Știați câtă carne trebuie să mănânce un adult zilnic și cu ce o putem înlocui?

carne1.jpg

carne, bucatarul taie felii de carne
Carnea consumată cu moderație aduce beneficii sănătății
FOTO: Unsplash.com

Click desktop articole 300x250 p1

Click desktop articole 300x250 p2

Sunt multe persoane care nu consumă carne, altele care consumă prea multă. Nutriționiștii spun că cei care pot să mănânce produse din carne este bine să nu le evite pentru că organismul nostru are nevoie și de proteină animală pentru a funcționa corect. Cei care nu pot să consume carne, din motive medicale sau de altă natură, pot alege alte alimente care să o înlocuiască.

Prof. dr. ing. Nastasia Belc, director general al Institutului de Bioresurse Alimentare, spune că este bine să consumăm carne, însă să avem grijă la calitatea acesteia și la cantitate.

Câtă carne putem consuma zilnic

Chiar dacă pare greu de crezut, o cantitate mai mică de 100 de grame de carne este suficientă pentru o porție.

”Unui adult îi este suficinet să mănânce 70 de grame de carne pe zi”, afirmă prof. dr. ing. Nastasia Belc, director general al Institutului de Bioresurse Alimentare, conform DCMedical.ro.  Specialista a subliniat că oamenii sunt omnivori și au nevoie de proteine de bună calitate pentru a funcționa optim zi de zi.

”Suntem omnivori. Trebuie să avem și proteine de bună calitate ca să creștem, să ne dezvoltăm. Trebuie să avem și alți nutrienți, vitamine, minerale.  Noi ne-am cam obișnuit să avem cantități mari de mâncare, să fim siguri că frigiderele și congelatoarele sunt pline”, afirmă specialista.

Potrivit acesteia, ar fi recomandat să ne schimbăm obiceiurile alimentare și să punem mai mult accent pe calitate, nu pe cantitate.

Cu ce putem înlocui carnea

Pentru a înlocui carnea fără a risca să te alegi cu carenţe de substanţe nutritive, trebuie să găseşti alte surse de proteine, capabile să furnizeze organismului aminoacizii esenţiali de care are neapărată nevoie.

 

Chiar dacă auzi că proteinele vegetale sunt de calitate mai proastă decât cele animale, află că nu e adevărat. Trebuie doar să ţii cont de faptul că o singură sursă vegetală nu oferă toţi aminoacizii esenţiali de care are nevoie organismul - şi care sunt 8 la număr - aşa că trebuie să combini mai multe alimente pentru a beneficia de toate substanţele nutritive necesare.

 

Produsele din soia

Există brânză şi lapte din soia, chiftele din soia... Brânza tofu, spre exemplu, oferă 12 g proteine/100 g produs. Dacă mănânci soia din când în când nimic rău nu ţi se poate întâmpla. Alege variantele bio, pentru mai multă siguranţă.

 

Leguminoasele

Lintea roşie, mazărea, fasolea uscată, bobul, năutul – toate aceste leguminoase îţi furnizează nutrienţi de calitate. Aproximativ 10% dintr-o porţie de leguminoase e reprezentată de proteine. Ţine cont că sunt greu de digerat şi pot da balonări şi flatulenţă. Nu le consuma în cantităţi mari dacă ai bila leneşă sau dacă suferi de boli ale ficatului şi intestinului.

 

Cerealele şi derivatele lor

Orez, griş, pâine, paste – sunt o sursă preţioasă de proteine. Combină 100 g de orez (din categoria cerealelor) cu 100 g de năut (din categoria leguminoaselor) şi vei primi echivalentul proteinelor din 100 g de carne.

 

Fructele oleaginoase

Ţi se par bune doar pentru gustări? Ei bine, află că 100 g de fructe oleaginoase – alune, nuci, migdale, caju – furnizează echivaletul în proteine a 100 g de carne! Adică, circa 17 g proteine (carnea conţine 20 g).

 

Citește și:
Spune-mi ce mănânci. Alimente care pot înlocui carnea în post

Cu ce înlocuim carnea, ouăle și brânza în Postul Crăciunului?

Click desktop articole 580x400 p1

Loading...

Click desktop articole 300x250 p3

 
 

Citește și

Click desktop articole 580x400 p2

Adevarul

Click desktop articole 300x250 p4

Click desktop articole 300x250 p5