Situații în care ai nevoie de mai mult fier

sport.jpg

gimnastica, sport, carenta de fier, surse de fier, suplimente alimentare
Dacă faci gimnastică sau alt tip de sport suplimentează fierul, pentru că există un consum mai mare de minerale.
www.clicksanatate.ro

Oboseala, letargia, absența vitalității semnalează un deficit de fier, un mineral esențial pentru păstrarea capacității corpului de a lupta cu agenții patogeni și pentru sănătatea musculaturii, a sistemului circulator, a creierului, părului, unghiilor și pielii.

Necesarul zilnic de fier poate fi acoperit cu ajutorul unei diete diversificate. Nu trebuie să-ți faci griji că vei duce lipsă de fier dacă mănânci adesea pește (sardele, crap, somn), ouă, cartofi dulci, carne de vită, carne de curcan, fasole uscată, linte, cereale integrale, fructe uscate, semințe de dovleac, migdale, nuci, verdețuri.

Ține cont de faptul că în anumite situații ai nevoie un aport crescut de fier:

Când faci sport

De la o zi la alta ai nevoi diferite de fier în funcție de activitățile pe care le ai. De exemplu, dacă alergi, faci gimnastică sau alt tip de sport va fi nevoie să suplimentezi fierul, pentru că există un consum mai mare de minerale.

Chiar și rănile superficial te pot aduce în situația de a pierde din rezervele de fier mai mult decât în mod obișnuit, deoarece acest mineral este important pentru alcătuirea hemoglobinei. Mai mult, fierul transportă oxigen la diverse celule din corp, ceea ce susține activitatea musculaturii și organelor.

Dacă treci printr-o perioadă solicitantă

Fie că ai de pregătit un examen, fie că ai multe responsabilități la serviciu, nevoia de fier este mai mare decât de obicei. Creierul consumă aproximativ 20% din oxigenul din sânge, iar fierul este implicat în asigurarea necesarului de oxigen. De asemenea, fierul simulează activitatea cognitivă și previne tulburările cognitive.

Răcești prea des

Și imunitatea scăzută semnalează o nevoie mai mare de fier. Pe lângă un tratament potrivit, când ești răcit, mănâncă mai multe alimente care-ți aduc fier. Începe ziua cu o omletă cu spanac, gătește pește cu legume pentru masa de prânz, iar la cină pune câțiva cartofi dulci la cuptor.

Află pe clicksanatate.ro când e indicată o suplimentare a fierului!

3 plante pentru detoxificarea ficatului

În ce constă tratamentul cancerului la sân

 

Loading...
 
 

Citește și

  • Ce mănâncă în copilărie, atunci când e în perioada de creştere, contează şi mai târziu, în viaţă. Fierul e extrem de important pentru un copil, dar şi cea mai frecventă deficienţă nutriţională în rândul celor mici. Lipsa lui în organism duce la anemie, dureri de cap, iritabilitate, deficit de atenţie şi lipsa poftei de mâncare.

  • Temperaturile scăzute nu ne provoacă doar disconfort, ci ne ”consumă” şi depozitele de vitamine. Astfel, slăbeşte rezistenţa organismului, iar de aici vin şi problemele de sănătate. Aflaţi ce alimente trebuie să consumăm pentru a acoperi carenţele de vitamine.