Mihaela Bilic avertizează: „Cireșele îngrașă teribil!” Topul fructelor periculoase pentru siluetă

cirese-unsplash.jpg

cireșe, cireșe roșii
Cireșele sunt delicioase dar trebuie să le consumăm cu măsură
FOTO: Unsplash.com

Medicul nutriționist Mihaela Bilic avertizează asupra celor mai iubite fructe de sezon. ”Cireșele îngrașă teribil!”, iar în top se află și pepenii. Însă acest lucru un înseamnă că trebuie să renunțăm de tot la aceste delicii, doar să le consumăm cu măsură.

Cireșele se află în fruntea topului fructelor care îngrașă, alături de pepeni și struguri, atrage atenția Mihaela Bilic, pentru Digi 24, explicând că „pe un podium al fructelor care îngrașă, cireșele sunt primele. La toamnă vor fi strugurii care bat orice.”

 

Avertismentul dr. Mihaela Bilic: „Cireșele îngrașă teribil!”

 

Potrivit dr. Mihaela Bilic, motivul pentru care aceste fructe devin periculoase pentru silueta și sănătatea noastră este cantitatea ridicată de zahăr pe care aceste fructe o conțin. Iată și explicația:

 

„Iar acum mi se pare că cireșele, prin aceste ameliorări de soi, mi se par că sunt atât de dulci, îmi par aproape grețos de dulci, parcă sunt confiate. Adică sunt din ce în ce mai mari, mai dulci, și nu neapărat că au fost cu pesticide, ci pentru că, sunt sigură, soiurile au fost ameliorate. Adică greu mai găsești cireșele alea apoase și fără gust pe care le aveau bunicii noștri în curte,” a spus nutriționistul.

„Iar cireașa e grea. Un kilogram de cireșe e un castron un pic mai mare. Căpșunile măcar nu au risc pentru siluetă. Dar cireșele, pepenii și strugurii sunt bombă,” a mai arătat Mihaela Bilic.

 

Cireșe - beneficii pentru sănătate

Există nenumărate beneficii pe care le poţi avea atunci când consumi cireșe. Aceste fructe dulci şi colorate au un conţinut mare de calorii, dar sunt în acelaşi timp surse preţioase de substanţe nutritive, vitamine şi minerale de care organismul are nevoie pentru a funcţiona în parametrii normali, potrivit doc.ro.

 

Studiile au relevat că pe termen lung aceste fructe au efect anticancerigen graţie conţinutului crescut de antioxidanţi care luptă cu radicalii liberi şi protejează celulele din corp de acţiunea nocivă a acestora.

De asemenea, poate avea efecte miraculoase şi asupra creierului, prevenind instalarea unor boli neurodegenerative cum sunt demenţa sau boala Alzheimer. Cireșele conțin antioxidanţii, mineralele, acidul elagic, vitamina C, vitamina A, bioflavonoidele, melatonina şi antiocianele fac din aceste fructe adevărate izvoare de sănătate.

 

Cât costă un kilogram de cireșe

Nu degeaba, pe internet, au apărut bancuri despre prețul cireșelor, comparabil cu cel al metalelor prețioase. La începutul lunii mai, un kilogram de astfel de fructe delicioase putea fi cumpărat cu aproximativ 100-150 de lei și se găseau mai ales în supermarketuri. De ceva vreme, au apărut însă și în piețe, iar prețurile au început să scadă. De la 50 de lei, la 45 de lei, apoi la 35 de lei, iar acum găsești cireșe și cu 25 de lei kilogramul. Iar în supermarket, la opfertă, poți găsi astfel de fructe și sun 20 de lei kilogramul.

 

Pepenii roșii, se ”bat” cu cireșele pentru locul 1 în topul fructelor care îngrașă

 

Pentru mulți iubitori de fructe, vara înseamnă și grămezile de pepeni din piață de unde poți alege singur un exemplar zemos și aromat. Însă puțini știu cât de periculos este să consumăm pepene roșu în exces, mai ales că, de multe ori nu ne putem opri la doar câteva bucățele, ci abia după câteva felii zdravene.

Mihaela Bilic e explicat că pepenele roșu poate fi un real pericol pentru siluetă atunci când este consumat în exces, având în vedere că, mai ales în perioada verii, unele persoane înlocuiesc apa cu acest fruct.

