Ghidul complet al îngrijirii pielii pe timp de iarnă

O iarnă grea îşi poate lăsa la propriu amprenta pe tenul tău. Din cauza vântului, a variaţiilor de temperatură, a alimentaţiei sărace în vitamine, pielea se deshidratează şi apar ridurile. Asta dacă nu ai mai multă grijă şi nu iei măsuri.

Efecte iremediabile ale frigul asupra pielii

 

Iarna, din cauza umezelii şi a temperaturii scăzute, pielea se deshidratează. Ai observat şi tu, de alt-fel, că, imediat după ce te speli pe mâini sau după ce faci duş, pielea parcă te strânge şi e uscată. În afară de acest prim disconfort, deshidratarea poate avea urmări neplăcute:

  • La nivel microscopic, apar microfisuri pe piele, acolo pot pătrunde mai uşor bacteriile, care dau iritaţii.
  • Din cauza frigului, se accentuează rozaceea, cuperoza, faţa se înroşeşte mai mult.
  • Glanda sebacee, care are rol în apărarea şi hidratarea pielii, se deshidratează, apar blocaje în evacuarea sebumului, astfel se infectează şi apar coşurile. La persoanele cu ten acneic, problema se agravează.
  • Dacă pielea nu e suficient de hidratată, apar ridurile. Poate ai observat că persoanele care îşi petrec mult timp în aer liber (schiorii, muncitorii), au riduri mai accentuate înainte de vreme. 

Alege creme mai grase

E timpul să-ţi refaci stocurile de creme hidratante. Mâinile, tenul, corpul au mare nevoie de creme mai grase decât cele folosite vara. Un produs bun nu trebuie să fie neapărat scump. Dacă ţi s-a terminat crema, poţi apela cu încredere la uleiuri presate la rece, pe care e bine să le aplici imediat ce ai ieşit de la duş, când porii sunt încă deschişi. Uleiurile de argan, de sâmburi de struguri, de avocado, de măsline, de macadamia sau de cocos sunt renumite pentru puterea lor de hidratare, au efect antirid şi antioxidant. În plus, sunt naturale şi nu au efecte adverse. Untul de Shea stimulează regenerarea celulară, reduce iritaţiile, este extrem de hidratant, conferindu-i pielii un aspect sănătos.

Spre ce alimente să te îndrepţi

Hidratarea pielii se face atât din exterior, cât şi din interior, prin alimentaţie. Iarna nu prea simţim nevoia să bem lichide, puţini mai beau doi litri de apă pe zi. Apoi, alimentaţia e mult mai grasă şi mai săracă în fructe şi legume, ceea ce scade aportul de vitamine. Ar fi bine să mănânci în fieare zi câte un citric, un ardei gras, un morcov, legume cu frunze verzi, pentru că sunt bogate în vitamine. O gustare ideală e formată din migdale, nuci şi alune crude, deoarece conţin vitamina E, necesară pentru menţinerea elasticităţii pielii. Iar dacă nu poţi să bei apă, bea cât mai multe ceaiuri neîndulcite.

Măşti naturale,  făcute în casă

 

Nu trebuie să te duci la saloane scumpe sau să-ţi cumperi produse cosmetice de lux, ca să îţi păstrezi sănătatea şi tinereţea pielii. Există o mulţime de tratamente naturiste ieftine, la-ndemână, şi cu efecte spectaculoase. Banana este cel mai bun ingredient din această perioadă pentru a-ţi face o mască hrănitoare. Se pasează, se combină cu o linguriţă de miere şi se aplică pe faţă, gât şi decolteu. Pentru un plus de efect, poţi adăuga şi avocado pasat, acesta fiind extrem de gras. Foarte hidratantă, cicatrizantă, masca aceasta este ideală pentru pielea uscată, iritată. Tot pentru tenul uscat mai poţi folosi mască dintr-un gălbenuş de ou cu miere. O mască mai complexă se face dintr-un sfert de banană pisată, un ou, o linguriţă de miere şi una de caimac de lapte. Se lasă să acţioneze 15 minute, apoi se îndepărtează cu apă călduţă.

Sfaturi generale

 

  • Evită duşurile prea fierbinţi şi prea lungi, oricât de mult ai simţi nevoia să te încălzeşti. Ele „spală” şi ultimul strat de sebum, uscând şi mai mult pielea.
  • Evită variaţiile de temperatură pentru că distrug pielea. Spre exemplu, nu intra în saună apoi să ieşi afară în frig.
  • Poartă mănuşi, nu lăsa mâinile să se învineţească de la frig. 6 Cum pe mâini te speli de mai multe ori pe zi, cu diverse săpunuri destul de agresive, poartă cu tine în geantă o cremă de mâini şi aplic-o ori de câte ori simţi nevoia. 
  • Nu lăsa să treacă o zi fără să aplici pe piele creme cât mai grase, mai hidratante.
  • Bea multe lichide şi mănâncă sănătos, ca să te hidratezi din interior.
Loading...