Cinci alimente pe care să le mâncăm în octombrie pentru a ne pregăti organismul de iarnă

legume.jpg

legume
Legumele sunt bune pentru sănătate
FOTO: Unsplash.com

Click desktop articole 300x250 p1

Click desktop articole 300x250 p2

Alimentația trebuie să fie variată și cât mai naturală, spun nutriționiștii, pentru ca organismul nostru să își poată lua toate vitaminele și mineralele de care are nevoie să funcționeze corect. Toamna este un anotimp deosebit de ofertant din punctul de vedere al vegetalelor. Acum se coc multe fructe, legume, nuci, astfel că avem de unde alege.

Specialiștii spun însă că alimentația trebuie adaptată nu numai anotimpurilor ci chiar fiecărei luni a anului, scrie Ziare.com. Important este să consumăm acele alimente pe care ni le oferă natura în luna respectivă. În octombrie ne pregătim pentru partea a doua a toamnei, când suntem nevoiți să rezistăm perioadei reci și umede.

 

Cinci alimente care ne ajută să ne pregătim organismul pentru iarnă

Iată ce ar trebui să consumăm mai des în această lună,conform specialiștilor:

 

1.Dovleacul. Conține o cantitate importantă de beta-caroten, un fitonutrient pe care organismul nostru îl transformă cu ușurință în vitamina B, strict necesară menținerii vederii și păstrării calității pielii.  Dovleacul se gătește tradițional în multe feluri. Cel mai simplu și mai frecvent întâlnit preparat este dovleacul copt. Dovleacul are un conținut mare de Vitamina A, asigurînd 246% din DZR la fiecare 100grame, iar semințele de dovleac sunt o impotrantă sursă de Omega 3.

 

2.Afine. Se găsesc în păduri până toamna târziu. Fructele conțin antioxidanți numiți antocianină, vitamina C, vitamine din complexul B, vitamina E, vitamina A, cupru, seleniu, zinc, fier, calciu, mangan, vitamina K, vitamina E, fosfor și seleniu tanin, pectine, mirtilină (un echivalent vegetal al insulinei), zaharuri, acizi organici (citric, malic, oxalic, succinic, lactic). Proprietățile afinelor se mențin chiar și după ce fructele sunt uscate, conform Digi 24.

 

3.Struguri. Toamna este sezonul pentru recoltarea strugurilor pentru mulți vinificatori, atât de natural, încât este atunci când acest fruct asemănător bomboanelor este la prim-plan. Octombrie este luna perfectă pentru a încerca diverse soiuri, și, probabil, dacă nu mâncați tot ciorchinele pe drumul spre casă, adăugați câteva boabe lângă o friptură bună la cuptor. Coaja se încrețește dar dulceața se intensifică și textura se înmoaie. Strugurii sunt delicioși și pe un crostini acoperit cu brânză, conform naturemfg.com. Specialiștii spun că strugurii au proprietăți anti-inflamatorii și chiar pot proteja organismul față de anumite forme de cancer, conform doc.ro.

 

4. Sfecla roșie. Poate contribui la reglarea colesterolului datorită fibrelor care absorb grăsimile și conduc la eliminarea lor din corp, conform doc.ro. De semneea, contribuie la reglarea tensiunii arteriale prin eliberarea unei substanțe ale cărei efecte au impact benefic asupra funcționării vaselor de sânge, sfecla roșie reduce hipertensiunea. Sucul de sfeclă roșie reglează tensiunea arterială în câteva ore de la consum. Acest lucru se petrece întrucât unele substanțe din sfeclă se transformă în oxid nitric odată ce pătrund în organism. Oxidul nitric relaxează vasele de sânge, dilatându-le și reducând astfel tensiunea arterială mărită. În plus, sfeccla roșie are și proprietăți antiinflamatoare care scade riscul de afecțiuni  precum Alzheimer, Parkinson, afecțiuni cardiace, diabet și nu numai.

Dieta pe care o adoptăm în general, bogată în zahăr, alimente procesate și grasimi, favorizează inflamația așa că este recomandat consumul de sfeclă.

 

5.Țelină. Este proverbială pentru capacitatea ei de a revigora organismul și a asigura funcționarea sistemului digestiv, pe care îl așteaptă ofensivă alimentelor neînsoțite de verdețuri, specifice sezonului rece. Se consumă rădăcina dată prin răzătoare și preparată cu maioneză, singură sau combinată cu mere ori morcovi. Dar se consumă și partea verde, crudă sau opărită, făcută salată cu alte ingrediente: roșii, morcovi, sos alb, hrean. Se pare că țelina contribuie la scăderea în greutate.

 

Desigur, mai sunt și alte fructe și legume pe care este bine să le consumăm pentru a ne pregăti organismul pentru iarnă. Fasolea verde, Broccoli, mere, prune, praz, gulie și multe altele, contribuie la asigurarea unui necesar optim de fibre, vitamine și minerale pentru a ne întări organismul. 

 

Citește și:
Cura cu seminţe de dovleac, cheia pentru o sănătate de fier

Îţi dăm 3 reţete cu dovleac de Halloween

Click desktop articole 580x400 p1

Loading...

Click desktop articole 300x250 p3

 
 

Citește și

  • Bogate în vitamine şi nutrienţi, afinele tratează o serie boli, printre care şi pe cele digestive. Află cum şi când trebuie să le foloseşti pentru a beneficia pe deplin de proprietăţile lor curative.

  • Broccoli este considerat a fi un super-aliment, deoarece este o legumă bogată în fibre, antioxidanţi, vitamine (A, B, C şi K) şi minerale, necesare într-o dietă sănătoasă.

Click desktop articole 580x400 p2

Adevarul

Click desktop articole 300x250 p4

Click desktop articole 300x250 p5