Metode simple pentru creşterea energiei

CLIIMA20130111_0119_1.jpg

Metode simple pentru creşterea energiei. (Foto: Shutterstock)
Citeste tot despre: 

Oboseala cronică stimulează dorinţa de a nu face nimic. De aceea, cei afectaţi de această maladie a secolului îşi îndreaptă atenţia spre stimulente care creează senzaţia de falsă energie.

O ceaşcă de cafea în plus, o băutură energizantă, ceai negru sau o porţie dublă de ciocolată sunt energizante pentru scurt timp. Din păcate, aceste alternative „fură" mineralele din oase şi tulbură somnul.

În astfel de situaţii, nutriţioniştii europeni recomandă ca persoanele obosite să evite curele cu tonice precum spirulina, pudra de orz şi algele verzi-albăstrui.

În locul acestora, infuziile de ovăz, de frunze de urzică şi de mentă, bogate în vitamine din complexul B şi în potasiu sunt indicate ca fiind surse excelente de stimulare a energiei. În plus, tonicele naturale de acest tip pot fi achiziţionate la preţuri convenabile.

Totodată, în acest caz, nutriţioniştii europeni spun că femeile obosite au nevoie de grăsimi şi de surse naturale de vitamina E, care pot fi procurate din anumite alimente cum ar fi: seminţele de floarea-soarelui, uleiul de măsline, fructele de avocado şi untul de arahide. În schimb, în astfel de situaţii, bărbaţilor li se recomandă câte o ceaşcă de infuzie urzică şi de păpădie, leacuri dovedite, care ţin în frâu efectele stresului cotidian.


În acelaşi timp, persoanele foarte obosite trebuie să-şi alcătuiască cu grijă micul dejun, fără să-şi "aglomereze" dieta cu alimente bogate în carbohidraţi (pâine, paste făinoase, cartofi, fasole etc), deoarece aceste alimente sunt surse de energie temporară.

În locul lor, persoanelor care sunt afectate de oboseala cronică trebuie să aleagă o dietă bogată în proteine (ouă, produse lactate, carne şi peşte), deoarece o astfel de hrană eliberează energia în mod treptat şi asigură un nivel constant al glucozei în sânge. Aceasta este şi concluzia unui studiu, efectuat de medicul nutriţionist Donald K. Layman, de la Universitatea din Illinois, Statele Unite. Cercetătorul precizează că femeile care au consumat mai multe proteine, reducând cantitatea carbohidraţilor, au avut mai multă energie pe parcursul zilei.


Loading...