Fructele de primăvară, un remediu antistres excelent!

fata-cu-bol-de-capsuni.jpg

fata cu bol de capsuni
Căpșunile combat astenia
Foto Arhivă Click!

Căpșunile, cireșele, vișinele sau dudele sunt bogate în vitamine, minerale și enzime care revigorează întregul organism. Pentru a beneficia de valorile lor nutritive este recomandat ca aceste fructe să fie consumate proaspete.

O cură cu fructe de primăvară este benefică pentru sistemul nervos și pentru întregul sistem vascular și imunitar. Cu un conținut ridicat de vitamine, de minerale și de apă, aceste fructe combat oboseala cronică produsă de stres, de lipsa nutrienților și de deshidratare, precizează în studiile sale Eugen Giurgiu, doctor în biochimie cu competențe în fitoterapie și nutriție. 

Cireșele, bune pentru creier

Cireșele dulci sau amare, cu pulpă moale sau pietroasă, toate au influențe pozitive asupra organismului nostru. Bogate în vitamine din complexul B și C, în potasiu și magneziu, cireșele ne dau energie, ne întăresc sistemul imunitar și combat arteroscleroza, precum și afecțiunile cardiace. Nutiționiștii susțin că ele sunt eficiente chiar și în lupta cu cancerul. 

Consumul de cireșe are efect calmant pentru sistemul nervos fiind recomandate ca remediu împotriva stresului. Acest lucru se datorează conținutului bogat în potasiu, dar și unor substanțe numite cetoamine, care au rolul de scădea nivelul adrenalinei acumulate în țesutul nervos. Toate acestea sunt motive pentru care cireșele nu ar trebui să lipsească din dieta de sezon. Așadar, mâncați cireșe proaspete și nu în formă de compot, în cure de minimum două zile pe săptămână și în canități de 0,5 până la un kilogram pe zi. 

Vișinele, un energizant natural

Ca și cireșele, aceste fructe sunt o sursă valoroasă de minerale, în special de magneziu, potasiu și de fier. Proprietățile lor antianemice, remineralizante, depurative recomandă aceste fructe ca adjuvant în tratarea a peste 60 de afecțiuni. Vișinele au un efect calmant asupra sistemului nervos. În plus, ele combat migrenele și sunt utile în curele de slăbire. Pentru a beneficia de proprietățile terapeutice ar trebui să consumăm minimum 500 de grame de visșine timp de două zile pe săptămână. 

Căpșunile luptă contra asteniei

Căpșunile sunt nutritive și conțin vitamine precum A, B1, C, săruri minerale și oligoelemente, în rândul cărora potasiul deține cel mai mare procent, urmat de fosfor, de magneziu, de calciu și de brom. Acești nutrienți protejează sistemul nervos de efectele stresului cotidian. Cura de căpșuni este indicată persoanelor care suferă de oboseală cronică, de insomnii, de stări depresive și astenie. Căpșunile au efecte benefice pentru ficat. Ele pot fi consumate și de diabetici. În acest sezon, putem face o cură de de șapte-zece zile cu câte 500 de grame01 kg pe zi. Prima porție ar trebui să fie consumată dimineața pentru a dobândi energie. 

Dudele, remediu pentru insomnii

Fructe mai puțin valorificate în alimentația cotidiană, dudele sunt esențiale pentru sistemul nervos dar și pentru buna funcționare a inimii și a ficatului. În compoziția chimică a acestor fructe de primăvară se regăsesc, în concentrație mare, potasiul, manganul, precum și vitaminele C și B3. Datorită acestor substanțe, dudele au efecte energizante și îmbunătățesc gradul de absorbție a fierului în organism. Mai mult decât atât, cura cu dude, în care se consumă câte 300 de grame zilnic, timp de două săptămâni, combate insomniile, nevrozele și ajută la o mai bună oxigenare a crierului. 

 

Loading...