Pentru vigorarea sistemului osos: și caisele uscate sunt o sursă valoroasă de calciu

caisele_uscate_.jpg

Caisele uscate, un tonic sigur pentru sistemul osos
Sursa foto: Arhiva Click

Cercetări recente au demonstrat faptul că există o legătură strânsă între nivelul calciului din organism şi greutate. În această ecuaţie intervine şi vitamina D, care acţionează ca un hormon ce echilibrează nivelul calciului în organism.

Persoanele care consumă alimente bogate în calciu (brânzeturi, lactate, caise, fructe uscate, morcovi) îşi protejează sistemul osos, dinţii, părul, dar îşi menţin şi greutatea la o cotă ideală. În studiul: ” Și caisele uscate sunt o sursă valoroasă de calciu”, Eugen Giurgiu, doctor în biochimie, cu competenţe în fitoterapie şi nutriţie,  recomandă doza ideală de calciu, pe zi. Pentru copiii cu vârste cuprinse între 7-12 ani: 270 mg, între 9 şi 18 ani: 1300 mg; pentru adulţi: 1200 mg; la 50 de ani: 1000 mg, iar peste 50 de ani:1200 mg. În dieta cotidiană, şi caisele uscate reprezintă o sursă sigură şi plăcută de calciu, alături de alte minerale valoroase (magneziu, fosfor, crom, brom), dar şi de vitamine (B1,B2, C şi cantităţi importante de vitamina A).

Loading...