Probleme cu somnul? Respirați doar pe nara stângă și veți ațipi instantaneu

Tehnica de respirație pe nara stanga.jpg

Tehnica de respirație pe nara stanga
Tehnica de respirație pe nara stângă este veche de sute de ani și are efecte miraculoase
foto: Shutterstock
Citeste tot despre: 

Vești bune pentru insomniaci: o tehnică japoneză străveche de relaxare numită ”Respirația Lunii” este soluția ideală pentru un somn odihnitor, relaxant și cu vise frumoase. Specialiștii britanici din cadrul Institutului Somnului, din cadrul Ministerului Sănătății, au descoperit că ”Respirația Lunii” sau ”Chandra Bhedana” (din sanscrită) are un efect extraordinar în calmarea sistemului nervos și îi ajută pe insomniaci să ațipească aproape instantaneu. Iată în ce constă tehnica!

Aveți probleme cu somnul? Vă întoarceți pe toate fețele până ațipiți? Aveți un somn agitat, nu vă odihniți deloc în timpul nopții și aveți gânduri stresante în momentul în care puneți capul pe pernă? Respirați pe nara stângă timp de câteva minute și veți simți cum vă relaxați și veți ațipi rapid. Această tehnică de relaxare vă ajută să scăpați de stările de anxietate, de stresul acumulat în timpul zilei și vă întărește inclusiv sistemul imunitar, optimizându-vă activitatea creierului.

În ce constă tehnica de relaxare prin respirația pe o nară?

Această tehnică de relaxare provine din medicina alternativă niponă și este atestată în cronici ca fiind veche de sute de ani. Tehnica este atât de populară încât majoritatea yoghinilor o practică frecvent. Cercetătoarea Sarah Harvey a studiat tehnica îndeaproape și a observat cele trei etape esențiale pentru un somn relaxant și odihnitor.

  1. 1. Găsiți o poziție confortabilă pentru somn.
  2. 2. Blocați nara dreaptă cu un deget de la mâna dreaptă.
  3. 3. Respirați adânc doar pe nara stângă timp de câteva minute (între 5 și 7 minute)

Citește și:

Cele 10 reguli ale unui somn odihnitor și sănătos

Plante pentru somn odihnitor. Ce trebuie să ai la îndemână

Cât de eficientă este această metodă de adormire?

Sarah Harvey a realizat un studiu amplu, la care au participat aproape 1.000 de voluntari care aveau probleme cu somnul. 31% dintre cei care au aplicat această tehnică de respirație pe nara stângă au scăpat de insomnie în doar 3-4 zile. După o săptămână de exerciții, 85% dintre voluntari au recunoscut o ameliorare a calității somnului, o detensionare și faptul că au scăpat de ”gândurile negre” de pe pernă și de stările de anxietate. Cercetătoarea britanică a remarcat că tehnica liniștește sistemul nervos și îmbunătățește activitatea creierului pe timpul zilei. ”Este foarte important să îi permitem creierului să se reseteze pe durata nopții. În felul acesta îmbunătățim memoria, funcțiile cognitive și ne reglăm metabolismul”, a zis Harvey. Un studiu realizat în 1994 și publicat în Journal of Physiology and Pharmacology sublinia importanța respiratului pe nara stângă pe durata unei zile. Este suficient să respirăm adânc de 27 de ori, în patru reprize, de-a lungul unei zile pentru a scăpa de stres, atacuri de paniecă, depresie și anxietate. 

Loading...

Citește și