Nu te îngraşi dacă mănânci noaptea!

Citeste tot despre: 

De câte ori nu ţi s-a spus: nu mânca noaptea că te îngraşi! sau evită zahărul că dai în diabet!? Şi acestea nu sunt singurele mituri alimentare. În timp experţii au reuşit să demonteze vreo 7 astfel de sfaturi.

„Dacă mănânci noaptea te îngraşi". Nu există dovezi care să ateste faptul că mâncatul noaptea predispune la îngrăşare. Dar luarea în greutate cu caloriile este în strânsă legătură, iar mare parte dintre cei care au tendinţa de a mânca noaptea aleg tocmai acele alimente bogate caloric.

„Prea mult zahăr provoacă diabet". Dacă nu suferiţi de diabet, consumul de zahăr nu vă va cauza această boală. În schimb, ceea ce vă poate afecta este obezitatea şi inactivitatea.

 „Cafeaua nu îţi face bine". Acest mit este foarte răspândit, însă un număr foarte mare de studii realizate în ultimii ani au demonstrat nenumăratele beneficii aduse de consumul acestei băuturi. Când este consumată cu moderaţie (2-3 căni pe zi), cafeaua contribuie la menţinerea sănătăţii. De fapt, studiile sugerează că ea reduce riscul de apariţie a diabetului de tip 2, a bolii Parkinson şi chiar şi a unor cancere.

„Consumă mai multă apă pentru a scăpa de kg în plus". Nu există nicio îndoială că apa este vitală pentru corp, însă asta nu înseamnă că te şi ajută să slăbeşti. Dacă faci parte din acele persoane, pe care apa le ajută să stea departe de băuturile bogate în calorii, atunci s-ar putea ca ea să îţi fie de ajutor. Însă, atunci când alegi să consumi mai multă apă decât simţi nevoia în speranţa că vei slăbi, fără a-ţi schimba şi stilul de viaţă, nu vei abţine rezultatele sperate.
 „Carbohidraţii te îngraşă". Nu toţi carbohidraţii sunt dăunători pentru corp. Şi de ce oamenii, care au diete sărace în carbohidraţi reuşesc să slăbească? Majoritatea regimurilor includ şi o restricţie calorică. În realitate, aceasta te ajută să pierzi kilogramele în plus.

„Pentru a reduce aportul de sodiu consumă sare de mare". Varietăţile speciale de „săruri gourmet" conţin cam aceeaşi cantitate de sodiu ca sarea de masă obişnuită.  În plus, aproximativ 75% din aportul tău de sare vine din mâncăruri procesate.

„Zahărul îi face pe copii să devină hiperactivi". Acest mit e atât de răspândit încât ţi se pare imposibil să nu fie şi adevărat. Însă, cele mai multe studii au indicat că zahărul nu îi face pe toţi copiii să devină hiperactivi. Chiar şi aşa, însă, trebuie să fii atent la cât de mult zahăr consumă un copil. 

Loading...