Cum slăbim după concediu. Sfaturi de la Cori Grămescu

farfurie_cu_mancare.jpg

farfurie cu mancare
Când mâncăm sănătos avem energie și slăbim
FOTO: Unsplash.com

Click desktop articole 300x250 p1

Click desktop articole 300x250 p2

Începutul toamnei nu este chiar cea mai bună perioadă pentru slăbit deși după concediu punem, aprope inevitabil, câteva kilograme. Pe de o parte încă avem în subconștient relaxarea din vacanță iar, pe de altă parte, reîntoarcerea la birou și pregătirea pentru școală a celor mici ne aduc un stres în plus. Nutriționista Cori Grămescu ne învață cum să ne regăsim energia de a fi în formă și de a avea grijă de sănătatea și silueta noastră

Ne este tot mai greu să ne aliniem din nou programului de sport și nutriție de dinainte de concediu. Mai mult, acum traficul s-a aglomerat și parcă de nervi ne vine să ronțăim ceva în mașină. Însă cu puțin efort ne putem reveni în formă.

Cum slăbim după concediu

Luna septembrie este o perioadă problematică pentru sport, dietă și, în general, pentru corpul nostru.

„Toamna venim relaxați după vacanță și, adesea, cu câteva kilograme în plus, dar mai ales fără motivație de a face sport și de a mânca sănătos și fără un plan clar pentru ce avem de făcut pentru a ne reveni după concediu. Așadar primul lucru pe care trebuie să îl facem este să evaluăm corect situația, să ne setăm niște obiective realiste și să revenim la un program cât mai regulat”, a explicat nutriționista Cori Grămescu pentru Spectacola.ro.

 Sfatul expertei este să ne propunem obiective pe care le putem realiza astfel încât acestea să ne ajute să avem încredere în noi și o atitudine pozitivă și să nu cădem în capcana unui program de remodelare corporală foarte restrictiv și intens după perioada de vară.

„Este foarte important ca atunci când ne decidem că vrem să urmăm un program de slăbire sau tonifiere să ne dozăm eforturile astfel încât să nu renunțăm la jumătatea drumului. Dacă începem să urmăm o dietă foarte restrictivă, cu un număr mic de calorii gândindu-ne că astfel vom avea mai rapid rezultate riscăm să ne înfometăm și astfel să revină pofta de dulce și implicit acumularea de kilograme în plus”, a mai explicat Cori Grămescu.

 Ce ar trebui să mâncăm pentru a slăbi sănătos după vacanță

Pentru o slăbire sănătoasă Cori Grămescu recomandă să consumăm cel puțin 600 de grame de legume pe zi și minim 200 de grame de fructe. În plus, conform specialistului avem nevoie de un aport proteic constant și echilibrat pe care îl putem obține mâncând la fiecare masă proteine de bună calitate, în cantitate moderată.

Specialista atrage atenția asupra și asupra rolului pe care îl are sportul realizat la o intensitate potrivită nouă pentru remodelarea corporală și revenirea la forma de dinainte de concediu.

„Regula de bază în ceea ce privește intensitatea sportului este aceea că dacă nu ai făcut mișcare timp de o lună de zile, în prima săptămână după ce ai revenit la sală trebuie să reiei antrenamentele de la un nivel de intensitate mai scăzut cu 1 -2 niveluri decât o făceai înainte de pauză. Pentru revenirea la forma inițială este nevoie de 2 până la 4 antrenamente pe săptămână, iar cel mai important este să lucrezi corect exercițiile și să adresezi toate grupele musculare prin antrenamente”, a mai spus Cori Grămescu.

”Decizia de a slăbi e ca o tornadă”

Nutriționista explică și ce se întâmplă în mentalul nostru atunci când vedem că s-au acumulat kilograme în plus șii luăm decizia de a slăbi.

”Decizia de a slăbi e ca o tornadă. Ne spunem brusc: ”De azi îmi schimb viața! Vreau să fiu slabă și fericită și voi face orice pentru asta!”. Deseori, corelăm pierderea în greutate cu fericirea, pentru ca apoi să descoperim că entuziasmul trece și că ceea ce rămâne e doar disciplina. Deși slăbitul ne poate face să ne simțim mai bine și mai sănătoase, acesta nu ne face implicit și mai fericite”, a explicat Cori Grămescu pe pagina ei de Facebook.

Specialista a explicat că a considerat mult timp aspectul fizic deschizător de uși și o atenție sporită din partea tuturor.

”Ca femeie, am crezut deseori că slăbitul îmi va aduce lucruri în viață care mi se păreau că-mi lipsesc: mai multă atenție din partea bărbaților, iubirea la care visasem de când mă știam, un serviciu mai bun, o viață ideală, plină de evenimente fantastice, de care m-aș fi bucurat relaxată și liberă, fiindcă aș fi arătat ”bine”. Iar eu consideram aspectul fizic ca pe un deschizător de uși pentru orice experiență pozitivă la care visam”, a precizat Cori Grămescu.

Trebuie să găsim adevăratele motive pentru a slăbi

”Impulsurile și emoțiile ne fac să luăm decizia de slăbi. Dar, deseori, nu ne gândim în profunzime la adevăratele noastre motive, ca să înțelegem clar de ce vrem să investim timp, efort și disciplină în procesul de slăbire. De obicei, argumentele noastre sunt destul de superficiale și nu reprezintă baza unei schimbări reale a stilului de viață. Ca să nu mai zic de o schimbare reală a structurii mentale și a convingerilor noastre! Trebuie, mai întâi, să renunțăm la constrângerile propriei noastre minți și ale ideilor care o limitează. După aceea, totul se va aranja, cu ajutorul unor noi reguli, care ne vor ajuta să ne atingem scopul!”, a mai explicat Cori Grămescu.

Experta în nutriție ne sfătuiește ca, înainte să începem procesul de pierdere în greutate, este bine să ne gândim DE CE vrem să facem asta și CE BENEFICII ne vor aduce acele kilograme pierdute în viața noastră.

Citește și:
Dieta omului sărac. Cum slăbeşti sănătos 30 de kilograme

4 sfaturi ca să slăbeşti sănătos. Uite ce trebuie să faci!

Click desktop articole 580x400 p1

Loading...

Click desktop articole 300x250 p3

 
 

Citește și

Click desktop articole 580x400 p2

Adevarul

Click desktop articole 300x250 p4

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1

Click desktop articole 300x250 p5