Cum să alungăm un disconfort îngrijorător: uitarea!

banane-memorie.jpg

Banana este un tonic pentru memorie, conține și dopamina, hormonul fericirii
foto: Pixabay

”Când programul nostru de muncă este foarte încărcat și ne epuizează, când anturajul nostru este zgomotos, atunci, starea de sănătate a memoriei se deteriorează”, susţin oamenii de ştiinţă. Mai mult, dacă trebuie să memorăm foarte multe lucruri din domeniul nostru de activitate, dar şi amănunte legate de priorităţile cotidiene, treptat-treptat începem să uităm.

Îmbucurător este faptul că avem soluţii eficiente la îndemână, care să înlăture unele obstacole din calea uitării. În studiul ”Cum ne protejăm memoria” Eugen Giurgiu, doctor în biochimie, cu competenţe în fitoterapie şi nutriţie, ne recomandă șapte soluţii eficiente care contribuie,  în mod cert, la îmbunătăţirea memoriei. Iată ce ne recomandă renumitul fitoterapeut:

Săptămânal consumați trei porții de pește gras!

În fiecare săptămână trebuie să  consumați trei porții de pește gras, deoarece acest aliment conține acizi grași esențiali Omega 3 , deosebit de favorabili memoriei.

Consumaţi banane!

Banana este fructul recomandat de nutriționiști persoanelor suprasolicitate. Acest fruct delicios  este o sursă valoroasă de energie și conține, în compoziţia sa,  serotonina, hormonul fericirii. Totodată, banana are şi un conţinut ridicat de potasiu, un mineral vital pentru organism, ce combate stresul. Nutriționiștii insistă ca persoanele suprasolicitate să consume frecvent banane, deoarece în compoziția bananei există și vitaminele B6 şi B9, benefice pentru sănătatea sistemului nervos şi pentru buna funcţionarea a memoriei.
În dieta cotidiană este bine să includeți multe cereale integrale, nuci, semințe, dar și legume și verdețuri. Nutriționiștii apreciază aceste alimente deoarece conțin cantități importante de magneziu, zinc, calciu, seleniu, iod, fier, acid folic, acizi grași esențiali și vitaminele C, E și complexul B, elemente nutritive vitale ce mențin sănătatea creierului și o bună circulație a sângelui.  

Respectaţi orele de somn şi culcaţi-vă devreme!

Odihna este un tonic pentru memoria noastră. Atunci când creierul este odihnit, va acumula cu uşurinţă noi cunoştinţe şi numeroase informaţii pentru domeniul de activitate care vă  preocupă. Totodată, în timpul somnului, creierul se poate debarasa de informaţiile neesenţiale, evitând astfel suprasolicitarea sa.

Consumați cu moderație îndulcitorii artificiali!

Iată o soluție care protejează memoria. De obicei, îndulcitorii artificiali  sunt de folos doamnelor care vor să-şi menţină silueta. Nutriționiștii au constatat că, atunci când sunt consumaţi o perioadă îndelungată, îndulcitorii artificali afectează memoria. Persoanele care sunt obişnuite cu astfel de îndulcitori trebuie să reducă doza obişnuită, pentru a-şi proteja memoria.

Faceți mișcare în fiecare zi!

Nu renunțați la mișcare, chiar dacă sunteți foarte ocupați! Numeroasele cercetări au dovedit că memoria persoanelor care fac mişcare este mult mai bună decât a sedentarilor. Explicaţia cercetătorilor este convingătoare: activitatea fizică moderată şi mersul alert stimulează acumularea informațiilor.

Răsfăţul îmbunătăţeşte memoria!

Studii numeroase realizate în țări din Europa și din America susțin că atunci când  ne oferim o surpriză plăcută, când ne cumpărăm un lucru nou sau când ne bucurăm de o baie parfumată şi relaxantă, toate aceste surprize plăcute stimulează secreţia dopaminei, hormonul bunei dispoziţii! Cercetările pe această temă, care au fost realizate în cele mai renumite laboratoare de cercetare din lume, au scos în evidență un lucru îmbucurător: dopamina are un efect pozitiv asupra zonei din creier care răspunde de memorie. 

 

Loading...