Cum te poate îmbolnăvi serviciul

s112-13-sanatate-2.-5col-material-in-13-shutterstock_774076216.jpg

Medicii îţi spun care sunt cele mai mari pericole şi cum le poţi evita

Munca pe un scaun de birou nu e atât de inofensivă pe cât s-ar crede. Ea adună, în timp, o mulţime de neplăceri pentru organism, de la dureri de spate, de cap, răceli şi conjunctivite, până la depresii, insomnii şi stres. Nu prea avem ce face decât să învăţăm să ne adaptăm şi să prevenim problemele.

Dureri de spate de la scaunul de birou

Să stai 8-9 ore pe zi pe un scaun incomod are efecte negative majore asupra organismului. Ne putem alege cu dureri de spate, dureri cervicale, deformări ale coloanei, dar şi cu hemoroizi, celulită, varice, din cauza proastei circulaţii a sângelui.

Soluţii. Dacă angajatorul tău nu o face, ai putea chiar tu să investeşti într-un scaun bun de birou, care să aibă şezut şi spătar ajustabile, să fie ergonomic, flexibil.

Atenţie şi la postură! Corect este să stai cu spatele drept, lipit de spătar, cu tălpile pe sol, unghiul şoldurilor şi al genunchilor mai mare de 90 de grade, capul înainte, niciodată aplecat mai mult de 10 grade. În al treilea rând, e bine să te ridici măcar o dată pe oră, să faci câţiva paşi, să te dezmorţeşti. Maria Badea, psiholog specializat pe psihologia muncii şi organizaţională la Quantica 720, recomandă câteva exerciţii uşoare, pe care le poţi face şi acasă, după program, şi în scurtele pauze de la birou: rotaţii şi pendulări ale capului, ridicări alternative de umeri şi mişcări pentru întinderea coloanei, care îi redau flexibilitatea.

Stresul

Este duşmanul nevăzut, dar extrem de periculos. Ne dă peste cap digestia, afectează inima, ficatul, sistemul nervos, poate declanşa boli autoimune, duce la căderea părului şi chiar la scăderea randamentului sexual. Se manifestă prin dureri de cap, tulburări de somn, scăderea capacităţii de concentrare, oboseală permanentă şi epuizare, tulburări gastrointestinale, anxietate etc. “Emoţiile negative se somatizează la nivelul diverselor organe, în funcţie de zona sensibilă a fiecăruia. Furia, spre exemplu, are efecte asupra ficatului şi a inimii, ducând la afecţiuni cardiace, frica se somatizează în zona stomacului şi a intestinelor, frustrările lăsate să se adune vor afecta, în timp, sistemul cardiac şi organele genitale”, mai spune Maria Magdalena Badea.

Soluţii. Psihologul recomandă terapia cu microcurenți, care se realizează cu ajutorul unor dispozitive mici, portabile, ce pot rula oriunde și oricând, inclusiv când stai pe scaun la serviciu. „Sunt niște brățări cu electrozi care se pun la încheietura mâinii, conectate prin fire (ce se pot băga pe sub mânecă) la dispozitivul din buzunar. Vizează atât organe ale corpului, cât și memoria, atenția, echilibrul interior. Se pot trata anxietatea, depresia, insomnia”, explică psihologul.

seb_3501a.jpg

Maria Badea, psiholog
Maria Badea, psiholog

Mai sunt recomandate plimbările prin parc, după serviciu, deoarece natura ne ajută să detensionăm presiunea psihică. Sportul, de asemenea, creşte nivelul de endorfine, hormoni ai stării de bine.

În acelaşi timp, plantele pot face minuni. “Există plante adaptogene care hrănesc celulele din creier, scad cortizolul şi ne ajută să ne echilibrăm hormonal. Printre acestea: ginseng, rădăcina de lemn dulce, busuiocul, anumite ciuperci (cordiceps, ganoderma), rodiola sau ashwaganda. Se găsesc sub formă de pulberi sau capsule. Pentru că de multe ori, după o zi întreagă la serviciu  nu reuşim să ne deconectăm şi să ne liniştim, seara, când ajungem acasă, e bine să bem ceaiuri calde de lavandă, tei, muşeţel, iasomie, roiniţă, sunătoare, talpa gâştei, conuri de hamei, rădăcină de obligeană, rădăcină de valeriană şi infuzie din flori de portocal amar”, recomandă dr. Manuela Udrea, specialist medicină holistică, integrativă şi cuantică la aceeași clinică din București. 

dr._manuela_udrea.jpg

Dr. Manuela Udrea
Dr. Manuela Udrea

Oboseala ochilor

Nu vei ajunge neapărat să porţi ochelari dacă stai ore în şir la calculator, dar privitul în ecrane oboseşte ochii şi îi usucă din cauza concentrării şi a faptului că uităm să clipim. Aerul condiţionat ne poate da şi el conjunctivite şi inflamaţii. E bine să facem pauze din oră în oră, în care să ne odihnim privirea, uitându-ne departe. De ajutor poate fi aplicarea de picături hidratante, fără conservanţi.

Virozele respiratorii

Se iau extrem de uşor în colectivităţi şi spaţii închise. Un coleg răcit care strănută şi tuşeşte poate împrăştia virusurile pe suprafeţe cu care poţi intra şi tu în contact. Soluţia constă într-o grijă mai mare la igienă şi la întărirea imunităţii. 

Ea adună, în timp, o mulţime de neplăceri pentru organism, de la dureri de spate, de cap, răceli şi conjunctivite, până la depresii, insomnii şi stres. Nu prea avem ce face decât să învăţăm să ne adaptăm şi să prevenim problemele.

Colegii vă sabotează dieta

E greu să urmezi un stil alimentar sănătos sau o cură de slăbire când în jur sunt tot felul de tentaţii. Poate e ziua unui coleg şi vă serveşte cu bomboane, alţii vin cu propunerea unei comenzi online de pizza... De altfel, mulţi au la birou un stil alimentar nesănătos, cu mese neregulate, luate pe apucate, lângă tastatură, cu ronţănele dulci de la automat, cu multă cafea îndulcită cu zahăr sau sendvişuri de proastă calitate.

Loading...