Nu neglijaţi alimentele bogate în proteine!

Citeste tot despre: 

Nu există nici un dubiu că organismul are nevoie zilnic de proteine, pentru a funcţiona la cote maxime. De aceea, trebuie să fiţi atenţi la ce mâncaţi, astfel încât să nu vă lipsească necesarul de proteine.

Alimentaţia noastră are trei principii nutritive fundamentale: proteine, zaharuri şi grăsimi. De ultimele două ne putem lipsi, dar organismul nostru nu-şi poate îndeplini funcţiile adecvat o perioadă prea lungă fără cantitatea zilnică necesară de proteine. Acestea asigură buna funcţionare a sistemului imunitar, sunt benefice pentru masa musculară şi furnizează energia de care avem nevoie pe parcursul zilei. Deficitul de proteine se traduce prin stări de oboseală, atrofie musculară, căderea părului, etc. Iată alimentele care pot asigura necesarul proteic zilnic, conform www.alegesanatos.ro.

  • Soia poate înlocui carnea în timpul postului, pentru că este o sursă importantă de proteine, fibre, vitamine din complexul B şi acizi graşi omega 3. Soia reduce colesterolul şi previne bolile cardiace.
  • Carnea de pui conţine proteine, seleniu, niacina, vitamina B6 şi fosfor. Un piept de pui de dimensiune medie furnizează organismului 17 g de proteine.
  • Peştele (somon, ton, păstrăv) este o altă sursă excelentă de proteine. Este bogat în acizi graşi omega 3, vitamina D, riboflavină, calciu şi magneziu. Un file de peşte oferă 22 g de proteine.
  • Carne de porc. Un cotlet de porc oferă 33 g de proteine, care înseamnă mai mult de jumătate din doza zilnică recomandată pentru femei (46 g) şi bărbaţi (56 g).
  • Ouă. Un ou mediu conţine 6 g de proteine. Acest aliment furnizează organismului luteina şi zeaxantina, două substanţe care ajută la îmbunătăţirea vederii.
  • Iaurt grecesc. Un iaurt grecesc de 200 g furnizează 23 g de proteine. În acelaşi timp, este şi o sursă excelentă de probiotice.
  • Migdalele, nucile, alunele, fisticul, seminţele sunt bogate în grăsimi de origine vegetală. Fructele oleaginoase oferă organismului aminoacizi esenţiali şi cantităţi mari de triptofan, dacă sunt consumate crude.
  • Fasolea se numără printre cele mai bune alimente bogate în proteine. O porţie de fasole are 12-13 g de proteine. Este bogată în fibre solubile, ajutând tractul digestiv.

Click! spune

Femeilor le e necesar 1 gram de proteină per kilogram, iar în cazul femeilor sportive 1,5 grame per kilogram. Bărbaţii au nevoie de 1,5 grame de proteină zilnic per kilogram, iar cei sportivi de cel puţin 2 grame de proteină per kilogram.

 

loading...
Loading...