Cu iaurt îţi recapeţi energia în timpul zilei

Când te simţi epuizat, este important să oferi organismului tău vitaminele şi mineralele de care are nevoie. Dacă ştii să alegi alimentele potrivite, atunci vei scăpa şi de stres, anxietate şi poftă de gustări nesănătoase. Iată câteva alimente care luptă contra senzaţiei de oboseală!

Fulgii de ovăz nu ar trebui să îţi lipsească de la prima masă a zilei, pentru a te asigura că prinzi energie pentru toată ziua. Nutriţioniştii recomandă acest aliment şi pentru reglarea problemelor de la nivelul tranzitului intestinal. Îi poţi consuma alături de lactate şi fructe de pădure pentru a obţine o combinaţie sănătoasă şi gustoasă. De la micul dejun nu ar trebui să îţi lipsească nici ceaiul verde, unul dintre cele mai bune ceaiuri care te ajută să scapi de oboseală.

Iaurtul are în compoziţie probiotice şi proteine care au grijă de sănătatea ta şi îţi oferă energia de care ai nevoie. Având în vedere că acesta este uşor de digerat, corpul îl transformă repede în energie. Rezultatele sunt rapide şi de lungă durată, aşa că ar trebui să bei un iaurt după-amiază, când te simţi mai moleşit ca oricând. 

Spanacul este bogat în substanţe nutritive care ajută organismul să se refacă uşor după activităţile epuizante. Magneziul şi potasiul, substanţe aflate în cantităţi mari în compoziţia acestei legume, sunt o sursă excelentă de energie pentru organism. Şi fierul te ajută să lupţi contra oboselii. 

Leguminoasele sunt alte alimente care alungă senzaţia de oboseală din organism şi te fac să te simţi ca nou imediat. Fasolea, mazărea, lintea, năutul sunt bogate în fibre, dar sărace în grăsimi, ceea ce le situează printre cele mai sănătoase alimente. Consumă-le în salate alături de alte legume care îţi oferă o senzaţie fresh: castravete, dovlecei şi ierburi verzi, conform alegesanatos.ro.

5 alimente care te ajută să învingi oboseala

22-23-g-dr.-dan-enculescu.jpg

Dr. Dan Anton Enculescu, medic primar Diabet, Boli Nutriţie şi Metabolice, Sanador

 

1. Mierea şi polenul crud. Mierea conţine 70 până la 80% glucide cu absorbţie rapidă (glucoză şi fructoză) care prin metabolizare eliberează energie. Poate fi combinată cu cafea, ceai, suc de lămâie sau suc de cătină. Polenul crud este un aliment revitalizant complet. 30 gr. de polen crud asigură integral doza de provitamina A, E, P, B8. Din punct de vedere al mineralelor, conţine Zn şi Seleniu (1 lingură de polen asigură mai mult decât doza zilnică de seleniu).

2. Ciocolata neagră cu 70-85% cacao. Conţine numeroase minerale (Cu, Mn, Zn şi Seleniu), antioxidanţi, precum şi substanţe stimulante precum cafeină şi teobromină.

3. Fructele. Toate fructele conţin glucide şi vitamine. Dintre ele, sucul de cătină conţine cea mai mare cantitate de antioxidanţi, precum vitamina C şi beta caroten (mai mult decât se găseşte în morcovi). Combinat cu mierea, devine un supliment important de energie. Avocado este de departe fructul care conţine cantitatea cea mai mare de energie (160 kcal la 100gr.), datorită conţinutului mare în grăsimi sănătoase de tipul Omega 3.

4. Nucile şi seminţele crude. Conţin între 530 şi 650 kcal/100gr. datorită unor cantităţi importante de grăsimi sănătoase (Omega 3, 6). Nucile, seminţele de in şi de chia conţin cea mai mare cantitate de Omega 3. Nucile de Brazilia au cel mai mare conţinut de Seleniu (mineral care are proprietăţi antioxidante). Migdalele, caju-ul şi seminţele de dovleac sunt o sursă importantă de Fe şi Zinc.

5. Toate legumele şi în special cele verzi, consumate în salate, prin conţinutul mare de vitamine (A, C, K şi folat), minerale, clorofilă şi proteine vegetale ajută la hrănirea şi curăţarea sângelui. Vitamina K din legume ajută la creşterea activităţii cerebrale şi poate ameliora depresia. De exemplu, 3 căni de rucola asigură necesarul de vit K.

Loading...