Ce trebuie să mănânci când ai gripă

În sezonul răcelilor şi al gripelor, alimentaţia joacă un rol foarte important. Mai ales când ai contactat vreun virus, trebuie să dai o atenţie sporită meniului zilnic. Iată ce alimente pot îmbunătăţi starea de sănătate şi pot oferi organismului forţa de care are nevoie pentru a lupta împotriva bolii!

  • Carne de curcan. Bogată în proteine şi plină de substanţe nutritive, carnea de curcan oferă organismului energia necesară în lupta împotriva bolii. 
  • Suc de legume. Un pahar de suc de legume reglează nivelul de sodiu, oferă un nivel ridicat de antioxidanţi pentru întărirea sistemului imunitar şi menţine nivelul ridicat de hidratare. Pofta de dulce poate fi redusă cu un pahar cu suc natural din fructe. 
  • Supă de pui. Hrănitoare şi hidratantă, supa de pui poate stimula vindecarea în cazul gripei şi are uşoare efecte antiinflamatoare. S-a descoperit că supa fierbinte creşte capacitatea cililor (structuri asemănătoare cu firul de păr, localizate în pasajele nazale), de a proteja organismul împotriva virusurilor şi bacteriilor. 
  • Usturoi. Dacă îl suporţi, usturoiul poate fi o alegere bună pentru a condimenta mesele zilnice, inclusiv supa. Are proprietăţi antimicrobiene şi imunostimulatoare şi poate ameliora congestia. 
  • Ghimbir. Ai dureri de stomac, greaţă, diaree? Ghimbirul le calmează! Poate fi adăugat proaspăt ras sau sub formă de pulbere în diverse mâncăruri sau sub formă de suc.
  • Ceai cald. Ceaiul verde şi cel negru oferă un surplus de antioxidanţi importanţi în lupta împotriva bolilor. În plus, respiraţia aburului poate ajuta la ameliorarea congestiei. Dacă se adaugă o lingură de miere şi se stoarce o lămâie, ceaiul îşi va face efectul mult mai bine. Dacă nu doriţi cofeină, optează pentru ceaiuri din plante.
  • Banană. Una dintre primele opţiuni în caz de diaree, greaţă şi vărsături este banana. Împreună cu orezul, piureul de mere şi pâinea prăjită, bananele sunt alimentele care stau la baza dietei recomandate în caz de tulburări gastrointestinale şi diaree.
  • Pâine prăjită. Împreună cu biscuiţii, pâinea prăjită poate însoţi o farfurie cu supă de pui şi poate calma foamea atunci când stomacul nu tolerează prea multe feluri de mâncare.
  • Băuturi proteice. În cazul în care apetitul a revenit, o băutură proteică va oferi atât cantitatea adecvată de nutrienţi, vitamine esenţiale, cât şi energia de care ai nevoie. Consumă băuturile care conţin cel puţin 6 grame de proteine şi foarte puţin zahăr, conform www.sfatulmedicului.ro.
Loading...