Reguli de combinare a alimentelor în dieta de vară

pui_cu_legume.jpg

pui legume dieta combinarea corecta a alimentelor dieta de vara
carnea, peștele, brânzeturile și ouăle se pot asocia energetic și nutritiv optim cu legumele.
www.clicksanatate.ro

Este vară, sezonul în care vrem să arătăm mai bine, să avem un stil de viaţă mai sănătos, să facem mai multă mişcare. Totul porneşte de la o alimentaţie corectă, echilibrată, care să asigure organismului aportul de nutrienţi de care are nevoie.

Acum este momentul ideal pentru detoxifierea organismului! „Trebuie să renunţăm la vechile obiceiuri de alimentaţie, încărcate caloric, consistente şi să alegem în schimb o dietă asortată anotimpului. E bine să fie bogată în fructe şi legume, în combinaţie cu oleaginoase, leguminoase, lactate mai degresate şi carne alba slabă, preferabil peşte sau fructe de mare”,  explică Luminiţa Florea, medic specialist diabet, nutriţie şi boli metabolice.

Specialiştii spun că, trebuie să profităm la maximum de:

- proteinele animale uşor digerabile: carne albă (pui/ curcan, peşte slab sau gras oceanic), ou, lapte şi derivate de lapte (brânzeturi până spre maxim  18-20% grăsime, de vacă sau capră);

- legumele şi fructele proaspete, de sezon (care asigură un aport maxim de nutrienţi specifici);

- cerealele şi seminţele (de in, susan, cânepă, floarea soarelui, dovleac, goji);

- oleaginoasele (nuci, alune, fistic, caju, migdale);

- pseudocerealele: mei, quinoa, hrişcă, cuş-cuş;

- leguminoasele: năut, linte, mazăre, fasole boabe.

Află pe clicksanatate.ro ce să eviţi în sezonul cald şi care sunt combinaţiile alimentare corecte!

Aşa îi calmezi episoadele de furie!

Cum ne ferim de bolile cu transmitere sexuală

Loading...
 
 

Citește și