, siropul de orez sau de arţar. Înlocuieşte-le cu siropul de agave şi de ştevie dulce, care au calorii puţine şi împiedică îngrăşarea.

Nu renunţa la proteine. În post se recomandă consumul proteinelor vegetale, pe care le găseşti în produsele din soia, în ciuperci, în fasole. Completează necesarul de proteine şi de grăsimi bune consumând ulei de in, de cânepă sau de rapiţă.

Prepară mâncarea cât mai dietetic, la aburi sau la cuptor, şi evită prăjelile.

Risc de diabet şi boli de inimă!

„De obicei, consumăm ceea ce ne place din ceea ce avem la îndemână. Acest obicei se întâmplă şi pe perioada postului! De aceea, pentru foarte mulţi dintre noi, postul, în loc să devină un obicei propice detoxifierii şi depurării corpului, devine un motiv de stimulare a tulburărilor metabolice, favorizând tendinţa către îngrăşarea, controlul deficitar al diabetului zaharat sau avansarea stării de prediabet către diabet şi risc cardiovascular crescut", spune medicul nutriţionist Horaţiu Albu, de la Columna Medical Center, Bucureşti.


loading...
Loading...