 

”Pepenele roșu este delicios, știm cu toții. Mai mult, este asociat verii, întrucât o felie zemoasă, rece și răcoritoare face minuni în zilele și nopțile caniculare.

Însă prea mult pepene roșu este un șoc pentru ficat! Are o cantitate uriașă de fructoză și se află în topul fructelor care îngrașă cel mai mult!

Mare atenție la cantitatea de pepene consumată zilnic! Acest fruct conțină multă fructoză, care se duce direct la ficat”, a explicat Mihaela Bilic, potrivit Doctorulzilei.ro.

 

Beneficiile pepenelui roșu

Pepenele roșu este o sursă bogată de potasiu care ajută la curățarea substanțelor toxice din rinichi. Ajută la reducerea concentrației de acid uric în sânge, care ajută la scăderea riscului de afectare a rinichilor și la formarea calculilor renali. Antioxidanții găsiți în pepenele roșu promovează sănătatea rinichilor și scade semnele îmbătrânirii premature, cum ar fi petele de vârstă și ridurile, potrivit doc.ro

Licopenul și beta-carotenul care se găsesc în pepene verde ajută la relaxarea vaselor de sânge. Conține licopen care este un antioxidant care protejează sănătatea prostatei, a pielii și a inimii.

 

Cum alegi pepenele roșu

Majoritatea pepenilor au o pata alb-gălbuie pe ei, poziționată în partea opusă codiței. Aceasta trebuie să fie galbenă când pepenele este copt. De asemenea, trebuie să fim atenți la codița pepenelui. Dacă aceasta este uscată, a fost cules cu multe zile în urmă. Pepenii proaspeți și dulci au codița verde. Atenție, sunt vânzători care atunci când codițele pepenilor încep să se usuce, le taie cât mai aproape de coajă. De asemenea, pentru a vedea dacă pepenele este copt, trebuie să bați cu degetul în coajă. Dacă se aude gol în interior, atunci fructul este copt și numai bun de consumat. Coaja pepenelui copt este lucioasă. Sau poți cere vânzătorului să facă un dop în pepene, la mică adâncime.

 

Cât costă un pepene roșu

În funcție de țara de proveniență, pepenii costă între 2 și 5 lei pe kilogram, în prezent. Încă nu au ajuns pe piață pepenii de Dăbuleni sau Ialomița, recunoscuți pentru gustul lor. Cei mai mulți prezenți acum în supermarket-uri și pe tarabe sunt cei din Grecia.

La toamnă va veni ”artileria grea”

Potrivit medicului nutriționist Mihaela Bilic, strugurii sunt de asemenea periculoși pentru dietă și sănătate, consumați în cantități mari. Deși sunt fructe de toamnă putem găsi astfel de delicatese în supermarketuri, însă prețurile sunt puțin cam mari.

Ca și în cazul cireșelor și pepenilor, strugurii au un conținut mare de zahăr și din acest motiv trebuie consumați cu mdoerație. ”Deci, când vor veni strugurii, cred că nimeni nu mai are niciun dubiu că indiferent dacă bei vin sau că mănânci struguri, tot alcool se numește!” - a spus nutriționista pentru Digi 24.

 

Alături de cireșe, pepeni și struguri, trebuie să ne ferim să mâncăm în cantități mari orice fel de fruct confiat, mai spun nutritioniștii.

 

Citește și:

Primele cireşe româneşti: 35 de lei kilogramul

10 beneficii ale pepenelui roşu

 

Nouă motive să urmați o cură cu cireșe

Loading...
 
 

Citește și

  • Datorită miezului dulce, parfumat şi răcoritor, pepenele este unul dintre fructele vedetă ale verii. Curele cu pepeni, indiferent de varietate, pot rezolva numeroase probleme de sănătate: hidratează, vitaminizează, întăresc sistemul imunitar şi reduc inflamaţiile din organism (care pot fi legate de apariţia astmului, diabetului sau aterosclerozei),

  • Ai renunţat la dulciuri, mâncăruri grase şi pâine, dar tot nu reuşeşti să slăbeşti pe cât ţi-ai dori? Citeşte în revista „Click! pentru femei“ care sunt alimentele care-ţi sabotează în continuare cura.