Să profităm de puterea seleniului care ne protejează organismul

alimente_bogate_in_seleniu.jpg

Alimentele bogate în seleniu protejează inima, țin în frâu hipertensiunea arterială
Sursa foto: Diete sănătoase.ro

Preocupați de starea noastră de sănătate, cercetătorii au constatat că stresul și starea de oboseală sunt doi factori care ne crează probleme în viața de fiecare zi. Pe această temă, hrana îmbunătățită cu seleniu a atras atenția cercetătorilor din numeroase țări

Mai mult,  studiile efectuate de cercetătorii americani  scot în evidență faptul că seleniul revigorează organismul uman și reprezintă un pas uriaș în prevenirea diverselor forme de cancer. De asemenea, acest  oligoelement este un important factor protector în cazurile de hipertensiune, atac de cord,  apoplexie  și nefrită.  În același timp, folosirea corectă în dietă  a seleniului poate să încetinească procesul de îmbătrânire.

Concluzii semnificative privind efectele seleniului în organism

Totodată, există numeroase dovezi concludente că seleniul poate să  prevină și să ușureze artrita, poate să prevină îmbolnăvirea de  cataractă și poate să crească rezistența organismului în fața bolilor infecțioase. În același timp, potrivit unui studiu recent , consumul de seleniu trebuie să fie supravegheat de medicul nostru de familie, deoarece  concentraţia acestui oligoelement în sânge scade pe măsură ce înaintăm în vârstă – cu 7% după 60 de ani şi cu 24% după 75 de ani.

Teste referitoare la regimul  alimentar cu seleniu

Timp de trei luni și jumătate, cercetătorii de la Departamentul American al Agriculturii au supus un grup de bărbaţi tineri fie la un regim alimentar bogat în seleniu, fie la unul sărac în seleniu.  În cazul tinerilor în care alimentaţia lor a fost îmbogățită cu acest mineral , s-a constatat  că buna lor dispoziţie a crecut în mod considerabil. Aceştia au declarat că se simţeau mai „limpezi” la minte, bine dispuşi, stăpâni pe sine, încrezători şi energici. În plus, cu cât tinerii au avut mai mult seleniu în celulele roşii, cu atât s-au simţit mai bine. În același timp, psihologul-cercetător James G. Penland, care a coordonat studiul, a afirmat că seleniul suplimentar a produs o dispoziţie mai bună tinerilor, deşi aceștia nu prezentau semne de deficit de seleniu. În concluzie, dispoziţia ne poate fi stricată de deficitele subplinice nedetectate.

Să profităm de alimentele bogate în seleniu

Există numeroase alimente bogate în seleniu, cum ar fi: cerealele, usturoiul, carnea, peştele, fructele de mare (în special tonul şi stridiile) sau nucile. În hrana de fiecare zi este bine să includem astfel de alimente care conțin seleniul în stare naturală.

Un tratament care te ajută să te simți mai bine!

Despre efectul benefic al seleniului asupra sănătății menționează și psihologul britanic David Benton care a observant, la rândul lui, „o îmbunătăţire accentuată a stării de sănătate”  în cazul a 50 de subiecţi, cu  vârste cupinse între 14 şi 74 de ani. Aceștia au luat zilnic câte o pastilă de 100 micrograme de seleniu, timp de cinci săptămâni, deşi nu manifestau semne evidente de deficienţă.

Psihologul britanic susține că unii pacienți au primit un placebo, ceilalţi o pastilă de 100 micrograme de selenium. După cinci săptămâni, s-au efectuat testele standard care analizau buna dispoziţie a subiecților și s-a constatat că subiecţii care au luat seleniu s-au simţit mai bine din punct de vedere fizic şi moral, erau mai puţin derutaţi, anxioşi, obosiţi, deprimaţi sau ostili.

Seleniul, benefic pentru  sănătatea mușchiului cardiac

 Numeroasele studii care urmăresc efectul seleniului în organism sugerează că acest mineral este un important factor de protecție în cazurile de hipertensiune, atac de cord și apoplexie. De asemenea,  seleniul este necesar pentru sănătatea mușchiului  cardiac, iar suplimentele cu seleniu se dovedesc eficiente în tratarea durerilor pectorale, care sunt asociate cu bolile de inimă, cu anghina pectorală. În același timp, studiile pe această temă au demonstrat că pentru americanii care locuiesc și se hrănesc în zonele cu deficit de seleniu riscul de a  muri de  inimă este de trei ori mai mare  decât în cazul acelora care  trăiesc în zone geografice  bogate în seleniu. De asemenea, rata  bolilor de inimă  din grupul persoanelor cu vârste cuprinse între  55 și 64 de ani era mai scăzută în statele bogate în seleniu, precum: Oklahoma, Colorado, Alabama și Arizona.   

 

 

loading...
Loading...