Pufuleții, foarte periculoși pentru sănătate! Chiar și cei bio intră în această categorie

pufuleti.jpg

Pufuleți
Pufuleții contin o cantitate foarte mare de sare
Foto: captură youtube
Citeste tot despre: 

O pungă de pufuleți reprezintăun real pericol pentru sănătatea copiilor și a adulților. În unele cazuri, ele pot conține chiar și de două ori mai multă sare decât doza recomandată zilnic. Aceasta este concluzia la care a ajuns o asociație pentru protecția consumatorilor.

Copiii sunt cei mai predispuși, însă nici adulții nu sunt în afara pericolului. Și ei consumă mult mai multă sare decât doza recomandată zilnic. Din o sută de grame de pufuleţi, două şi jumătate pot fi de sare. Acesta este un procentaj enorm, având în vedere că un adult nu ar trebui să depășească mai mult de cinci grame pe zi. Alimentele care au mai mult de un gram și jumătate de sare sunt pe lista produselor nerecomandat copiilor, potrivit unui ordin al Ministerului Sănătății, dat în 2008. . În timp, consumul de sare în exces creşte riscul afecţiunilor cardiovasculare şi chiar al decesului.

Ce aditivi mai conțin pufuleții

„În general, o pungă de pufuleţi conţine undeva cam la peste 50% din ceea ce recomandă OMS pentru un copil, ceea ce înseamnă că dacă a mâncat o pungă de pufuleţi vreo 3 zile n-ar mai trebui să consume sare. Sarea este şi în băuturile carbogazoase şi în pâine, se găseşte şi în mezeluri şi în brânza topită, se găseşte în foarte multe lucruri”, a declarat Sorin Mierlea, autorul studiului, citate de observator.tv. Există și cazuri în care 100 de grame de pufuleți pot conține între 9 și 35 de grame de lipide, asta în condițiile în care un copil cu vârsta 7-10 ani poate consuma maximum 19 grame. 

„Dacă vorbim de cei actuali, cu aromă de fum, atunci vorbim de 8-10 aditivi alimentari aşadar şi grăsimi saturate în cantităţi foarte mari. Mai sunt şi cei bio apăruţi pe piaţă acum, atenţie, scrie bio, sunt bio, poate, însă cantitatea de sare este foarte mare, este sare de mare”, a explicat Lygia Alexandrescu, doctor în nutriție.

Citește și

Țeapa de pe litoral: hamsiile sunt o mare păcăleală! Iată ce mănânci de fapt

Mănâncă sănătos şi nu te îmbolnăveşti deloc!
 

Te invităm pe Facebook, ca să comentăm subiectele împreună

Avem și Instagram, pentru imagini și texte cum nu au alții

 

Loading...

Citește și

  • sanatate meniu sanatos familie

    Consumi numai alimente sănătoase, dar eşti nevoit să apelezi şi la suplimentele alimentare? Nu mai arunca banii pe fereastră. Există anumite produse care, consumate zilnic, ne asigură necesarul de vitamine şi minerale. Acestea trebuie să fie bogate în fier, pentru a ne întări imunitatea, sau vitamina D, necesară pentru oase tari şi o piele sănătoasă.

  • De câte ori nu ţi s-a întâmplat să fii atât de grăbit, dimineaţa, încât să sari peste micul dejun?! Mare atenţie să nu devină obişnuinţă. Ştii deja, cel puţin în teorie, că această primă masă din zi e cea mai importantă. Îţi dă energie, toate caloriile consumate au timp să se ardă şi nu vei mai fi tentat să tot ronţăi până la prânz sau să mănânci foarte mult la următoarea masă. Ideal ar fi să combini carbohidraţi de bună calitate, fibre şi proteine. Iată câteva idei de alimente, ideale pentru o alimentaţie sănătoasă.