Cimbrul, condimentul primăverii

CLIIMA20120325_0033_1.jpg

Consumaţi cât mai multă hrană crudă
Citeste tot despre: 

Specialistul Click!, dr. Ovidiu Chiş, expert în medicina tradiţională indiană, ne spune cum trebuie să gătim pentru a ne recupera energia după această iarnă prelungită.

Primăvara, focul digestiv este redus. De aceea sunt recomandate alimentele şi condimentele cu gust picant, amar şi astringent, precum păpădia, salata verde şi multe crudităţi. Evitaţi alimentele cu gust dulce, acru şi sărat.

Se recomandă hrana uşoară, neprelucrată, proaspătă, cum sunt cerealele integrale în cantităţi mici, legumele şi fructele crude.

Încercaţi să înlocuiţi dulciurile pe bază de zahăr şi făină albă cu fructele proaspete, salatele de fructe sau cu fructele uscate.

Adăugaţi puţină miere în salatele de fructe şi condimentaţi-le după gust cu scorţişoară, cardamon, rozmarin, nucşoară, cuişoare sau busuioc.

Hrana gătită nu trebuie să depăşească 50% din totalul alimentelor consumate într-o zi.

Alegeţi conopida, lintea, fasolea, bobul, orzul, năutul şi evitaţi să gătiţi cu ceapă călită.

Folosiţi condimente precum cimbrul, chimenul, tarhonul.

Este util ca, în fiecare zi să consumaţi şi alimente calde sau cu proprietăţi încălzitoare.

Maceratele la rece din plantele medicinale, încălzite apoi la 40 de grade, din busuioc, cătină, ghimbir, ienupăr, măceşe sau muşeţel, sunt binevenite în meniul zilnic.

Indicate

- fructe: caise, cireşe, fructe de pădure, stafide, grepfrut
- legume: sparanghel, conopidă, varză, castraveţi, morcovi, ceapă, ridichi, gulie, păstârnac
- ouă (nu mai mult de 3 pe săptămână)
- lactate: lapte de capră, brânză de vaci degresată
- ulei de porumb, migdale, floarea-soarelui

De evitat

- fructe: avocado, banane, struguri, papaya, ananas, smochine proaspete
- legumele dulci şi zemoase: cartofi, roşii, dovlecei
- cereale: orez alb sau brun, grâu, făină albă, pâine albă
- nucile şi toate fructele oleaginoase
- sare


Loading...